• 1
  • 2
2009-09-28, 16:52
Medlem
Stenad och knivhuggen

Citat:
Man överfallen i Göteborg

En man blev knivhuggen och överfallen vid Handelsbanken på Lindholmen i närheten gamla Götavarvet i Göteborg vid 16-tiden i dag.

Mannan var ute och gick i området. När tre män närmade sig samtidigt som de skrek tog mannen till flykten.

– Han sprang för sitt liv, säger ett vittne.

Men mannen hann inte långt. Han kom snart till ett högt stängsel som han försökte att klättra över, men misslyckades.

Då vände mannen om men han hamnade efter en kort stund i en återvändsgränd. Där gick förföljarna till attack.

Två av dem kastade flera stora stenar mot mannen och en tredje knivhögg honom med minst ett hugg. Polisen var snabbt på plats.

– I nuläget vet vi inte så mycket vad det som har hänt, säger Peter Larsson, inre befäl på polisen.

Mannen fördes iväg från platsen i en ambulans som tog honom till Sahlgrenska sjukhuset.

– Vi har personal som är på väg till sjukhuset och som om möjligt ska höra målsägande, säger Peter Larsson, på polisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5871196.ab

Verkar i alla fall känna varandra?
Citera
2009-09-28, 18:27
Medlem
Natur_rutans avatar
Var där och kollade precis efter det hade hänt (antar jag). Det var innan polisen hade kommit i alla fall. Stod riktigt mycket människor runt han som jag antog var hans kompisar (så jag har ganska svårt att tro att det gick till så som det står, med tanke på alla de som var där). Mer troligt två olika gäng.
Citera
2009-09-28, 18:42
Medlem
platyzmas avatar
Vad var det för gäng som va kvar på plats då? Helsvenska medelklasskillar mellan 20 och 50? Eller inte?

EDIT: Kan säga att den dom jagar flitigast har "iranie" som signalemente....
Senast redigerad av platyzma 2009-09-28 kl. 18:46.
Citera
2009-09-28, 18:54
Medlem
Hände inte detta runt tre-tiden? Gick förbi runt tio över och då åkte ambulanserna därifrån. Trodde först det var en arbetsplatsolycka, men det var det ju inte .
Citera
2009-09-28, 18:56
Medlem
Natur_rutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Vad var det för gäng som va kvar på plats då? Helsvenska medelklasskillar mellan 20 och 50? Eller inte?

EDIT: Kan säga att den dom jagar flitigast har "iranie" som signalemente....

Nej, det var invandrargäng som var kvar och så vitt jag kunde se så var det också en invandrare som låg på backen (vad det nu spelar för roll, men whatever). Såg även några som sprang därifrån och hoppa på buss 99, men det hade kanske inte med händelsen att göra.
Citera
2009-09-28, 19:14
Medlem
Stort bråk på Hisingen

Citat:
Ett tjugotal ungdomar var inblandade i ett bråk på Lindholmen under måndag eftermiddag.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ak-pa-hisingen

Antar att det är detta då..
Citera
2009-09-28, 19:42
Medlem
Smutzs avatar
Ursäkta OT men pga rubriken trodde jag först att tråden borde ligga i "tripp & rusrapporter". Stackars människa som blir stabbad mitt på blanka dagen efter att ha avnjutit en holk. Sedan insåg jag att det rörde sig om mellanösternvarianten.
Senast redigerad av Smutz 2009-09-28 kl. 19:46.
Citera
2009-09-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Ursäkta OT men pga rubriken trodde jag först att tråden borde ligga i "tripp & rusrapporter". Stackars människa som blir stabbad mitt på blanka dagen efter att ha avnjutit en holk. Sedan insåg jag att det rörde sig om mellanösternvarianten.

Haha... faktiskt inte tänkt på det förens nu

Ja mod skulle behöva ändra Rubrik
Citera
2009-09-29, 01:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Lindholmen, det är väl ett hyfsat fint område nu, med dyra lägenheter med soltak osv? Iofs inte långt från "Gazaremsan"...var det nåt riktigt gäng eller förortsungar
Citera
2009-09-29, 03:32
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jo Stening är en populär kultur inom denna delen av världen i mellanöstern. Men börjar ta mig FAN bli orolig när den nu sprider sig till Sverige och Göteborg. Kanske vill dom införa Sharialagar??? Vems syster hade han egentligen satt på?
Citera
2009-09-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Lindholmen, det är väl ett hyfsat fint område nu, med dyra lägenheter med soltak osv? Iofs inte långt från "Gazaremsan"...var det nåt riktigt gäng eller förortsungar

Detta hände ute vid Lindholmspiren , inte långt ifrån skolorna och företagen (Ericsson och Volvo m.m), men bara ett stenkast därifrån har Bandidos någon form av lokaler.
Citera
2009-09-29, 20:56
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Haha... faktiskt inte tänkt på det förens nu

Ja mod skulle behöva ändra Rubrik

Ändrar till:
Man jagad och knivhuggen i Göteborg

/Mod
Citera