Citat:
Ursprungligen postat av Streetsweeper
Jag har aldrig stött på någon hårdrockare som varit tuff, alltså haft attityd och kunnat stå upp för sig själv. Varför är det så egentligen? De flesta som gillar hårdrock verkar vara ärkenördar som spelar WoW. Hårdrock är egentligen musik för hårdingar, inga taniga små töntar som spelar rollspel hela dagarna. Jag förknippar hårdrock med stora bikers som ingen vågar bråka med, men den synen håller sakta på att försvinna tack vare alla töntar med långt, fult svartfärgat hår och "CRT tan". Varför dras de just till hårdrocken? Varför gillar de inte hiphop? Ska man gå runt i läderjacka, nitar, kängor o.s.v så ska man fan kunna bära upp sin klädsel och visa lite attityd..
Självklart finns det många såna, men det finns väldigt många "hårdingar" också. När man ser såna där "jag är metal"-fjantar får man bara lust att slå till asen. Det är tråkigt att generaliseras in i gruppen "hårdrockare" på grund av dessa små mesiga-wannabes. Inte för att jag egentligen är en "hårdrockare" men det är vad de flesta ser mig som pga min stil.
Däremot wiggers/wankstas med sin uppblåsta "attityd" ser man sällan en som kan stå för "sin" "smak"/"åsikt." Varken verbalt eller med våld. Den klenaste, töntigaste gruppen som finns.