Resultat: Vilken är er favorit-benzo?
Alprazolam
22,50%
153 röster
Bromazepam
0,15%
1 röster
Bentazepam
0%
0 röster
Brotizolam
0,15%
1 röster
Cinolazepam
0,44%
3 röster
Diazepam
20,15%
137 röster
Delorazepam
0%
0 röster
Doxefazepam
0,15%
1 röster
Estazolam
0,15%
1 röster
Etizolam
0,59%
4 röster
Etylloflazepat
0,15%
1 röster
Ezopiklon
0,29%
2 röster
Fenazepam
0,29%
2 röster
Fludiazepam
0%
0 röster
Flunitrazepam
14,56%
99 röster
Flurazepam
0,44%
3 röster
Halazepam
0,15%
1 röster
Haloxazolam
0,15%
1 röster
Kamazepam
0%
0 röster
Ketazolam
0%
0 röster
Klobazam
0%
0 röster
Klonazepam
12,35%
84 röster
Klorazepat
0%
0 röster
Klordiazepoxid
0,29%
2 röster
Klotiazepam
0%
0 röster
Kloxazolam
0%
0 röster
Loprazolam
0,15%
1 röster
Lorazepam
2,65%
18 röster
Lormetazepam
0,29%
2 röster
Medazepam
0%
0 röster
Mexazolam
0,15%
1 röster
Midazolam
1,18%
8 röster
Nimetazepam
0,15%
1 röster
Nitrazepam
1,91%
13 röster
Nordazepam
0%
0 röster
Oxazepam
3,97%
27 röster
Oxazolam
0,29%
2 röster
Pinazepam
0,15%
1 röster
Prazepam
0,15%
1 röster
Quazepam
0,29%
2 röster
Temazepam
0,29%
2 röster
Tetrazepam
0,15%
1 röster
Tofisopam
0,74%
5 röster
Triazolam
0,59%
4 röster
Zaleplon
0,29%
2 röster
Zolpidem
6,18%
42 röster
Zopiklon
7,50%
51 röster
2024-05-18, 16:27
Iktorivl är den bästa benzon om målet är att släcka ångestkänslor etc vill du knarka? Ät dom blåa. Ha problem med aggressionsutbrott och minnet därefter.
Citera
2024-12-16, 07:16
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Saknar en del i listan som enligt mig hade varit bra om man kunde rösta på.

Men om jag skulle lista mina top 5 favorit - Bensodiazepiner av alla jag provat hittills så kommer Flubromazolam lätt på första plats då det är en av mycket få Bensopreparat jag har kunnat få ett relativt starkt rus på. Och.på 2:a plats skulle jag nog sätta den nära släktingen Flubromazepam då jag upplevde relativt starka medicinska effekter av den. Och på 3:e plats kommer antingen Bromazolam eller Midazolam som jag också upplever att jag kan få.någon form av rus på dock ej lika starkt som Flubroman vilket överlägset var den potentaste Benson jag provat hittills. Sen på.4:e och 5:e plats kommer Lorazepam och sist men inte minst Triazolam!

Visst Diazepam är skön den också då den ger mycket muskelavslappnande effekter. Och flera andra men då måste jag ta rejäla doser.

Många skulle nog ha med Alprazolam och eller Klonazepam på sina top 5 Benso men inte jag då jag iprincip inte märker någonting alls på dessa varken rusmässigt eller medicinskt

Någon mer som tycker något liknande?

/Mvh
Citera
2024-12-16, 13:33
Medlem
sveningmars avatar
1. Blubromazolam! - Överlägset den bästa benson som funnits!
2. Klonazolam - Bättre version av klonazepam
3. Diazepam/Klonazepam - Gillar båda lika mycket, bra med lång halveringstid
4. Zopiklon - Skönast "känsla" av dom alla
5. Bromazolam

Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Saknar en del i listan som enligt mig hade varit bra om man kunde rösta på.

Men om jag skulle lista mina top 5 favorit - Bensodiazepiner av alla jag provat hittills så kommer Flubromazolam lätt på första plats då det är en av mycket få Bensopreparat jag har kunnat få ett relativt starkt rus på. Och.på 2:a plats skulle jag nog sätta den nära släktingen Flubromazepam då jag upplevde relativt starka medicinska effekter av den. Och på 3:e plats kommer antingen Bromazolam eller Midazolam som jag också upplever att jag kan få.någon form av rus på dock ej lika starkt som Flubroman vilket överlägset var den potentaste Benson jag provat hittills. Sen på.4:e och 5:e plats kommer Lorazepam och sist men inte minst Triazolam!

Visst Diazepam är skön den också då den ger mycket muskelavslappnande effekter. Och flera andra men då måste jag ta rejäla doser.

Många skulle nog ha med Alprazolam och eller Klonazepam på sina top 5 Benso men inte jag då jag iprincip inte märker någonting alls på dessa varken rusmässigt eller medicinskt

Någon mer som tycker något liknande?

/Mvh

Jag håller med dig där förutom klonazepam. Älskar Flubro och håller även med om att Alpra är riktigt kass.
Citera
2024-12-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Du steker din hjärna och ditt nervsystem, och kan få permanenta skador. Den dag du slutar, och den dagen kommer, så förstår du vad du har gjort med din kropp.

Vad säger du då till folket som knaprar antidepressiva och sånt skit?

De om något förstör sina kroppar och knoppar rejält.
Citera
2024-12-28, 13:23
Medlem
Alpra är bäst. Somnar sånskömt.
Citera
2024-12-28, 23:40
Medlem
yournotlikemes avatar
Måste säga Lorazepam. Hemofarm kartorna 2.5mg är riktigt trevliga. Speciellt eftersom en sån tablett är dosekvivalent med 2 och en halv mg. Alprazolam som ofta är på 1mg.

Sen har den lika om inte bättre ångestdämpning som Xanor.
Citera
2024-12-29, 00:39
Medlem
Immortaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Måste säga Lorazepam. Hemofarm kartorna 2.5mg är riktigt trevliga. Speciellt eftersom en sån tablett är dosekvivalent med 2 och en halv mg. Alprazolam som ofta är på 1mg.

Sen har den lika om inte bättre ångestdämpning som Xanor.

Intressant, vet många som haft väldig god effekt av lorazepam.

Själv har jag upplevt en effekt jämförbar med Oxascand, dvs mycket ringa effekt jämförbar med småduttande för att lindra vardagsstress.

För ett fulminant panikångestanfall gäller bara Xanor, eller Flunitrazepam eller nitrazepam som även ger avspänning i de mycket spända musklerna. Lora och Oxa ger mig noll muskelavslappning och dessutom har oxascand en takeffekt, alltså man kan ta hur mycket som helst men över 50-100 mg ger den ingen mer effekt.
Citera
2024-12-29, 00:50
Medlem
zombie-nations avatar
Av de normala är alpra det som funkar för mig. Inget extra. Aldrig känt mig lugn av de andra, oxazepam blir jag orolig av. Möjligtvis klonazepam, men känner mig smådrogad av den. Jag vill bli lugn, inte drogad till vardags. Diazepam påverkar mig inte alls, inte ens på högre dos. Triazolam som sömnmedicin, bäst alla kategorier. Även skön, trygg känsla när man är rädd att somna. Nitrazepam och flunitrazepam värdelösa på mig. Etizolam är rätt bra den med. Metylklonazepam fungerade jag extremt bra på, men den finns bara som RC. Den inte bara lugnade, den höjde stämningen och motivationen. Flualprazolam var den drogigaste och rolig på så vis, men skulle inte våga ta under längre tid. Samtliga tagna i rimliga doser.
Citera
2024-12-29, 23:35
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immortalis
Intressant, vet många som haft väldig god effekt av lorazepam.

Själv har jag upplevt en effekt jämförbar med Oxascand, dvs mycket ringa effekt jämförbar med småduttande för att lindra vardagsstress.

För ett fulminant panikångestanfall gäller bara Xanor, eller Flunitrazepam eller nitrazepam som även ger avspänning i de mycket spända musklerna. Lora och Oxa ger mig noll muskelavslappning och dessutom har oxascand en takeffekt, alltså man kan ta hur mycket som helst men över 50-100 mg ger den ingen mer effekt.

Tycker jag med. Många jag känner får god effekt av Rivotril (Klonazepam), medans jag känner noll utav två stycken sån.

Faktsiskt aldrig hört någon som sagt Oxascand. Du, idag är det människor med fem panikanfall om dagen som aldrig får ens lågdos Xanor, Oxascand tom är VÄLDIGT motvilligt för läkarna att skriva ut.

Nej där har du fel, desto mer Oxazepam du har i dig, tex trycker du 300mg på en gång medans en annan med samma tolerans tar 100. Kommer du känna betydligt mer.
Citera
2024-12-29, 23:39
Medlem
Alprazolam utan tvekan. Smakar underbart sötbeskt och man vaknar alltid upp 1-2 veckor senare antingen i häktet eller på sjukhuset. Precis som man vill ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in