Har letat efte Dom tre vännerna och Jerry och det går varken att köpa eller ladda ner (dom trackers jag kollat), älskar teckningsättet och det där "äldre" förhållningssättet. Lite åt adultswim hållet med funkar med barn också.
Min fråga är helt enkelt en request över liknande serier då jag fått den där serien på hjärnan och måste få en liten nostalgitripp!
Det finns en serie som är till för snäppet äldre som heter Robin. Jag tror inte det kom ut speciellt mycket utav den serien, men då det kom tyckte jag det var absolut guld.
Det kom före Dom tre vännerna och Jerry och är snudd på identisk samma stil av tecknat (om inte identisk).
Serien "Robin" har du förmodligen hört talas om? Det är samma tecknare som gjort "tre vännerna och Jerry". Lite vuxnare humor "sjukare". Samtliga avsnitt har dessutom ett skönt hip hop-beat som ständigt går i bakgrunden. Har ett gammalt vhs-band med Robin som jag köpte på ÖoB för en massa år sedan, mycket sevärt.
Ja! DVOJ var ju en favorit när man var liten. Bra röster och dem svor ibland tyckte jag var roligt iaf! Gillade Jerrys farsa när han var vansinnig och svor, utmärkt röstlagd av Rolf skoglund.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!