2011-03-16, 23:06
Medlem
Knilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag har ett problem.
9/10 videor tar en evigthet att ladda och det har blivit så på andra stream/video siter också. Är det någon inställning eller port jag måste öppna?

Samma problem här...
2011-03-16, 23:08
Medlem
FrozenFists avatar
Skönt att man inte är ensam med problemet. Sjukt irriterande att det ska ta evigheter!!
2011-03-16, 23:42
Medlem
Vet inte om någon redan har postat men vill bara tipsa er som vill göra konton utan mobilnummer.

1. Skapa en ny hotmail
2. Gå in på http://adwords.google.com, tryck 'Starta Nu' bocka i "Jag använder inte dessa andra tjänster" , sen skriver du in den nyskapade hotmailen på fältet "E-post" etc
3. Gå in på hotmailen och tryck på verifierings länken
4. Gå till youtube och tryck på skapa konto, det kommer stå att du redan är inloggad på google och måste logga ut bla bla..tryck på knappen under, skriv in den nyskapade hotmailen återigen och sen följer du bara.
2011-03-17, 01:27
Medlem
-TRINIX-s avatar
Det var en massa diskussion nånstans innan om hur man laddar ner vids så här är lite info...

Jag använder något som heter Video Cashe View som är väldigt smidigt och enkelt. All typ av video som man kollar på vilken hemsida som helst lagras i datorns cache-minne när videon är buffrad, stänger man sidan så försvinner det. Nu minns jag inte den exakta genvägen i huvudet vart filerna lägger sig men ehm, när jag kollade där en gång så ville jag liksom ta kopia till min video-mapp, gick dock inte. Med Video Cashe View kan man dock göra det.
I princip alla videos visas i formatet .flv, MEN, eftersom programmet inte konverterar filerna eller nåt så är alla videos exakt som man ser dem på YouTube, det är bara programmet som är lite dumt och visar allt i .flv.
Alla videos i HD på YouTube är .mp4-format (720p, 1080p och vissa andra med ännu biffigare upplösning), allt annat på YT är .flv.
Men om man då säg har en HD-videon buffrad på YT, man kollar i Video Cashe View, man kommer se storleken på den och att filen heter typ flaGE4.flv eller något liknande, man får kopierade den nånstans och sen döpa om till vad man vill ha.
Om jag har HD-vids så ändrar jag filändelsen till .mp4 med (man får ha så man ser filändelser aktiverat).
Senast redigerad av -TRINIX- 2011-03-17 kl. 01:32. Anledning: La till en grej...
2011-03-17, 03:01
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag har ett problem.
9/10 videor tar en evigthet att ladda och det har blivit så på andra stream/video siter också. Är det någon inställning eller port jag måste öppna?
Här är en Senator som förklarar varför det hackar...

http://www.youtube.com/watch?v=f99PcP0aFNE

,
2011-03-18, 18:39
Bannlyst
Har YouTube varit långsamt på sistone eller är det bara mitt internet som är segt?
2011-03-19, 15:16
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Har YouTube varit långsamt på sistone eller är det bara mitt internet som är segt?

Jag har haft samma problem ett tag också, och det är inte bara Youtube, alla "tub" sidor jag varit inne på har betett sig likadant. Frustrerande! :@

Någon som kan säga varför det är så?
2011-03-21, 13:25
Medlem
Helvete vad långsamt det går!

Flera klipp laddar aldrig klart ens
2011-03-21, 21:25
Medlem
Segt som en kukhora! På dagtid fungerar tuben nästan ok. Den slutar också buffra, typ jämt. Vid 4-5-tiden å framåt är det katastrof!

/Fiber 10mbits bahnhöff
2011-03-22, 03:08
Medlem
Disponentens avatar
Det senaste påfundet är att det lägger sig en "play"-symbol i visningsfönstret efter att man har klickat på själva klippet. Varför liksom? Jag har ju redan klickat på klippet, och vill se det...

Sedan startar inte klippet trots att jag även klickat på play-symbolen, utan den där "vänta, laddar"-symbolen bara snurrar och snurrar i visningsfönstret utan att något händer. Har testat att uppdatera allt som går att uppdatera, men inget hjälper dessvärre. Hur löser jag problemet?
2011-03-22, 03:58
Medlem
brianmolkos avatar
Det fungerar dåligt för folk kommer hem från jobbet då
HD är megasegt att ladda känns som modem
2011-03-22, 09:54
Medlem
stettler...s avatar
tjena om någon ser detta så undrar jag varför min mobil inte kan spela upp youtube downloader som jag skickat över, det står bara skicka fil och det har jag prövat det står skicka på den andra mobilen då också, jag har kunnat lyssna på youtube downloderklipp förut på mobilen men inte nu.
tacksam för hjälp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in