Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-26, 14:44
Medlem
Mikessons avatar
Jag har sökt och letat men inte hittat svar

Jag fick precis filsystem raw på en hdd - Hittar inte hdd med nåt recovery program alls - den e väck.

Jag startade om datorn, men då står den bara å tuggar på "windows startas" och inget mer händer, försökte också komma in i felsäkert läge, men den vägrade gå in där med.
Så fort jag kopplar ur hdd så startar windows normalt.

Hur skall jag göra för att få tillbaks vissa saker på hdd? det är egentligen bara mina mp3 låtar jag vill ha, resten skiter jag i

Tacksam för svar

EDIT: Ser inte hdd i diskhantering heller.
Jag kan ju inte starta windows när hdd är ikopplad så jag kan ju inte heller formatera den .

filsystem ntfs var de från början också
Citera
2009-09-26, 15:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Saxat ur ett annat forum.

Citat:
1. Varje konto i Windows NT är unikt. Även om du skapar ett nytt konto (ex vid ominstallation) med samma namn, inloggningsnamn och lösenord så är det endå två olika konton enligt Windows.

Har du då en partition dit endast ett windowskonto har NTFS rättigheter att läsa/skriva till, och sedan byter konto så får du inte ens öppna den partitionen i utforskaren. Den visas med filsystemet RAW och att den har 0 KB ledigt utrymme.

1.1 Kontrollpanelen -> Mappalternativ -> Visa -> bort med Använd enkel fildelning

1.2 Ta egenskaper (via höger musknapp) på aktuell partition -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare -> Ändra ägare till... (ditt konto eller Administratör)
1.3 Samma som 1.2 ovan, fast dubbelkolla att Administratör gruppen har fullständiga rättigheter på rooten och alla undermappar.

1.4 Klart.
Citera
2009-09-26, 22:50
Medlem
Mikessons avatar
Omg, ska testa detta

EDIT: 1.2 Ta egenskaper (via höger musknapp) på aktuell partition <-- vart gör jag detta? högerklickar jag på hdd via "den här datorn" så finns de ingen menyval som heter säkerhet
Senast redigerad av Mikesson 2009-09-26 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in