2009-09-28, 19:22
Medlem
Marlees avatar
Har precis installerat sims 3 p en relativt ny dator. Till strre delen egenbyggd.
Den har XP Pro och r uppdaterad tom idag. Jag har en processor p 3ghz,1,7gb ramminne och 256mb grafikkort (ati radeon hd 2600xt). Gott om hrddisksutrymme.

Sims 3 r uppdaterat till version 1,4 ngonting, iaf senaste som fanns idag och nr jag startar upp den r det inga problem. Den startar launcher, jag klickar spel osv. Den laddar s lngt s att jag kan klicka in mig p sunshine valley men nr den sedan ska ladda dr s hnger den sig. Ljudet hackar, bilden blir helt svart - precis som om den tappat signalen till monitorn typ.

Krde den i fnsterlge och upptckte d att ett felmeddelande dk upp fr grafikkortet:
Citat:
VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands

Vad kan problemet vara? Har prvat att starta om datorn och uppdatera grafikkortet med alla mjliga uppdateringar.
Citera
2009-09-28, 19:36
Medlem
osscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlee
Har precis installerat sims 3 p en relativt ny dator. Till strre delen egenbyggd.
Den har XP Pro och r uppdaterad tom idag. Jag har en processor p 3ghz,1,7gb ramminne och 256mb grafikkort (ati radeon hd 2600xt). Gott om hrddisksutrymme.

Sims 3 r uppdaterat till version 1,4 ngonting, iaf senaste som fanns idag och nr jag startar upp den r det inga problem. Den startar launcher, jag klickar spel osv. Den laddar s lngt s att jag kan klicka in mig p sunshine valley men nr den sedan ska ladda dr s hnger den sig. Ljudet hackar, bilden blir helt svart - precis som om den tappat signalen till monitorn typ.

Krde den i fnsterlge och upptckte d att ett felmeddelande dk upp fr grafikkortet:

Vad kan problemet vara? Har prvat att starta om datorn och uppdatera grafikkortet med alla mjliga uppdateringar.

jag fick ngot liknande p bda mina datorer fast min skrm blev bl och s kom ngot fel meddelande upp och sen startades datorn om. det jag gjorde var att jag krde ett program som fixade till alla reg nycklar osv.
prova ccleaner eller registrybooster.
Det kan funka, vet inte om det r samma fr dig men vrt ett frsk iaf lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in