2009-09-27, 13:42
Medlem
Hej.

När jag öppnar en mapp är den inte i maximerat läge. Jag har testat det gamla klassiska CTRL ALT SHIFT och samtidigt stänga mappen men det fungerar inte. Däremot kan jag dra storleken på mappen och den blir lika när jag öppnar. Men jag vill ha mappens storlek maximerad varje gång jag öppnar. Har sökt men inte hittat något varken här eller på google. Hjälp?
Citera
2009-09-27, 21:41
Medlem
Bump. Det här klarar ni av. Bara någon läser.
Citera
2009-09-29, 17:18
Medlem
Bump..
Citera
2009-09-29, 19:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Alternativ1:
1] Skapa en genväg till katalogen (om det redan finns en genväg, skippa detta steg).
2] Högerklicka på genvägen och välj Egenskaper.
3] Under "Kör:" välj "Maximerad" i drop-down menyn.
4] Applicera ändringen.

Alternativ 2:
Öppna katalogen, maximera fönstret, och håll endast SHIFT nedtryckt samtidigt som du stänger fönstret.
Nästa gång du öppnar katalogen så bör dess tidigare storlek vara sparad.

Om inte detta fungerar så fungerar åtminstone alternativ 1.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-09-29 kl. 19:44.
Citera
2009-09-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Alternativ1:
1] Skapa en genväg till katalogen (om det redan finns en genväg, skippa detta steg).
2] Högerklicka på genvägen och välj Egenskaper.
3] Under "Kör:" välj "Maximerad" i drop-down menyn.
4] Applicera ändringen.

Alternativ 2:
Öppna katalogen, maximera fönstret, och håll endast SHIFT nedtryckt samtidigt som du stänger fönstret.
Nästa gång du öppnar katalogen så bör dess tidigare storlek vara sparad.

Om inte detta fungerar så fungerar åtminstone alternativ 1.

Alternativ ett fungerar inte ens. Kanske skall tilläggas att det är det är "Lokal Disk D" som jag vill öppna i stort fönster.
Citera
2009-09-29, 20:39
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponym
Alternativ ett fungerar inte ens. Kanske skall tilläggas att det är det är "Lokal Disk D" som jag vill öppna i stort fönster.

Du kan skapa en genväg till en lokal disk, och välja att köra den maximerat så som beskrivet i alternativ 1.

Genvägen till disken placeras på skrivbordet när du har skapat den.
Citera
2009-09-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Du kan skapa en genväg till en lokal disk, och välja att köra den maximerat så som beskrivet i alternativ 1.

Genvägen till disken placeras på skrivbordet när du har skapat den.

Javisst går det. Men problemet är att den inte vill bli kör i maximerat, utan att det står "kan inte hitta filen copy.exe".

Edit: Kan det ha att göra med att jag får upp ett felmeddelande om temp2.exe när jag startar datorn? Tips?
Senast redigerad av Eponym 2009-09-29 kl. 21:41.
Citera
2009-09-29, 22:04
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponym
Javisst går det. Men problemet är att den inte vill bli kör i maximerat, utan att det står "kan inte hitta filen copy.exe".

Edit: Kan det ha att göra med att jag får upp ett felmeddelande om temp2.exe när jag startar datorn? Tips?

Det verkar ju nästan som att du har drabbats av virus eller malware.

Om du får upp en massa felmeddelanden om exe-filer som inte finns eller som inte kan starta så tycker jag du ska kolla igenom din burk med antivirus och malware-scanner.

http://www.threatexpert.com/files/temp2.exe.html
Citera
2009-09-30, 00:00
Medlem
Synd det inte går att döpa om denna tråd. Nu hittar den tydligen temp2 men inte svchost.exe. Har googlat lite men känns inte helt säkert det jag får upp... Tips?

Edit. Orkade inte tjabbla. gjorde en systemåterställning och fick göra lite extrajobb. tack för hjälpen iaf.
Senast redigerad av Eponym 2009-09-30 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in