2010-08-06, 22:51
Medlem
När jag går in på Youtube på min sida ser det ut som japanska tecken före mitt namn och efter. Tror de jag är japan?
2010-08-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
När jag går in på Youtube på min sida ser det ut som japanska tecken före mitt namn och efter. Tror de jag är japan?

Säker på att du har svenska inställt längst ner på språk?
2010-08-06, 23:41
Medlem
Jag har inte gjort några ändringar så svenska är inställt som mitt språk på Youtube.
2010-08-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriksam
Jag har inte gjort några ändringar så svenska är inställt som mitt språk på Youtube.

Kolla om de tror du bor i Sverige inte Japan. Längst ner.

Nu när "kö" kommer längst ner på sidan var klickar jag för att spara och döpa till "Playlist" ?

Tacksam, då jag letat ett tag nu.
Senast redigerad av pierso 2010-08-07 kl. 00:08.
2010-08-07, 01:45
Bannlyst
Någon som vet ungefär hur många videos det finns på youtube? Varför skriver dom inte hur många videos dom har och hur många medlems dom har, som det görs i vanliga forum som flashback?
2010-08-07, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Någon som vet ungefär hur många videos det finns på youtube? Varför skriver dom inte hur många videos dom har och hur många medlems dom har, som det görs i vanliga forum som flashback?

För det första youtube är inget forum. Samma sak med facebook där kan man väl inte heller se sådant?

Men har för mig att de hade över 300 miljoner konton och ja en del videos om du förstår.
2010-08-07, 18:32
Medlem
Drapåtrissors avatar
Vet inte om det skrivits tidigare i tråden. Men ett enkelt sätt att spara ett youtubeklipp är att byta ut y mot en trea i länken.
2010-08-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Vet inte om det skrivits tidigare i tråden. Men ett enkelt sätt att spara ett youtubeklipp är att byta ut y mot en trea i länken.

Trevlans, lär sig något nytt varje dag!
2010-08-08, 01:47
Medlem
Freddesssons avatar
Hmm, testade YouTube RaTer 2.0 Light nu och ser att man själv måste lägga in accounts för att kunna använda det. Programmet ser bra ut, men är lite retad på att jag inte har några accounts att använda i programmet! Därför funderar jag nu på något bra Mass registrerings program för Youtube.. men jag hittar inget, någon som vet något som kan fungera?
2010-08-08, 02:07
Medlem
Andre-Hs avatar
har sett endel spegelvända klipp nu. Varför är de spegelvända egentligen? Står på vissa att det är för pga copyright, men det kan inte vara fair use att spegelvända videor. Är de svårare att känna igen för botar? Jag förstår inte vitsen
2010-08-08, 04:17
Medlem
Joomlas avatar
Ha detta i baktanke:

Om din video helt plötsligt skjuter i höjden med tusentals views, tusentals tummar upp och massvis med bra kommentarer fryser YouTube din video temorärt. Oftast händer detta på ca. 300 views (därför visningsräknaren ofta fastnar på 300 något för stora kanaler med många subscribers)

Kör med proxy så klarar du dig. Det är IP och webbläsarens kakor man går efter, om jag känner min google rätt.

edit: var försiktig med vilka program du använder också. tar inte lång tid innan du tröttnar på att söka efter fungerande program, och du börjar dra ner skit från höger och vänster. "13 trojaner? Var kom de från? :huh:"

Även om din video nu skjuter i höjden kan du inte bli partner. Går inte att bli partner i sverige, så du kommer inte tjäna pengar på din video.
Om den är dålig vill ingen se den och du kommer ändå inte få mer views än vad du gör dig.
2010-08-08, 10:03
Medlem
MRs avatar
Haha vafan, låna accounts? Tror inte det lär finnas många, om det finns har några säkert redan snott dom, ändrat pass. Eller så har dom tagit bort dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om din video helt plötsligt skjuter i höjden med tusentals views, tusentals tummar upp och massvis med bra kommentarer fryser YouTube din video temorärt. Oftast händer detta på ca. 300 views (därför visningsräknaren ofta fastnar på 300 något för stora kanaler med många subscribers)

Kör med proxy så klarar du dig. Det är IP och webbläsarens kakor man går efter, om jag känner min google rätt.

Detta testade jag för cirka 6 månader sedan.
Men jag använde ingen proxy.
Jag använde endast ett FF addon där jag kan högerklicka och gå in på "Reload every" -> x secound.
Så istället så gjorde jag så den reloadade..

Men ja, efter 300 views stoppas den ett tag.. och om man gör på samma IP som jag gjorde, så kommer videon bli borttagen från sökningarna helt och hållet. Då är det verkligen ingen idé att ens ha kvar den då det inte går att hitta den direkt.

Men OM man gör detta med en proxy då, hur måste man då göra med kakorna?
OM jag t.ex tar på TOR proxy, sedan låter jag den reloada typ 100 gånger
sedan byter jag IP nummer på TOR proxyn och sedan rensar alla kakor i firefox (hur gör jag det?), kommer det då fungera att köra 100 mer views på de nya IP nummret och inga kakor i firefox?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in