Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-24, 16:29
Medlem
Har en liten undran angående om grafikkort spelar in när det kommer till att streama hd material "filmer" från pc till ps3 med hjälp av ps3 media server eller tversity? jag använder ps3 media server just nu och filmerna går igång men stannar av efter bara några sec.. eller ja bilden fryser! när jag kollar loggen på ps3 media server så syns inget konstigt den transcodar filerna som vanligt med bilden på tvn är fryst..
Jag sitter på en intel i5 2.66ghz processor med 4gb dd3 minne, dock så är grafikkortet lite äldre vet inte om det är där skon klämmer? det är ett geforce 9600gt 512mb! sitter även på en 100mbit lina där jag har kopplat in ps3:an då..
Citera
2009-09-25, 10:07
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlaatar
Har en liten undran angående om grafikkort spelar in när det kommer till att streama hd material "filmer" från pc till ps3 med hjälp av ps3 media server eller tversity? jag använder ps3 media server just nu och filmerna går igång men stannar av efter bara några sec.. eller ja bilden fryser! när jag kollar loggen på ps3 media server så syns inget konstigt den transcodar filerna som vanligt med bilden på tvn är fryst..
Jag sitter på en intel i5 2.66ghz processor med 4gb dd3 minne, dock så är grafikkortet lite äldre vet inte om det är där skon klämmer? det är ett geforce 9600gt 512mb! sitter även på en 100mbit lina där jag har kopplat in ps3:an då..

Det där händer när du kopplar trådlöst.
Använd kabel istället.

Ditt trådlösa nätverkskort kanske bara kan skicka i 128mb´s men den igentliga farten ligger långt under vad du behöver för att stream HD filmer.
Citera
2009-09-25, 10:08
Medlem
Jag använder kabel redan så där sket sig det svaret kan man säga
Citera
2009-09-25, 11:01
Medlem
Nate Blacks avatar
Kan du spela upp HD-material på den datorn, utan att det fryser och har sig, så ska den kunna streama. Att den just fryser sig efter en stund, helt, är konstigt. Hade det varit problem med att datorn inte hinner med skulle den hacka sig fram.

Problemet ligger antagligen inte i hårdvaran. Du får nog gå in på något ps3-forum och fråga.
Citera
2009-09-25, 11:12
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlaatar
Jag använder kabel redan så där sket sig det svaret kan man säga

Då får jag be om ursäkt för förhastade slutsatser

Mitt enda råd då är att installera om programmet på datorn och testa igen.
Citera
2009-09-25, 11:17
Medlem
Man blir ju bara så jäkla irriterad när man har bra saker i datorn och man gör exakt som det står i alla beskrivningar för att få det att funka men ändå så fryser bilden.. blä på teknik ibland!

Kan en dålig router ha nått med problemet att göra föresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in