• 1
  • 2
2009-09-25, 22:12
Medlem
S.Ericssons avatar
När man läste kulturdelen av Landskrona Posten idag stötte man på den här nyheten. Väldigt trist tycker jag.

http://svenskaakademien.just.nu/

http://hd.se/noje/2009/09/24/svenska...en-laegger-av/
Senast redigerad av S.Ericsson 2009-09-25 kl. 22:29.
Citera
2009-09-25, 22:14
Medlem
Astrofaess avatar
Mja.. jag kommer inte att sörja dem precis.
Citera
2009-09-25, 22:27
Medlem
Teapots avatar
Jag läste det på deras hemsida för, två dagar sen kanske, och blev väldigt besviken

Hade gärna sett dem live, eller i alla fall fått ta del av en ny skiva.

Tråkigt. Det finns inget band som riktigt matchar dem. Om det finns något liknande kan väl någon tipsa mig? Och kom inte och säg att General Knas, Kapten Röd eller Kultiration låter likadant!
Citera
2009-09-25, 23:11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Du vill om du kan är min favoritlåt.
Citera
2009-09-26, 11:14
Medlem
Gridiots avatar
Fan detta var dåliga nyheter.
Man får väll hoppas att medlemmarna släpper mer solo material nu då
Citera
2009-09-26, 12:59
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teapot
Jag läste det på deras hemsida för, två dagar sen kanske, och blev väldigt besviken

Hade gärna sett dem live, eller i alla fall fått ta del av en ny skiva.

Tråkigt. Det finns inget band som riktigt matchar dem. Om det finns något liknande kan väl någon tipsa mig? Och kom inte och säg att General Knas, Kapten Röd eller Kultiration låter likadant!
Nej fast Kultiration är ju underbara
Sture Alléns Dansbandsorkester är ju sjukt sköna dom kommer att fortsätta
Citera
2009-09-27, 16:48
Medlem
Väldigt glad över att jag hann se de i somras, en upplevelse jag sent kommer att glömma...
Citera
2009-09-27, 17:05
Medlem
Pompe de velos avatar
Äntligen!
Citera
2009-09-27, 19:17
Medlem
Escapisms avatar
Tycker nog dom spelat ut sin roll lite. Så klart hade det inte skadat om dom fortsatt, men förhoppningsvis sätter dom igång med några andra projekt.
Citera
2009-09-27, 22:06
Medlem
FrasseFloyds avatar
På ett sätt tycker jag att det är jäkligt tråkigt. Svenska Akademien har varit med mig sen jag började bli musikaliskt medveten och det är ett band jag alltid kunnat återkomma till. När ett nytt album kommit har jag lyssnat på det och jag har alltid varit en sån som alltid varit lite skeptisk i början men efter ett par lyssningar ändå omfamnat skivan som de föregående.

På ett annat sätt är det ganska skönt. Jag kan på allvar börja sätta mig in i General Knas och Sture Alléns Dansorkester för att se om de är något att ha. Jag kan börja se mig om efter något som kan fylla luckan. Dessutom - kanske viktigast av allt - jag får se till att hitta något nytt favoritliveband. SA är kanske inte allra bäst live, men de har alltid bjudit mig på riktigt sköna konserter och det gör att de slutar innan jag kommer hem och är besviken efter en av deras konserter.

SA är numera ett avslutat kapitel och det är bara att hoppas att de bjuder på en hejdundrande avslutningskonsert om 10 år. Just nu är jag mest glad för allt de faktiskt gett mig.
Citera
2009-09-27, 23:45
Medlem
Tord_Ywels avatar
Riktigt tråkigt att höra, deras sound kommer att saknas. Man får iallafall hoppas på att dom lyckas åstadkomma mer med sina soloprojekt, Generalens senaste höll riktigt bra kvalitet och även Sture Alléns Dansorkester och Räven går att lyssna på.
Citera
2009-09-28, 11:05
Medlem
mega_techs avatar
Jag förstår inte varför Svenska Akademein nästan är kultförklarade med sin musik. Har aldrig kunnat lyssna på dem.
Däremot Slagsmålklubben, ett "band"(eller vad man nu ska kalla dem) är awesome som fan live, men suger balle framför datorn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in