• 1
  • 2
2009-09-26, 14:12
Medlem
Nu kan jag stolt presentera att min nästa kortfilm är utlagd på internet! Det var jag som gjorde "Det mest skrämmande som finns". Denna filmen har jag gjort tillsammans med två kompisar. Filmen har visats på PLAY - Hallands kortfilmsfestival.

Filmen heter "Även Tommy" kan beskrivas som en dramathriller och handlar om en tjej som kommer hem till en kille med intentionen att förföra honom...

Kommentera gärna!

Länk till filmen:
http://www.vimeo.com/6721627
Citera
2009-09-28, 10:56
Medlem
n00rfens avatar
Jag tyckte den var intressant och välgjord, förutom ljudet, som var riktigt dåligt och förstörde upplevelsen. Det låter som att ni använde kamerans interna mikrofon rakt igenom?
Citera
2009-09-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n00rfen
Jag tyckte den var intressant och välgjord, förutom ljudet, som var riktigt dåligt och förstörde upplevelsen. Det låter som att ni använde kamerans interna mikrofon rakt igenom?

Tack! Nej vi har använt en mikrofon hela tiden. Tycker inte ljudet är så dåligt, men jag förstår ändå vad du menar...
Citera
2009-09-29, 19:00
Medlem
kebabmammans avatar
Intressant film

"Jag ljuger aldrig"
Citera
2009-09-30, 04:19
Medlem
Precis som den tidigare filmen så framstår den här som väldigt pretentiös, lite som att ni filmar massa skumma scener så blir det automatiskt bra.
Men jag känner ju inte er ni kanske är såna där svåra konstnärs typer med Bergman komplex och då kan det ju vara svårt att se skogen för alla träd.

Annars är det ju välgjort, lite jobbigt med öppningsbilderna i ofokus, och sen var det som ni lagt på något konstigt filter på "Tommy" i närbilderna vid bordet. Vet inte om ni la på ett rött filter för att det skulle se ut som han rodnade?
Såg bara konstigt ut iallafall.
Citera
2009-09-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Precis som den tidigare filmen så framstår den här som väldigt pretentiös, lite som att ni filmar massa skumma scener så blir det automatiskt bra.
Men jag känner ju inte er ni kanske är såna där svåra konstnärs typer med Bergman komplex och då kan det ju vara svårt att se skogen för alla träd.

Annars är det ju välgjort, lite jobbigt med öppningsbilderna i ofokus, och sen var det som ni lagt på något konstigt filter på "Tommy" i närbilderna vid bordet. Vet inte om ni la på ett rött filter för att det skulle se ut som han rodnade?
Såg bara konstigt ut iallafall.

Tyckte det blev mycket bra med öppningsbilden i ofokus
Mycket bra kortfilm, sköna vinklar och passande musik.
Har ni något nytt projekt på g?
Citera
2009-10-01, 07:23
Medlem
Areyoulosts avatar
Jag gilla den kvinnliga skådespelerskan, mycket duktig. Killen nja...
Citera
2009-10-03, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innervision
Tyckte det blev mycket bra med öppningsbilden i ofokus
Mycket bra kortfilm, sköna vinklar och passande musik.
Har ni något nytt projekt på g?

Jag håller på att göra korta sketcher på studenttema med en studentförening. Annars kommer jag göra en kortfilm till våren med studentföreningen, men vet inte vad den kommer handla om än eller vilken roll jag kommer spela i den produktionen. Annars så kommer vi göra en ny kortfilm nästa sommar i alla fall! Skulle vilja göra något mer realistiskt när jag känner att jag fastnat lite i drömmarnas värld när det gäller mina filmer. Får se vad det resulterar i!
Citera
2009-10-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n00rfen

Håller inte med.. har sett måånga filmer med MYCKET sämre ljud än detta. Visst, det finns utrymme för förbättringar på den punkten, men jag tycker helt klart att det gick att lyssna på.
Citera
2009-10-06, 16:44
Medlem
Riktigt snyggt filmat / Redigerat. Skådespelare är väl lite svårare att bedöma i en studentfilm..

Drog upp ljudet lite för högt i början och spillde kaffe över mig i en av dom svartvita scenerna
Citera
2009-10-06, 18:21
Bannlyst
Får man fråga vad det är för kamera samt redigeringsprogram du har använt dig av?
Citera
2009-10-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Får man fråga vad det är för kamera samt redigeringsprogram du har använt dig av?

Typ en sån här kamera:
http://www.accdigital.com/catalog/im...G-HVX202EN.jpg

Redigerat med Adobe Premiere och After effects
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in