2009-09-25, 23:21
Medlem
Psyko-12s avatar
Men snälla... Det finns nog med fjortissidor. Snälla nån, flashback är inte, och kommer ALDRIG bli en av dom.
99.9% skulle lämna sidan för gott. Kvar blir fjortisarna som gömmer sig på sidan.
Citera
2009-09-25, 23:24
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12
Men snälla... Det finns nog med fjortissidor. Snälla nån, flashback är inte, och kommer ALDRIG bli en av dom.
99.9% skulle lämna sidan för gott. Kvar blir fjortisarna som gömmer sig på sidan.

man kan ju hoppas

Nej jag tycker att det är en skitkass ide.
Citera
2009-09-25, 23:24
Medlem
Det som e så skönt med flashback är att det inte är nerklottrat med färdiggjorda html-koder man hämtar på Pimpmymyspace.com.
Citera
2009-09-26, 00:41
Medlem
kalle.bs avatar
Flashbacks huvudsyfte är att kunna diskutera med yttrandefrihet och dylikt. Det räcker med att vara ett diskussionsforum.

Facepunchforums är en engelsk motsvarighet som brukade vara som flashback, tills det infördes personliga sidor och annat trams.
Nu är det förpestat med 13åringar och annat retarderat folk.
Citera
2009-09-26, 00:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troaë
Tänkte litegrand på det här forumet och min uppfattning är att det är en mycket interessant terräng med mängder av brillianta personligheter och träskallar, pundare, poliser, säkert också terrorister.

Kan ni tänka er ett flashback där du har i princip allt om dig själv som du vill att folk ska se eller läsa - vore det då inte rätt häftigt med ett exempelvis något sätt att göra så att en/alla användare, om han eller hon nu vill göra det, kunde gå till sin profil och göra den lite mer personlig, t ex att man måla sin egen background med grafiti eller ett foto över en sjö med solnedgång och ett par ruttna träd, där du kan länka till dina egna sidor/favoriter.

Som sitt eget lilla mysrum s.a.s, finns även möjlighet att till exempelvis ha en videospelare och direkt sourse från någon torrent, detta kanske inte är så koolt men jag fantiserar bara lite. Och sedan kan inte vem som helst klampa in, nej man måste bli inbjuden för att ha access.(moderatorer och admin har naturligt vis access så att ingen blir hotad eller sexuellt trakasserad eller dylikt trams) Jag vet inte, tycker bara det skulle bli 'mer' Flashback s.a.s. men det kanske bara skulle dra ner det å andra sidan, folk börjar tycka att det luktar lunarstorm och facebook och allt möjligt och så fort någon nämner något om dessa sidor så blir ämnet kvickt väldigt kallt att hålla i vilket jag anser vara en naturlig reaktion om man är FB'are.

Hursom, det vara bara en tanke, kanske var den bäst så som den var, som tanke..........

Kommer väl bli en hel del pajkastning osv men det tar jag.

Typ Laidback?
Men det håller inte ens där.
Citera
2009-09-26, 09:15
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Detta är väl sjuttielfte gången någon föreslår en mer communityinriktad ändring av forumet?

Jag säger Nej! Det är en urusel idé dels för att det skulle förstöra känslan av anonymitet här och dels för att forumet skulle gå under om vi skulle slänga in videospelare och annat krafs som drar en massa lina och annat.
Citera
2009-09-26, 12:10
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Hatar såna där "myspace" profilsidor därför att folk alltid gör dem så förbannat fula. Blinkande texter och bakgrunder i 1000 olika färger där inget matchar, snurrande muspekare och någon ful bakgrundsmusik.. nej tack.

Det känns inte som FB, dessutom tror jag att om fler var intresserade av detta skulle nog folks nuvarande profilsidor redan innehålla mer information än de gör nu. Typ 99 procent har ju inte skrivit nånting annat än en signatur och ett falskt ställe de bor på

Som tidigare talare har sagt tror jag också att möjligheter att designa en egen sida skulle dra mycket småungar som sedan skulle förstöra resten av forumet med.
Senast redigerad av Jack BauerCTU 2009-09-26 kl. 12:13.
Citera
2009-09-26, 12:42
Medlem
Troas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12

dem som har "coola" seriefigurer som avatars och kallar sig själva för Psyko-12?

Please...

Ja jag vet att det var en kass idé, men det finns faktiskt en kassare idé och det är att sitta och kasta bort sin tid på att skriva i tråden när alla inlägg ändå i stort sett är identiska. Jag tror folk har förstått hur lam idén var nu, men jag kanske har fel?

Citera
2009-09-26, 16:43
Medlem
Empresss avatar
Tja jag är här för att diskutera..
M.A.O inte att sitta och pimpa upp en profil...
Citera
2009-09-26, 19:50
Medlem
fizzles avatar
Den här iden hamnar i lådan där övriga våta communitydrömmar läggs, som sedan lastas på en raketbränsledriven bil som kör in i en bergvägg.
Citera
2009-09-26, 19:52
Medlem
MrJacksons avatar
Göra FB till en personlig myhörna alá Lunarstorm, nej tack.
Citera
2009-09-26, 23:09
Medlem
BigFatCones avatar
Vad ledsen jag blir när jag läser sånt här, jag som så hårt argumenterar för att Flashback forum just är ett forum och inte ett community. Skulle det mot förmodan hända så skulle jag på allvar börja snegla på Below Surface.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in