2011-02-28, 03:56
Medlem
doris123s avatar
Hur se borttagna youtube-klipp?

Hej!
Jag undrar ifall man kan få fram gamla borttagna videos från youtube, med cache i google eller något? Hittade en tråd här där det stod att man skulle skriva "cache:+adressen till hemsidan" i googles sökfält, men det fungerade inte.. någon som vet något annat sätt, eller om det helt enkelt inte går?

http://beboframe.com/ProfileVideoTab...rId=3427638052
Ursprungliga url's till videorna:
http://www.youtube.com/watch?v=y9JznVSfACI
http://www.youtube.com/watch?v=LfI8nlpHzSs

Skulle uppskatta hjälpen otroligt, puss
2011-02-28, 04:19
Medlem
Chemical-Xs avatar
Bör väl finnas i din webbläsares cachemapp, förutsatt att du har spelat upp klippen tidigare och inte rensat bort cachen sen dess.
2011-02-28, 04:21
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemical-X
Bör väl finnas i din webbläsares cachemapp, förutsatt att du har spelat upp klippen tidigare och inte rensat bort cachen sen dess.

Tack för svaret. Tyvärr har jag rensat, men tänkte ifall "har du en gång lagt ut något på internet så försvinner det aldrig" kanske stämde..
2011-02-28, 14:06
Medlem
Boomshiggabangs avatar
När man ska kommentera ett videoklipp, och vill skriva tex 4.28, så att man ska kunna klicka där och ta sig till 4.28 in i klippet, hur gör man?
2011-02-28, 21:32
Medlem
Pälsbrunos avatar
Antar att 200 innan har frågat, har försökt leta igenom tråden utan framgång, närmsta svar jag kom var någon som hade reggat sig via proxy?

Hur som.
Jag skulle vilja aktivera mitt konto utan att hålla på och jobba sig med koder med telefon osv,
finns det något bra "trix" för detta,?
2011-03-01, 08:59
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad är nu detta?!

Uppdatera ditt YouTube-konto genom att länka det till ett Google-konto.
Du kommer inte längre att kunna logga in på YouTube utan ett Google-konto.
Du kan logga in här om du inte vill länka detta YouTube-konto.

Bra sätt att sno över fler användare till Google. Om man nu inte vill ha ett sådant konto då?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok så mycket för att nätet blir allt mer öppet. Reggade vidare och möts alltså av det som tidigare nämnts i tråden. Nu ska de alltså ha ens mobilnummer också?!

"Om du inte uttryckligen meddelar oss om att du vill att vi ska göra det, kommer vi aldrig att sälja ditt telefonnummer eller dela det med andra företag. Vi använder det inte i något annat syfte än det här verifieringssteget och för att hjälpa dig med lösenordsåterställning och kontosäkerhetsproblem."

Nej och varför ska ni då ha det om det "bara" ska användas för detta ändamål. Nej kan kvitta ändå med Youtube konto.

Jo jävla bullshit detta är då. Jag kan dessutom inte länka mitt youtubekonto med det "nya" då det på gmail redan är upptaget. Hoppas kända uppladdares konton blir våldtagna nu Så som att gå från FoxNews till Foxnews_09 eller HuskyStarcraft till Husky0561Starcraft. (Om jag nu dvs fattat rätt att det blir så, man får ingen info heller, bara en ruta när man loggar in att man nu ska byta)

Så då antar att jag loggar ut en sista gång nu och skiter helt enkelt att använda något konto när jag i framtiden besöker "DDR"tube.

https://www.flashback.org/t1472048 Här har ni andra, liknande tjänster om ni inte vill använda er utav Youtube längre.
Senast redigerad av Porryhatter 2011-03-01 kl. 09:02.
2011-03-01, 21:59
Medlem
Evilsweetthings avatar
Ett problem! När jag ska kolla på vissa videor på youtube så är det en grön rand längst upp och själva bilden är dålig, typ skiftar i färger o skit. Någon som vet vad det är för fel?
2011-03-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Jo jävla bullshit detta är då. Jag kan dessutom inte länka mitt youtubekonto med det "nya" då det på gmail redan är upptaget. Hoppas kända uppladdares konton blir våldtagna nu Så som att gå från FoxNews till Foxnews_09 eller HuskyStarcraft till Husky0561Starcraft. (Om jag nu dvs fattat rätt att det blir så, man får ingen info heller, bara en ruta när man loggar in att man nu ska byta)

Så då antar att jag loggar ut en sista gång nu och skiter helt enkelt att använda något konto när jag i framtiden besöker "DDR"tube.

https://www.flashback.org/t1472048 Här har ni andra, liknande tjänster om ni inte vill använda er utav Youtube längre.

Ja detta är inte bra, deras makt över Internet är alldeles för stor som det är. Undrar hur många myndigheter som har tillgång till ansiktsidentifiering via googles "image recognition"... Slut på meningslöst kommenterande på YT, lika bra det.
2011-03-02, 22:51
Medlem
Hampe7s avatar
Är det bara för mig som inte youtube funkar? Där videon brukar vara är det helt svart..
2011-03-03, 15:51
Medlem
MTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detrevnI
Har fått något problem med youtube och liknande sidor med "flash" sen kanske 2 veckor tillbaka.

Tar vi t.ex. youtube, om jag söker på något och klickar på en video så är bilden svart, men jag hör ljudet.
Om jag däremot går in på användaren som har laddat upp filmen och sen går in på samma klipp via användaren så funkar bilden också.
Har senaste flash nedladdat och testade även nu att byta från firefox till google chrome, men har samma problem.

Någon som vet vad det kan handla om och vad man kan göra åt det?

Mvh

EDIT: Problem solved.

Jag har exakt samma problem!
Och jag har läst att man ska rensa allt (cookies osv), men då funkar första filmen jag tittar på direkt efter, men inte andra.
Jag använder FireFox och det är precis samma problem med Internet Explorer.

Hur löste ni andra det?
2011-03-03, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hampe7
Är det bara för mig som inte youtube funkar? Där videon brukar vara är det helt svart..
testa uppdatera lite flash eller nåt
2011-03-03, 21:20
Medlem
baconskates avatar
Jag har fått nästan samma problem, den enda skillnaden är att ja inte ens får fram nån svart ruta längre, de är bara vitt.Men filmen funkar om man går in på han som uppladdats kanal.det hjälpte inte att uppdatera flash, och att ta bort alla cookies hjälpte bara en gång.Behöver en lösning på problemet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in