Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-24, 14:33
Medlem
Raaghs avatar
Hej, nu är det problem igen.

Helt plötsligt så vill inte datorn fungera längre, vet inte vad som kan ha hänt.
Jag sätter på datorn som vanligt, men inget kommer upp på skärmen och det fläktarna går på högvarv typ. Men inget händer, har väntat flera timmar men det är bara svart på skärmen och datorn verkar inte komma någon vart.

Sitter just nu på en annan dator, men använder den skärmen som jag har till den trasiga datorn, till den här datorn just nu. Så det är inte något fel på skärmen. Jag har provat med flera olika VGA kablar och även 2 olika DVI kablar för att försäkra mig om att det inte är något fel på sladden/skärmen.

Vad gör jag nu? Vad kan vara felet?

Tack på förhand!
Citera
2009-09-24, 14:35
Medlem
askers avatar
Har du fler än en bildskärm inkopplad? Kanske en TV?
Citera
2009-09-24, 14:36
Medlem
jag satsar på att det är en HP Pavilion?

vad det är för dator, brukar underlätta support
Citera
2009-09-24, 14:36
Medlem
Pekabos avatar
Hårdvarufel låter det som.
Skulle tippa på grfikkortet. Testa att skruva ur det och damma av, sen sätter du in det och försöker igen!

Lycka till.
Citera
2009-09-24, 14:39
Medlem
Raaghs avatar
Haha, nu blir jag nästan lite fundersam på om ni vet hur det ser ut i mitt rum också...det är HP Pavilion ja, och jag har en LCD TV som skärm men endast 1 skärm inkopplad i den datorn.

HP Pavilion d4000 är det, haft den ett par år nu..

Ska testa det där med grafikkortet, är inte så jättebra på hårdvara så jag ska göra ett tappert försöka att för det första hitta grafikkortet
Senast redigerad av Raagh 2009-09-24 kl. 15:08.
Citera
2009-09-24, 15:45
Medlem
Raaghs avatar
Det hjälpte inte med att damma av grafikkortet iallafall...någon som har någon aning om vad det kan vara? Grafikkortet som är trasigt kanske?

Säg till vilken information ni behöver så ska jag försöka ge er den

MVH Tim
Citera
2009-09-24, 19:39
Medlem
Raaghs avatar
Bump, ska inhandla nytt grafikkort imorgon om det är trasigt, eftersom jag ska medverka i en spelturnering imorgon så måste jag fixa detta asap!

Är det grafikkortet det är fel på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in