Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-27, 16:42
Medlem
Hej!

Det är så att jag har anslutit min PowerBook Titanium till min 100 hertz TV, via s-video porten. Men på macen är de enda valen jag får fram "50 hz PAL" eller "60 hz NTSC".
Då bilden blir suddig i båda fallen, pga uppdaterings hastigheten undrar jag om det är möjligt att få en högre hertz frekvens till TV:n.

Tacksam för svar!
Citera
2009-09-27, 17:35
Medlem
qrizzes avatar
Vad jag vet så blir det svårt och läsa texten när man använder s-video anslutning. Det bästa är ifall du använder vga, dvi eller likande.
Citera
2009-09-27, 21:17
Medlem
SNIFF2s avatar
Även jag är intresserad om det går att öka frekvensen på en videosignal. Jag kör dock med DVI->HDMI.
Citera
2009-10-02, 17:30
Medlem
Om det inte finns något sätt att öka uppdateringsfrekvensen finns det något som kan göra det lättare att läsa texten på skärmen?
Citera
2009-10-02, 22:59
Medlem
SNIFF2s avatar
Texten var? Du kan förstora texten på datorn. Typ ikoner, webläsare etc. Kolla "Universal Access" i Pref.pane.
Citera
2009-10-03, 05:01
Medlem
S-video levererar för låg upplösning så det kommer inte att hjälpa att med högre hz
Citera
2009-10-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
S-video levererar för låg upplösning så det kommer inte att hjälpa att med högre hz

Okej, hur är det om jag skulle köpa en begagnad 32" (tjock) TV som har VGA utgång, skulle det vara tillräckligt för att jag ska få en bra bild på TV:n?
(det är en DVI port som finns på datorn, men skulle de påverkas något av en adapter till VGA?)
Citera
2009-10-03, 14:11
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Constantiuos
Okej, hur är det om jag skulle köpa en begagnad 32" (tjock) TV som har VGA utgång, skulle det vara tillräckligt för att jag ska få en bra bild på TV:n?
(det är en DVI port som finns på datorn, men skulle de påverkas något av en adapter till VGA?)
Det du ska ha är en TV som har hög upplösning. Det har inte tjock-TV.
Om TV:n har VGA-utgång är du dessutom fucked då du behöver en VGA-ingång.

Det har aldrig varit billigare med skärmar/TV-apparater, kolla efter en platt 32" istället så kommer du bli mer än nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in