2009-09-26, 13:02
Medlem
Amex88s avatar
Efter jag rengjort skrivbordet med en lätt fuktad trasa har vissa av mina tangenter( slutat fungera helt. Kan någon hjälpa mig. Datorn är en laptop HP hdx16 1000-EO. det är knapparna asdf jklö som ej fungerar.

blir korta meningar.. då ctrl+C ctrl+V, tar tid.
Citera
2009-09-26, 13:07
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag har ett liknande problem!

På mitt logitech G11 så har knapparna "O P Å och vänsterpil" slutat fungera ibland (kanske fler men dom jag märkt).

Då har lite spammande på "O och P" hjälpt så det funkat ett par veckor till. Farsan tror att det är för att de tangenterna ligger på samma "lina" så om en har fastnat/hålls nere funkar inte de andra på den linan.

Nu är det så att de har slutat funka igen, dock är jag nästan HELT säker på att det är vänsterpil som fastnat. Det har inte hjälpt att trycka på den.

Finns det något program som monitorar ALLA knapptryck på tangentbordet? Vill kolla exakt vad det är som händer i tangentbordet
Citera
2009-09-28, 09:42
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag har ett liknande problem!

På mitt logitech G11 så har knapparna "O P Å och vänsterpil" slutat fungera ibland (kanske fler men dom jag märkt).

Då har lite spammande på "O och P" hjälpt så det funkat ett par veckor till. Farsan tror att det är för att de tangenterna ligger på samma "lina" så om en har fastnat/hålls nere funkar inte de andra på den linan.

Nu är det så att de har slutat funka igen, dock är jag nästan HELT säker på att det är vänsterpil som fastnat. Det har inte hjälpt att trycka på den.

Finns det något program som monitorar ALLA knapptryck på tangentbordet? Vill kolla exakt vad det är som händer i tangentbordet

bump på detta. Dyrt tangentbord och allt
Citera
2009-09-28, 13:11
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
bump på detta. Dyrt tangentbord och allt
mm min är en laptop väntar på Svar Från HP idag
Citera
2009-09-28, 15:34
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
mm min är en laptop väntar på Svar Från HP idag
Svar Från HP:
Testa om det går att skriva i Påbörja sökning som finns längst nere inne i Startmenyn, nedanför där texten Alla program är.
Om det är samma problem där så behöver datorn service för tangentbordet.
Citera
2009-09-29, 20:06
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Svar Från HP:
Testa om det går att skriva i Påbörja sökning som finns längst nere inne i Startmenyn, nedanför där texten Alla program är.
Om det är samma problem där så behöver datorn service för tangentbordet.

så hur gick det för dig då? Sitter ju inte på en laptop så mitt problem är ju helt annorlunda.

Finns det inga bra keybordmonitor program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in