2009-09-28, 17:17
Medlem
Köpt en keylogger som jag har lite problem med. Fungerar utmärkt när man kopplar den mellan tangentbord och dator, och den loggar som den ska. När man däremot kopplar den mellan en kortläsare (usb) så verkar inte kortläsaren inte fungera alls, dvs, det syns inget på skärmen. Vi provade på en äldre dator som hade en ps/2 kortläsare (har en ps/2 keylogger sen tidigare) där registrarades informationen på datorn men inte i keyloggern.

Efter att ha plockat bort usb-keyloggern och kollat in loggfilerna så ser jag detta [key][key][key] eller vad det nu stod. Nån som har nått bra tips på hur jag ska lösa detta på ett hårdvaruplan?
Citera
2009-09-29, 14:51
Medlem
Ingen som har den blekaste aning?
Citera
2009-09-29, 19:03
Medlem
Du kommer inte att kunna logga pin-koder eller liknande från kortläsaren med en USB-manick som är gjord för tangentbord ifall det är det du försöker göra.
Citera
2009-09-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typhoon
Du kommer inte att kunna logga pin-koder eller liknande från kortläsaren med en USB-manick som är gjord för tangentbord ifall det är det du försöker göra.

Nope det är inte det jag försöker göra. Det är ingen passerkorts-panel med kod möjligheter eller liknande. Det är enbart ett magnethuvud som fungerar att läsa av vanliga hico-kort. Inga specialtecken eller liknande, bara namn och nummer.
Citera
2009-09-29, 22:18
Medlem
ciones avatar
Får man fråga vad du ska ha det till? (är bara intresserad, inte insatt i ärendet alls)
Citera
2009-09-30, 00:45
Medlem
Kortläsaren/a är kopplad till en viss funktion/er på jobbet. Jag vill veta vilka som använder de olika maskinerna, när de gör det och hur frekvent de gör det.
Citera
2009-10-02, 01:19
Medlem
En hårdvarukeylogger är gjord för att registrera de signaler som ett tangentbord skickar, således funkar det inte med andra prylar än just tangentbord.

Vill du kunna läsa av godtycklig trafik via hårdvara så får du nog göra en egen manick för detta. Skaffa ett system bestående av en mikrokontroller och minst två USB-anslutningar och koppla ihop denna mellan kortläsaren och datorn. Programmera sedan mikrokontrollen för att spara och skicka vidare all trafik mellan USB-portarna. Ta sedan reda på hur informationen skickas genom att läsa datablad/googla/tillämpa reverse engineering och skriv en parser som loggar den relevanta informationen.

Kan du köra mjukvara på datorn är det betydligt lättare då det finns program som kan sniffa all USB-trafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in