• 1
  • 2
2009-09-27, 18:16
Medlem
Kruzs avatar
Är det ens möjligt tro?
Bara det att jag älskar grytor, och är sugen på det just nu.MEN har tyvärr bara grillkorv hemma, men även bacon lite olika grönsaker och andra tillbehör.
Finns det någon som gjort någon gryta på grillkorv som blivit bra?
Citera
2009-09-27, 18:25
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Är det ens möjligt tro?
Bara det att jag älskar grytor, och är sugen på det just nu.MEN har tyvärr bara grillkorv hemma, men även bacon lite olika grönsaker och andra tillbehör.
Finns det någon som gjort någon gryta på grillkorv som blivit bra?
Gryta och gryta, men Korv Stroganoff kan du ju klara av. Smaksätt en bottenredning (mjölk) med lite bacon, lite senap och ketchup. KLart och gott.
Citera
2009-09-27, 18:34
Medlem
Kruzs avatar
Jo det är klart korvstroganoff finns.
Tyvärr hade jag stroganoff till middag igår annars var det en bra idé helt klart.
Citera
2009-09-27, 18:56
Medlem
dePauls avatar
Skär korven i bitar på runt 1-5-20 cm. Skala och skär potatis i lika stora bitar. Hacka lök. Ta fram en buljongtärning, rött paprikapulver, svartpeppar och eventuellt chilipulver.

Fräs lök i olja, tillsätt korven och fräs en liten stund till så att korven får yta. Pudra över paprikan (till 6 normalstora potatisar har man nästan en hel msk paprikapulver!) och en nypa chilipulver samt svartpepparn. Rör om och fräs i ca 1-2 minuter till. Släng på potatisen och täck nätt och jämnt med vatten. Låt alltsammans puttra på låg värme tills potatisen är genommjuk.

~Paul~
Citera
2009-09-27, 19:04
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Skär korven i bitar på runt 1-5-20 cm. Skala och skär potatis i lika stora bitar. Hacka lök. Ta fram en buljongtärning, rött paprikapulver, svartpeppar och eventuellt chilipulver.

Fräs lök i olja, tillsätt korven och fräs en liten stund till så att korven får yta. Pudra över paprikan (till 6 normalstora potatisar har man nästan en hel msk paprikapulver!) och en nypa chilipulver samt svartpepparn. Rör om och fräs i ca 1-2 minuter till. Släng på potatisen och täck nätt och jämnt med vatten. Låt alltsammans puttra på låg värme tills potatisen är genommjuk.

~Paul~

Den tar vi sa polisen..
Stort tack dePaul
Citera
2009-09-27, 19:19
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Den tar vi sa polisen..
Stort tack dePaul
NP . Jag ser nu att det blev lite konstigt i angivelsen gällande korvbitarnas storlek. Det skall vara mellan 1,5 och 2 cm.

~Paul~
Citera
2009-09-28, 10:47
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
NP . Jag ser nu att det blev lite konstigt i angivelsen gällande korvbitarnas storlek. Det skall vara mellan 1,5 och 2 cm.

~Paul~

Jo jag förstod väl att det var så du menade, annars hade dom blivit lite väl stora tycker jag ..
Citera
2009-09-28, 11:23
Medlem
Visst går det att göra gryta på grillkorv.
Stek korven, lägg i lök, två burkar krossade tomater, palsternacka, tre skivade morötter, championer, låt koka tills grönsakerna är klara och vips så har du en korvgryta!
Citera
2009-09-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENAOLINE
Visst går det att göra gryta på grillkorv.
Stek korven, lägg i lök, två burkar krossade tomater, palsternacka, tre skivade morötter, championer, låt koka tills grönsakerna är klara och vips så har du en korvgryta!
glömde skriva att det ska även vara 4 potatisar som du skär i små fyrkanter, liknande pyttipanna....
Citera
2009-09-28, 11:52
Medlem
Kruzs avatar
Citat:
glömde skriva att det ska även vara 4 potatisar som du skär i små fyrkanter, liknande pyttipanna....

TAck skall prova det nån gång verkar inte alls dumt
Citera
2009-09-29, 09:14
Medlem
det var så lite så! Och huvudkryddan här ska faktiskt vara förutom lite salt och peppar (mild paprikapulver) Den bästa sorten som verkligen ger både färg och smak rekommenderar jag att köpa på orientaliska matvarubutiker...
Citera
2009-09-29, 09:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
det var så lite så! Och huvudkryddan här ska faktiskt vara förutom lite salt och peppar (mild paprikapulver) Den bästa sorten som verkligen ger både färg och smak rekommenderar jag att köpa på orientaliska matvarubutiker...
+ 1.

Orienthuset i Gbg har sådant paprikapulver på lager. Glöm inte att fräsa pulvret en kort stund i olja för att få fram smaken ordentligt. Var dock extremt försiktig eftersom den bränns väldigt snabbt. Några sekunder räcker!

Kan man få tag i rökt paprikapulver så är ger det ytterligare en ny dimension åt diverse rätter.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in