Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-24, 10:26
  #1
Medlem
Ser att fler och fler börjar få in MDAI som tydligen ska vara en analog av MDMA som inte är neurotoxiskt, vilket ju låter alldeles för bra för att vara sant. Gjorde en snabb sökning här på flashback och på erowid och finns inte sådär våldsamt många poster om det, så om det är någon av er som sitter inne på lite info så känn er välkommna att dela med er : ) Gud vet att det skulle behövas ett vettigt substitut tills kineserna kommer igång igen!
Citera
2009-09-24, 10:41
  #2
Medlem
episods avatar
Googla studierna utförda av David E Nichols på MDAI, MDMAI, MMAI, sök på pubmed etc.

De här ämnena har inte rekreationellt värde, utan rena entaktogener utan någon euforisk eller upprymmande effekt - ej aktiva på dopaminreceptorer utan mer av serotoninfrigörare i likhet med IAP verkar det som, ämnen med stor terapeutisk potential, för att aktivera emotionen "empati" (i brist av bättre ord), självkännedom, samtal och konfliktlösning mellan människor.

Var god att ALDRIG börja missbruka eller göra knarkkombos med dopaminhämmare/frigörare för att efterlikna MDMA på de här ämnena någon av er.
En narkotikaklass-I klassning av dem skulle förstöra den sista chansen att få fram något seriöst studium av entaktogener som medicin i Sverige, då det redan är kört med alla andra ämnen.

Ja, jag har provat MDAI, och kommer inte skriva någonting om upplevelsen av ovanstående skäl.
__________________
Senast redigerad av episod 2009-09-24 kl. 10:46.
Citera
2009-09-24, 12:49
  #3
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av episod
Googla studierna utförda av David E Nichols på MDAI, MDMAI, MMAI, sök på pubmed etc.

De här ämnena har inte rekreationellt värde, utan rena entaktogener utan någon euforisk eller upprymmande effekt - ej aktiva på dopaminreceptorer utan mer av serotoninfrigörare i likhet med IAP verkar det som, ämnen med stor terapeutisk potential, för att aktivera emotionen "empati" (i brist av bättre ord), självkännedom, samtal och konfliktlösning mellan människor.

Var god att ALDRIG börja missbruka eller göra knarkkombos med dopaminhämmare/frigörare för att efterlikna MDMA på de här ämnena någon av er.
En narkotikaklass-I klassning av dem skulle förstöra den sista chansen att få fram något seriöst studium av entaktogener som medicin i Sverige, då det redan är kört med alla andra ämnen.

Ja, jag har provat MDAI, och kommer inte skriva någonting om upplevelsen av ovanstående skäl.

Jag tänkte precis föreslå att kombinera MDAI med någon adrenerg/dopaminerg substans, men du misstycker alltså?
Citera
2009-09-24, 14:37
  #4
Medlem
episods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag tänkte precis föreslå att kombinera MDAI med någon adrenerg/dopaminerg substans, men du misstycker alltså?
Varför frågar du mig om lov, saknar du förmågan resonera och reflektera själv - eller är det lättare ta beslut genom att fråga andra hela tiden?
^ med humor

Det verkar finnas en del information och rapporter om kombinationen IAP + DA/NA hämmare, vilket om jag inte minns fel skulle immitera MDMA på något vis.
*indikerar försiktig utforskning information av ovan istället*
Citera
2009-09-24, 18:23
  #5
Medlem
deNoLs avatar
Det är ett bra substitut. Likvärdigt m1 om inte bättre.

Kortfattat och ointressant.
Citera
2009-09-24, 18:47
  #6
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av episod
Googla studierna [...]

De här ämnena har inte rekreationellt värde, utan rena entaktogener utan någon euforisk eller upprymmande effekt [---] Var god att ALDRIG börja missbruka eller göra knarkkombos med dopaminhämmare/frigörare för att efterlikna MDMA på de här ämnena någon av er. [---]

(Nerkortat citat, hela inlägget är precis här ovanför, läs där istället!)

Kanske är min allmäna sinnesstämmning, men shit vilket skönt, självsäkert och övertygande inlägg.

Tror starkt på MDAI just p.g.a. dess entaktogena egenskaper, men har inte kunnat testa det än. När det äntligen blir kommer ni kunna läsa om det här... garanterat!

Å jag tar dina förmaningar på allvar Episod!
Citera
2009-09-24, 20:08
  #7
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Jag tror lite på MDAI + en dutt hederligt tjack.

Läste på bluelight att folk tyckta att den exceptionellt höga serotonin-selektiviteten gav ett lite sederande rus, antagligen behövs lite dopamin för att kicka igång och gå på högvarv.

Samtidigt fanns det sådana som tyckte att Butylon var intressantare, vilket sänkte förhoppningarna ordentligt. Känns ändå lovande, intressant med en såpass ren effekt, som verkar i sig fullständigt icke-neurotoxiskt, tyvärr får man nog gå på coctails för att få ut något ordentligt av den - så åt helvete med det där icke-neurotoxiska. Det man vill åt är just magin, med all empati och de överväldigande känslorna av lycka man kan få på MDMA. Jag hoppas att just kombinationen amfetamin + MDAI kan ge det där.

Funderar på att göra mig själv till försökskanin för den här, det var faktiskt en klart intressant substans. Om någon vet en shop så PMa gärna! (inte tjack då, det har jag... men MDAI)
Citera
2009-09-24, 20:10
  #8
Medlem
after7dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Jag tror lite på MDAI + en dutt hederligt tjack.

Läste på bluelight att folk tyckta att den exceptionellt höga serotonin-selektiviteten gav ett lite sederande rus, antagligen behövs lite dopamin för att kicka igång och gå på högvarv.

Samtidigt fanns det sådana som tyckte att Butylon var intressantare, vilket sänkte förhoppningarna ordentligt. Känns ändå lovande, intressant med en såpass ren effekt, som verkar i sig fullständigt icke-neurotoxiskt, tyvärr får man nog gå på coctails för att få ut något ordentligt av den - så åt helvete med det där icke-neurotoxiska. Det man vill åt är just magin, med all empati och de överväldigande känslorna av lycka man kan få på MDMA. Jag hoppas att just kombinationen amfetamin + MDAI kan ge det där.

Funderar på att göra mig själv till försökskanin för den här, det var faktiskt en klart intressant substans. Om någon vet en shop så PMa gärna!

mm, +1. Funderar lite i de banorna jag med.
Citera
2009-09-25, 07:14
  #9
Medlem
episods avatar
Åh nej, ni alla, nu har ni allt hoppat i galen tunna!
Allt MDAI som ni får tag i gör ni bäst i att skicka till mig för säkert förvar, så ska jag förvara det i mitt kassavalv tills kemisk analys har säkerställt dess autentitet.
Därefter ska jag i hemlighet mata ut det i allt mer upptitrerade doser till politiker, opionsbildare, affärsmän, poliser, väktare, journalister, advokater, sjukvårdspersonal, media, och er allihopa såklart. Detta kommer orsaka en långsam positiv mutation av samhället.
__________________
Senast redigerad av episod 2009-09-25 kl. 07:25.
Citera
2009-09-25, 11:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av episod
Åh nej, ni alla, nu har ni allt hoppat i galen tunna!
Allt MDAI som ni får tag i gör ni bäst i att skicka till mig för säkert förvar, så ska jag förvara det i mitt kassavalv tills kemisk analys har säkerställt dess autentitet.
Därefter ska jag i hemlighet mata ut det i allt mer upptitrerade doser till politiker, opionsbildare, affärsmän, poliser, väktare, journalister, advokater, sjukvårdspersonal, media, och er allihopa såklart. Detta kommer orsaka en långsam positiv mutation av samhället.
Hahah fantastiskt : D

Aftonbladet imorgon:
"HÄR PLANERAR INTERNET-KNARKARNA ATT MANIPULERA POLITIKERNA MED DÖDSDROGEN"
Citera
2009-09-25, 11:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padex
Hahah fantastiskt : D

Aftonbladet imorgon:
"HÄR PLANERAR INTERNET-KNARKARNA ATT MANIPULERA POLITIKERNA MED DÖDSDROGEN"


Citera
2009-10-06, 20:46
  #12
Medlem
Web shop

Finns det fler än denna som skickar inrikes än? http://mdai.webs.com/
tycker priserna är lite höga. Eller vågar man beställa från buythemg(kanske inte billigare direkt förresten) eller den UK-baserad siten som oxo säljer, jag tänker då på problem med tullen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback