Resultat: Vilken är er favorit-benzo?
Alprazolam
22,47%
153 röster
Bromazepam
0,15%
1 röster
Bentazepam
0%
0 röster
Brotizolam
0,15%
1 röster
Cinolazepam
0,44%
3 röster
Diazepam
20,12%
137 röster
Delorazepam
0%
0 röster
Doxefazepam
0,15%
1 röster
Estazolam
0,15%
1 röster
Etizolam
0,59%
4 röster
Etylloflazepat
0,15%
1 röster
Ezopiklon
0,29%
2 röster
Fenazepam
0,29%
2 röster
Fludiazepam
0%
0 röster
Flunitrazepam
14,54%
99 röster
Flurazepam
0,44%
3 röster
Halazepam
0,15%
1 röster
Haloxazolam
0,15%
1 röster
Kamazepam
0%
0 röster
Ketazolam
0%
0 röster
Klobazam
0%
0 röster
Klonazepam
12,33%
84 röster
Klorazepat
0%
0 röster
Klordiazepoxid
0,29%
2 röster
Klotiazepam
0%
0 röster
Kloxazolam
0%
0 röster
Loprazolam
0,15%
1 röster
Lorazepam
2,64%
18 röster
Lormetazepam
0,29%
2 röster
Medazepam
0%
0 röster
Mexazolam
0,15%
1 röster
Midazolam
1,17%
8 röster
Nimetazepam
0,15%
1 röster
Nitrazepam
1,91%
13 röster
Nordazepam
0%
0 röster
Oxazepam
3,96%
27 röster
Oxazolam
0,29%
2 röster
Pinazepam
0,15%
1 röster
Prazepam
0,15%
1 röster
Quazepam
0,29%
2 röster
Temazepam
0,29%
2 röster
Tetrazepam
0,15%
1 röster
Tofisopam
0,73%
5 röster
Triazolam
0,59%
4 röster
Zaleplon
0,29%
2 röster
Zolpidem
6,17%
42 röster
Zopiklon
7,64%
52 röster
2010-07-05, 01:35
Medlem
I see.
OT: Då undrar jag om du är under renlevnad eller vilken drog du faktiskt föredrar? ^^

MT: Jag ser från citatet du gjorde av mig att jag glömt bort både Midazolam och Triazolam i min ranking av testade benzodiazepiner. Detta var väldigt oproffessionellt och ska rättas till så fort jag ätit upp mina 2mg's Ativan...
Då följer jag upp med en komplett lista av alla 7 syskon Benzodiazepiner. OBS!!
Citera
2010-07-05, 03:07
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
I see.
OT: Då undrar jag om du är under renlevnad eller vilken drog du faktiskt föredrar? ^^

MT: Jag ser från citatet du gjorde av mig att jag glömt bort både Midazolam och Triazolam i min ranking av testade benzodiazepiner. Detta var väldigt oproffessionellt och ska rättas till så fort jag ätit upp mina 2mg's Ativan...
Då följer jag upp med en komplett lista av alla 7 syskon Benzodiazepiner. OBS!!

Triazolam är svårbedömt, faktiskt, för det är så ovanligt numera, och dess forna rykte verkar inte alls överensstämma med vad de som idag kommer över det, tycker. Halcion, ojojoj! Hette det förut, men jag har åtskilliga gånger sett hur folk som är vana vid Xanor, knappt märker av ett halvdussin 0.25 Halcion/Triazolam. Halcion/Tri är ju annars den ultimata pissprovsdrogen p.g.a. sin extremt snabba utsöndring. Har jag tagit Halcion före kl 21 kvällen innan så ÄR jag negativ på morgonen. Midazolam har jag inte tagit på väldigt länge, sista gången var tandkirurgi.

Renlevnad, nja...om du tittar på min avatar. Så tror jag du förstår.
Citera
2010-07-05, 03:24
Medlem
Jag får hålla med dig om att perspektivet på Halcion & Xanor ändrats avsevärt... Dessa är visserligen avsedda för två olika syften.
Midazolam å sin sida reagerade jag knappt på, detta kan bero på att jag varken tar något intravenöst eller rektalt, utan svalde istället. ^^

Får jag fråga hur du klassar Lorazepam, om man ser till min lista du citerat?

Rättar mig själv igen; ÅTTA (8) syskon av benzodiazepiner, inte 7.
Citera
2010-07-05, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NInJAfRod0
håller med fullt ut med föregående talare. Alprazolam och Flunitrazepam.
Alpra ligger närmast om hjärtat. Det snabba påslaget och total ångestdämpningen är svårt att slå!
Varför har jag aldrig blivit erbjuden dessa piller.Jag har ju riktig ångest typ kan gå tll soptunnan som mest.Jag har stesolid som jag trodde var dom snabbaste.
Jag har haft panikånest i ca 18 år,dessa mirakelpiller vill jag också ha så jag kan börja leva mitt liv igen.
Citera
2010-07-05, 11:21
Medlem
eddiepeddies avatar
Flunitrazepam är helt klart dom bästa när det gäller att flöddra, plus att toleransen inte går i taket så snabbt jamfört med t.ex Diazepam och Clonazepam.
Och på andra plats kommer Alprazolam (svenska Xanor 2mg stavar), dom är riktigt nice att flöddra på men toleransen höjs snabbt som fan när man äter många. Åt 3 i förrgår och 5 igår plus en 1mg Xanor depot och kände nästan inget alls! Får spara dom jag har kvar, och köpa en karta 1mg Depot att ta på tåget på väg hem.
På sista plats kommer Diazepam (Valium, Stesolid, Diazepam etc.), dom fungerar bra första dagen man tar dom. Då brukar det räcka med 5 - 8st Stesolid 5mg för att bli bra flöddrad. Men sen ger dom ingen effekt alls. Fungerar bara en gång liksom, helt värdelöst!
Citera
2010-07-05, 13:10
Medlem
Morfars vredes avatar
Flunitrazepam svarade jag. Men Alprazolam, Diazepam och Klonazepam är nära toppen de med!
Citera
2010-07-05, 17:30
Medlem
jag röstade alprazolam för man blir skönast men som daglig benzo gillar jag klonazepam
Citera
2010-07-05, 17:45
Medlem
Slingshots avatar
Har testat dom flesta benso men Diazepam är den som funkar bäst på mig, så den får min röst.
Citera
2010-07-05, 17:54
Medlem
Får Stesolid 50 tabletter per månad. Vill inte ha ngt annat. Xanor har jag testat - rena skiten. Har Imovane att somna på.
Citera
2010-07-24, 03:39
Medlem
Kom på att jag lovat att återkomma när jag testat alla 7 syskonen av piller-benzo som finns i Sverige. (Dormicum flyter här.) Så jag köpte in Lorazepamen för att komplettera... Nu kan jag bara säga:

Testat och rankar i ordning:
1. Flunitrazepam 1 & 2mg (stulet, minns ej fabrikat)
2. Lorazepam 1 & 2mg (Kern's: 1mg | Wyeth Ativan: 2mg) - Wyeth's bäst.
3. Triazolam 0.25mg (Halcion)
3. Alprazolam 0.5, 1 & 2mg (Pfizer: 0.5 & 1mg | Onax & Kern's: 2mg) - Pfizer bäst.
4. Diazepam 2, 5, 10 & 25mg (Stesolid: 2 & 5mg | Valium Roche: 10mg | Kern's: 25mg) - Kern's bäst.
4. Clonazepam 0.5 & 2mg (Iktorivil: 0.5mg | Rivotril Roche: 2mg) - Roche bäst.
5. Oxazepam 10mg (Oxascand & Sobril)

Man kan ju säga att jag haft turen på min sida att skaffa mig kranar för högkvalitativa företag, om man ser till faktumet att jag testade benzo första gången i Mars 2010. Enda gången jag känt mig blåst var av Swed-caps.

Upplevd effekt:
1. Flunitrazepam - Ångestdämpande, sövande, muskelrelaxerande och smärtstillande. Bästa sömnen i mitt liv, kul att försöka stå, helt euforisk. Komplett!
2. Lorazepam - Ångestdämpande, sövande, muskelrelaxerande. Vid hög dos - 10mg+ - minnesförlust. Den roligaste att hålla sig vaken på i längden, komplett för oss som inte blivit våldtagna.
3. Triazolam - Sövande (starkt), ångestdämpande (svagt) (den bästa för detta syfte). Knockout!
4. Alprazolam - Ångestdämpande (den bästa för detta syfte)! Vid hög dos - 5mg+ - sövande/minnesförlust.
5. Diazepam - Ångestdämpande, sövande, muskelrelaxerande. Vid hög dos - 50mg+ - minnesförlust.
6. Clonazepam - Muskelrelaxerande, ångestdämpande (svagt).
7. Oxazepam - Ångestdämpande (svagt). (Verkningslös efter 70-80mg, även utan tolerans). Ta 100mg.

P.S. Med detta extremt långa och kompletterande inlägg borde man nästan sätta punkt för denna tråden? xD
Citera
2010-07-24, 05:41
Bannlyst
xanor och stesolid är mina favoriter.

Xanor för den ångestdämpande effekten men har märkt att jag knappt kan ta det längre det gör mig dum i huvudet.

Stesolid gillar jag mer isåfall eftersom det sitter i så länge och jag mår så underbart bra på det.
Citera
2010-07-25, 20:34
Medlem
IKilledBills avatar
Måste säga att Alprazolam är den stora favoriten, men det slinker ju ner en del iktro lite då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in