Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-24, 15:07
Medlem
TaxiAls avatar
Har en HP-laptop som har funkat finfint sen jag köpte den för 1.5 år sedan.
Men för en vecka sedan har den inte riktigt varit sig själv!

Skärmen kan helt plötsligt bli grön i några sekunder för att sedan slockna helt... och enda sättet att få igång skärmen är att starta om datorn. Detta kan hända efter att datorn varit påslag i 5 min eller i 15 timmar...

Det sker inte bara när jag är inne i windows utan kan också ske vid uppstarten av datorn... ute i dos alltså (kanske inte heter dos längre men ni fattar vad jag menar)

Så vad kan vara fel? Har skärmen blivit glapp? Hur kan man fixa ett sånt här problem? Eller sjunger datorn redan på sista versen?

Mycket tacksam för svar!
Citera
2009-09-24, 15:16
Medlem
the_c00l_guys avatar
Hände mig med.
För mig var det hårdvarufel på grafikkortet, men för mig hände det när jag spelade varav graffet fick jobba.

EDIT: Såg att du hade laptop. Då min vetskap om laptops inte är nämnvärd så kan jag inte ge rekommendationer på vad som skall göras, ledsen.
Senast redigerad av the_c00l_guy 2009-09-24 kl. 15:19.
Citera
2009-09-24, 20:44
Medlem
TaxiAls avatar
Hehe tack ändå!

Ingen som kan ha en aning om vad som står fel till med datorn?
Det är bara skärmen som slocknar, hårddisken fortsätter som vanligt.
Citera
2009-09-24, 22:26
Medlem
glapp i skärmen? hänt ett antal gånger på bärbara dell datorer som vi har på skolan. så kan mycket väl ha hänt på din med...
Citera
2009-09-24, 23:44
Medlem
TaxiAls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtrox
glapp i skärmen? hänt ett antal gånger på bärbara dell datorer som vi har på skolan. så kan mycket väl ha hänt på din med...

Okej, om det bara är ett glapp, hur fixar man då till skrämen så den funkar bra igen? Kanske måste lämna in den någonstans, antar att det är svårt att pilla själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in