2022-08-04, 11:54
Medlem
Widilinskis avatar
Var tidig att köpa på mig en rejäl slant av denna aktie när den låg på 8kr och tjänat rejält på denna än så länge!

Lite osäker till rapporten imorgon, men läste en lång artikel på DI där de intervjuade deras VD och det känns onekligen som ett bra bolag långsiktigt, om rapporten imorgon möter förväntningarna däremot ska bli intressant..

https://www.di.se/nyheter/orron-ener...-finansierade/
Citera
2022-08-04, 13:06
Medlem
Ja ni lurar er själva! Rapporten blir grym! Blir den alltid när folk med insiders pressar upp kursen innan rapport.
Citera
2022-08-04, 13:08
Medlem
Elen är svindyr.... behövs inte säga mer än så 🙂
Citera
2022-08-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Ja ni lurar er själva! Rapporten blir grym! Blir den alltid när folk med insiders pressar upp kursen innan rapport.
Hur rapporten nu blir återstår att se även om den kan bli bra. Att kursen skulle pressas upp av insynsköp vet vi inte utan kan lika väl vara andra som tror på bolaget.
Citera
2022-08-04, 13:12
Medlem
Förstå vilka elpriser vi har om bara några 2-3 månader
Citera
2022-08-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Elen är svindyr.... behövs inte säga mer än så 🙂
Nja, när det blåser en del blir elen svinbillig i Sverige.
Ena dagen 3 öre, andra dagen 3 kr på kwh, sedan beror det mycket på i vilken pris-zon produktionen är.
Vinst för export mellan zoner är det SVK som lägger i sin plånbok.

https://www.nordpoolgroup.com/en/Mar...y1/?view=table
Citera
2022-08-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Nja, när det blåser en del blir elen svinbillig i Sverige.
Ena dagen 3 öre, andra dagen 3 kr på kwh, sedan beror det mycket på i vilken pris-zon produktionen är.
Vinst för export mellan zoner är det SVK som lägger i sin plånbok.

https://www.nordpoolgroup.com/en/Mar...y1/?view=table

Det låter smart, och stämmer till viss del. Men elen är fortfarande svin dyr haha. Vi får se imorgon 🙂
Citera
2022-08-04, 18:44
Medlem
Med tanke på att det är ett företag som precis startat upp (den avknoppade delen) så innehåller rapporten ingenting (?) Egentligen.

Jag tror att uppgången från 7 till 18 som högst idag kommer sätta sig till 12 ungefär imorn, eller nästa vecka. Den bör gå ner till 10 innan den vänder igen om ingen nyhet kommer.
Citera
2022-08-04, 19:10
Medlem
Har man lite tålamod kan man snart själv få skåda morgondagens rapport och kurs reaktion. Som så klart är vansklig att sia om. Det ska bli intressant att höra vad de har att rapportera och kommentera om bolaget i alla fall.
Citera
2022-08-04, 19:59
Medlem
Bridgeblandads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Har man lite tålamod kan man snart själv få skåda morgondagens rapport och kurs reaktion. Som så klart är vansklig att sia om. Det ska bli intressant att höra vad de har att rapportera och kommentera om bolaget i alla fall.

Jag gissar att esg flöden med blankare som täcker sin position kombinerat med småsparare som inte vill missa tåget har skapat denna uppgång.

Det blir spännande att läsa rapporten och se hur marknaden tar emot den.

Jag sålde av min vinst ifrån 7.14 till 15kr men ligger kvar med insatsen.
Citera
2022-08-04, 20:07
Medlem
Energi är i fokus igen. Äger Orrön sedan tidigare och har även fångat upp Nilar International (Batterier och solceller är hett) brutit upp igenom första motstånd idag och även etablerat sig över 0.80. R/R känns bra härifrån.
Citera
2022-08-05, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeblandad
Jag gissar att esg flöden med blankare som täcker sin position kombinerat med småsparare som inte vill missa tåget har skapat denna uppgång.

Det blir spännande att läsa rapporten och se hur marknaden tar emot den.

Jag sålde av min vinst ifrån 7.14 till 15kr men ligger kvar med insatsen.

Ja det kan absolut vara så och intresset är mycket högt nu för bolaget. Jag har säkrat en del vinst med men ligger kvar och tror det kan bli bra. Att de köper mer vindkraft som i senaste förvärvet är ju för att de måste tro på lönsamhet i den tekniken. Jag sätter min tilltro till ledningen här. Det kommer säkert komma nya innovationer runt förnybar energi framöver och även för att kunna lagra dito på ett kostnadseffektivt sätt; det är min tro och många lösningar finns redan på det åtminstone rent teoretiskt.
Senast redigerad av Truefighter 2022-08-05 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in