Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-03, 12:38
  #517
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Har nu läst en hel del tex på reddit och många skriver att de får starka hallisar på typ 300mg.. Någonstans stod det skrivet att man ska vänta 12h att ta nästa tablett, efter man tagit en...?
Har själv idag tagit två st och känner typ inget. Kunde ta 1g tram tidigare utan att känna mycket. Men denna ska ju vara en förbättrad tram? Kan man inte ta 400mg i ett svep eller? Har förövrigt depot (som är så hårda att om man försökt bita hårt så hade ett par tänder åkt..)

Förstår mig fan inte på detta...

Som med de flesta droger kan man ha gravt skilda effekter, känn efter själv i långsamt tempo
Citera
2024-04-03, 14:36
  #518
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Som med de flesta droger kan man ha gravt skilda effekter, känn efter själv i långsamt tempo

Om du kort kunnat svara på de andra frågorna så hade det uppskattats. Tack
Citera
2024-04-03, 15:08
  #519
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Om du kort kunnat svara på de andra frågorna så hade det uppskattats. Tack

Inga problem att ta 400mg för en opiatvan i ett svep, gjort de själv. Halveringstiden är 4 timmar så 12 timmar tror jag absolut inte du behöver vänta för redose
Citera
2024-04-03, 15:30
  #520
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Inga problem att ta 400mg för en opiatvan i ett svep, gjort de själv. Halveringstiden är 4 timmar så 12 timmar tror jag absolut inte du behöver vänta för redose

Tack! Vad är det snacket om hallisar? Överdrivet?
Citera
2024-04-03, 18:30
  #521
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Tack! Vad är det snacket om hallisar? Överdrivet?

Den kan definitivt ge vissa hallisar åtminstone. Jag fick småkonstiga hallisar på natten och hörde snabba viskningar ibland som jag knappt kunde urskilja om det var ett ljud eller något mentalt, jävligt märkligt och har inte alls lätt för att få hallisar/vanföreställningar (trots mitt namn) så kan tänka mig att folk får värre
__________________
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-03 kl. 18:34.
Citera
2024-04-04, 04:44
  #522
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Den kan definitivt ge vissa hallisar åtminstone. Jag fick småkonstiga hallisar på natten och hörde snabba viskningar ibland som jag knappt kunde urskilja om det var ett ljud eller något mentalt, jävligt märkligt och har inte alls lätt för att få hallisar/vanföreställningar (trots mitt namn) så kan tänka mig att folk får värre

Tack igen, vad tar du för dos för både smärtlindring och eventuellt slappna av? På vilken dos upplevde du det där du beskrev?
Citera
2024-04-04, 06:30
  #523
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Tack igen, vad tar du för dos för både smärtlindring och eventuellt slappna av? På vilken dos upplevde du det där du beskrev?

Har inte gått på den på många månader och tog endast för att slappna av/bli hög, min standarddos va 300mg, kändes ungefär som 80mg oxycontin depot men ah hallisarna var en stor nackdel
__________________
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-04 kl. 06:33.
Citera
2024-04-04, 07:59
  #524
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Har inte gått på den på många månader och tog endast för att slappna av/bli hög, min standarddos va 300mg, kändes ungefär som 80mg oxycontin depot men ah hallisarna var en stor nackdel

Så då är den väldigt annorlunda från tramadol, jag trodde bara det var en "förbättrad" tramadol. Då kan man ju knappast ta typ 1g som jag gjorde med tram.
En sista fråga tycker du att den är bra? Slår den bra och ger effekten du är ute efter? Vad är det för typ av hallisar? Att typ bokstäverna på skärmen dansar upp och ner? Eller galna saker som att man ser spindlar på väggarna o skit?
Man undrar ju hur det kommer sig att man får hallisar av en neråt lugnande smärtstillande medicin, en opiat.
Citera
2024-04-04, 16:22
  #525
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Så då är den väldigt annorlunda från tramadol, jag trodde bara det var en "förbättrad" tramadol. Då kan man ju knappast ta typ 1g som jag gjorde med tram.
En sista fråga tycker du att den är bra? Slår den bra och ger effekten du är ute efter? Vad är det för typ av hallisar? Att typ bokstäverna på skärmen dansar upp och ner? Eller galna saker som att man ser spindlar på väggarna o skit?
Man undrar ju hur det kommer sig att man får hallisar av en neråt lugnande smärtstillande medicin, en opiat.

Folk säger att den ska kännas som tram men för mig kändes det mer som en ganska klassisk opiat i högre doser än vad tram gör men det där är väl individuellt också som allt så du vet ju inte förrän du testat. För mig var hallisarna konstiga saker på natten, nån gång kändes det som att någon petade i nacken och blåste på mig och en annan gång vaknade jag och trodde min säng vek sig bakåt och jag skulle krossas, sen dom där märkliga snabba viskningarna. Inga visuella hallisar öht. Har aldrig haft liknande hallisar före eller efter. Hade de inte varit för hallisarna skulle de vara mina favoritopiat relativt till priset. Vet inte om antipsykotiska som olanzapine kan motverka hallisarna?
__________________
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-04 kl. 16:24.
Citera
2024-04-05, 12:29
  #526
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Så då är den väldigt annorlunda från tramadol, jag trodde bara det var en "förbättrad" tramadol. Då kan man ju knappast ta typ 1g som jag gjorde med tram.
En sista fråga tycker du att den är bra? Slår den bra och ger effekten du är ute efter? Vad är det för typ av hallisar? Att typ bokstäverna på skärmen dansar upp och ner? Eller galna saker som att man ser spindlar på väggarna o skit?
Man undrar ju hur det kommer sig att man får hallisar av en neråt lugnande smärtstillande medicin, en opiat.

Jag missbrukade tapentadol i flera månader, gick på det dagligen i höga doser. Jag tycker att den skiljer sig från tram ganska mycket men man kan se liknande effekter också.

Jag fick dock extrema hallisar i slutet av mitt missbruk. Jag pratade med folk som inte fanns många gånger, kunde hålla en konversation med någon jag trodde var där. Jag såg inte personen men jag hörde rösten klart och tydligt och då var jag helt säker på att personen var där.
Jag såg också människor i ögonvrån som försvann när jag kollade mot just det hållet. Kunde även höra röster ofta.

Det var inte inte psykos hallisar, då jag brukade förstå att jag pratade med mig själv eller hörde i syne efter bara någon halv minut men ibland kunde det vara lite skrämmande.

Detta kom alltså flera månader in i missbruket så att detta skulle hända dig efter bara någon / några gånger är nog osannolikt. Inte hört någon annan som haft sådana grova hallisar i början av bruket hahah.

Ta det lugnt med brukandet bara!! Lätt att fastna i tapentadolen då den inte ens syns på pissprov.
Avtändningen var INTE att leka med.
__________________
Senast redigerad av emmuut 2024-04-05 kl. 12:32.
Citera
2024-04-08, 01:21
  #527
Avstängd
Lifestealers avatar
Jag testade denna för ett tag sen och ucsh vilken hård at man fick och snabbt kom den. Körde igenom 50st 100mg med 125mg somadril under 5-6 dagar (dag och natt) och tänkte att jag skulle va hyffsat safe men icke. Gick dock över snabbt (ett dygn i helvetet - sen några dagar med obehagskänslor som ändå var hanterbart), men usch vilken frossa jag hade och huden brann bokstavligt talat under det föärsta dygnet. Antar det har att göra med den korta halveringstiden. Gillade dock ruset mycket (ganska likt oxy) plus att jag inte fick något illamående på det här alls vilket jag nästan alltid får på opiater/opioider. Vissa värre än andra. Upplevde inga hallisar som folk pratar om heller, inget sånt alls. Dock var at inte i klass med när jag var lite smått inkörd på akrylfentanyl (fick inget illamående på det heller). Det är nog det värsta jag varit med om. Körde igenom 3 stora nässprayer under några veckor och låg seriöst i fosterställning i min dusch en hel vecka efter det i princip sömnlös innan jag blev lite bättre. Det var den semestern det. Kommer ihåg att jag läste om folk som skrev i akrylfentanyltråden som hade varit på skiten i månader. Tyckte ärligt talat synd om dom.

Denna lär dock vara jobbig att gå av om man kört den länge. Råder er inte att göra detta utan va lite försiktiga och använd med måtta och gå av i tid. Ruset är inte det minsta likt tramadol utan känns som en renodlad opiat med värme och så vidare. Går att nodda på, men även att göra saker på. Toleransen går upp fort och snart sitter man och tar 300mg+ var tredje timma annars kommer atn. Glad att jag inte köpte på mig mer. Kände av at symptom redan efter 2 dagar om jag väntade lite med ny dos, men fortsatte såklart tills tabletterna tog slut. (pundare)

Vet inte hur detta är utan somadril, antar det är lite sämre men fortfarande bra. Inte lika potent kanske. Blev gött mjuk i kroppen av dom jag knapra. Det var indiska med äpplen på baksidan av kartorna. Röda tabletter med brytskåra på ena sidan som inte gick att dela på för hand. Ingen aning om dessa var depå eller inte, men jag "kniva" isär alla jag svalde. Rökte altnoid (thc-h/thc-v från LD) under stor del av tiden också så mådde ju gött alltså. Nodda i princip konstant men kände mig ganska vaken ändå och kunde gå upp och göra saker om jag ville utan problem. Pupillerna blev inte överdrivet små, men det syntes ju att man hade tagit något ändå. Små, men inte knappnålssmå.

Funderar på att köpa på mig mer. Men är lite oroolig över den korta halveringstiden. Svårt att sluta ta dom när man känner hur snabbt atn kommer. Tummen upp rent rusmässigt, tummen ned för den korta halveringstiden. Utmärkt att ta ibland antar jag, men då ska man hålla sig till det också... Det är ju inte det lättaste alltså. Typ att endast ta 200mg på kvällen, men jag vet ju redan iförväg att det kommer jag ju aldrig hålla hehe. Speciellt inte när det går att vara funktionell på dom. Hade velat va hög på det här jämt.
__________________
Senast redigerad av Lifestealer 2024-04-08 kl. 02:20.
Citera
2024-04-08, 05:12
  #528
Avstängd
Vill bara säga tack till alla som svarade på det jag frågade. Läste allt!

Jag undrar bara vilka doser ni gick på? Ni som tog den mot smärta medicinskt, och ni som tog för att slappna av?

Är 300mg i ett svep en stabil mängd då den tydligen är så annorlunda från tramadol, och har hög risk för hallisar? Jag kunde förövrigt gå 1g på tramadol tidigare.
Förstår inte heller varför dessa 100mg tabletter jag fått är typ hårda som järn, fy helvete vad de måste ha kämpat med att göra dem så hårda som möjligt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback