Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Openoffice är det enda programmet du behöver. För har du inget bra manus kan du lika gärna lägga ner. Det spelar ingen roll hur mycket resurser du plöjer ner i din film, hyr dyra effektprogram du laddat ner, vad för musik du har, vad för ljudeffektssamlingar du snott. Kan inte din berättelse fånga tittarnas intresse med sin inledning så är det kört för dig. Kolla på vilken Hollywoodflopp som helst. "Pacific Rim", "Lone Ranger" osv. Hur mycket pengar som helst. Ingen brydde sig. MANUSET. Lägg ner allt krut på det. Inga j-vla program...
Eller asmycket nakna brudar, då brukar folk kolla ändå
Nej men jag håller med. Content is king. Är filmen tillräckligt spännande kan man filma och redigera på en iPhone.
Med det sagt betyder det inte att manuset måste vara bra som i BRA. Kolla bara på youtube. Jag fick en kvarts miljon tittare på en helg på ett klipp om en telefonladdare. Innehållet var med andra ord inte bra som i ingar bergman bra. Men bra om du vill få technerds att titta på klippet.
Porrfilmsmanus är inte konstnärligt bra, men de är fantastiska för att fånga sin målgrupp.
Jag tycker vampyrrullar suget men de är ju sjukt bra ur sin målgrupps perspektiv.