2011-02-05, 03:32
Medlem
Har du överhuvudtagit läst vad jag skrivit? Det verkar inte så med tanke på din kommentar!
Några av världens största företag bygger sin verksamhet på MLM och har funnits sedan 1950-talet och omsätter idag över 10-talet miljarder dollar per år.

Vad säger det om produkterna? Är dom värdelösa som du säger, nej jag tror inte det. Och du säger att olika företag inte är uppbygda som en pyramid, det är ju just vad dom är! Rita på ett papper hur te.x IKEA är uppbygd det bli en pyramid. Tycker du ska läsa på lite mer innan du lägger en kommentar om något du tydligen inte vet något om.

Du skriver... "Pyramidverksamhet förutsätter att du säljer en värdelös produkt till för höga priser, och att du som del i pyramiden endast tjänar pengar på att få folk att försöka göra samma sak.
Det finns alltså ingen seriösitet i produkten, och ingen seriösitet i utförandet. Det finns ingen ambition till att skapa en etablerad produkt eller verksamhet, utan endast ett tamt försök till att så fort som möjligt tjäna pengar på saker som inte existerar, "kanske" fungerar, eller helt enkelt aldrig når en slutkund."

Sen kommenterar jag inte enskilda MLM-bolag, det finns bättre och det finns sämre, men MLM är inte något pyramindspel, det är ett rent företagande och är uppbyggt som vilket annat företag som helst. Skilnaden är att i MLM är vi alla lika, vi startar våra företag under samma förutsättningar, det är du den enskilda som bestämmer hur långt du vill komma.

Dock som jag skrivit tidigare gäller det att välja rätt företag vid rätt tidpunkt för att bli en MLM-miljonär. Och det är under 5% av världens hundramiljontals människor som söker efter en inkomst via MLM som klarar detta, du måste besitta en sådan kunskap och ha sådana kontakter och verktyg att du aldrig hittar ett sånt företag på egen hand.

Det finns idag bara ett MLM-företag enligt mig som är värt att satsa på och där potensialen finns för att kunna bli en MLM-miljonär inom lopper av 1-4 år och det är inte någon av de vi pratat om här.
Senast redigerad av audix 2011-02-05 kl. 03:52.
Citera
2011-02-06, 03:48
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Sekt-jidder.
Ja, jag läste vad du skrev. Du bekräftade precis vad jag menade, dessutom.

Och nej, jag understryker. Bara för att ett företag ser ut som en pyramid på ett papper, är det ingen pyramidverksamhet. Har du kontrollerat vad en pyramidverksamhet är för något innan du skrev det jag citerar?

Jag upprepar mig: Kyäni lägger huvudsakligen sin marknadsföring kring nya återförsäljare och inte produkter. Samtidigt säljer man produkter alla kan handla till bättre priser i vanliga affärer. Man är alltså inte intresserad av att hålla nere priser, och man är inte intresserade av slutkunder. Ergo: Pyramidverksamhet.

Kan du nämna någon "MLM-miljonär" du refererar till, förresten?
Citera
2011-02-06, 17:25
Medlem
Hej,

För alla er som tror att detta är ett pyramidspel är ni hjärtligt välkomna till deras nya kontor i centrala Göteborg vid kungsportsplatsen. Och om ni som är insatta så är Pyramidspel i Sverige förbjudet enligt lotterilagen. Vilket innebär att ett pryamidspel borde ha otroligt svårt att ha en officiell arbetsplats med kundtjänst.

Förövrigt så har jag varit med i Kyäni bara ett par månader och redan tjänat ett par tusen och jag tagit ut och spenderat. ( Som man INTE kan göra i ett pyramidspel )
Citera
2011-02-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-

Och nej, jag understryker. Bara för att ett företag ser ut som en pyramid på ett papper, är det ingen pyramidverksamhet. Har du kontrollerat vad en pyramidverksamhet är för något innan du skrev det jag citerar?

Jag upprepar mig: Kyäni lägger huvudsakligen sin marknadsföring kring nya återförsäljare och inte produkter. Samtidigt säljer man produkter alla kan handla till bättre priser i vanliga affärer. Man är alltså inte intresserad av att hålla nere priser, och man är inte intresserade av slutkunder. Ergo: Pyramidverksamhet.

Kyäni's produkter är billiga. Har undersökt att om du ens ska komma i närheten av vad en låda sunset innehåller ( ca 400 kr ) så får du betala mellan 1200-1800 kr i en hälsokostaffär.

Angel Olvera och Marcus Dahlgren är tex MLM-miljonärer. Men det finns många många fler. Och Kyäni är såpass nystartat så de jobbar nu för att bygga upp en grund med distrubitörer. Och det är produkterna som bygger den passiva inkomsten, så alla är medvetna om att man inte tjänar de stora pengarna på att skriva in distrubitörer. Utan det är pga kundera. Så du verkar vara lite ute och cycklar.

De kommer för övrigt öppna upp ett kontor i centrala göteborg nu vid kungsportsplatsen om ca 1 månad, så du kan alltid ta och ringa dig om du har frågor som du inte får svar på via flashback.
Citera
2011-02-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appe-

Ja jag vet mycket väl vad en pyramidverksamhet eller som andra också kallar det "pyramidspel" är, men det vet tydligen inte du! Brukar inte diskutera detta alltför mycket för det brukar vara lönlöst.

Jag håller mina åsikter om Kyäni eller någon annan typ av MLM-företag för mig själv tills jag får förfrågan om vilka MLM-företag som jag själv arbetar med och kan rekommendera, men eftersom vi diskuterar just Kyäni så tar vi detta företag som ex. Kyäni kombinerar direktförsäljning med franchisetagning och är därför inget pyramidspel, du har också en teoretisk möjlighet att få en passiv inkomst under en överskådlig tid. Det har du inte i en pyramidverksamhet.

Så enkelt är det, och vill du granska mina uppgifter så finns det gott om information på nätet.

Till din fråga om jag arbetar med några MLM-miljonärer, ja visst gör jag det, dagligen.
Jag arbetar till största delen på den Nordiska marknaden men för att nämna 4a svenskar som jag personligen arbetar med dagligen....

Matts-Olof Mattsson, tilltalas dock Mats, familjen Green, sonen Andreas blir enligt mig under detta år en av våra yngsta MLM-miljonärer genom tiderna, sen finns det utöver dessa ytterligare några tusen MLM-miljonärer bara i Norden, men dessa personer arbetar jag inte med dagligen så jag väljer att inte nämna någon. Det står dig fritt att söka i taxeringskalendern på de personer som utger sig för att vara MLM-miljonärer i Sverige på respektive företags hemsida.

Hoppas det var svar på din fråga. Ha en bra kväll!
Citera
2011-02-06, 18:27
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackehej
Kyäni's produkter är billiga. Har undersökt att om du ens ska komma i närheten av vad en låda sunset innehåller ( ca 400 kr ) så får du betala mellan 1200-1800 kr i en hälsokostaffär.

Var det inte blåbärsjuice i produkten? Kostar ett par tior litern på ica.

Citat:
Angel Olvera och Marcus Dahlgren är tex MLM-miljonärer.

Vem? Vem?

Citat:
De kommer för övrigt öppna upp ett kontor i centrala göteborg nu vid kungsportsplatsen om ca 1 månad, så du kan alltid ta och ringa dig om du har frågor som du inte får svar på via flashback.

Läraren: Om de nu har en produkt, som är helt fenomenal, och kan sälja den till detta fantastiska pris, varför bemödar de sig med detta krångliga sätt att sälja det?

BigBusiness: jagvetjavetjagvettamigtamig!!!!

Läraren: Suck... ok BigBusiness, svara du då.

BigBusiness:Därför att skiten de säljer är superbillig att framställa och preparatens verkan saknar totalt vetenskapliga belägg. Seriösa firmor vägrar ta i den med tång. Däremot har de en jättefiffig idé som är använd flertalet gånger förut, och som folk inte verkar tröttna på att bli lurad av. Man låter lättlurade människor betala för att få "sälja" produkten. Dels kan man lura folk att preparatet är jättebra med olika lögner, och dels kan man inbilla folk att just DE kommer bli rika på att sälja preparatet.

Läraren: Jaja, mvg nu igen.
Citera
2011-02-08, 14:58
Medlem
Det är ju alldeles fascinerande att läsa alla dessa negativa rader!

Vi är ju trots allt många som vet att produkten fungerar!
Varför inte glädjas åt detta och lyckönska istället för att på vanligt svenskt manér slå ner på och förkasta!
Kyani ÄR ett seriöst företag som skapar kreativitet och initiativ hos många personer som uppenbarligen vill satsa på sig själva och dessutom förmedla en produkt som får människor att må bättre!
Om det nu var så värdelöst skulle väl folk sluta köpa!?

En gång i tiden fanns en man som påstod att jorden var rund, och hur mycket skit fick inte han?
Den som lever får se :-)
Citera
2011-02-08, 19:43
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Nä, de enda som köper skitsnacket om hur avundsjuka, trångsynta och ignoranta alla är, är ni som redan sitter med badkar fulla av svindyr mirakelsaft. Jag kan förstå att ni blir oroliga när ni ska googla fram några stödord inför nästa försök att blåsa era nära och kära, och snubblar över en tråd som denna, men ni börjar faktiskt bli riktigt patetiska.
Citera
2011-02-08, 19:58
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallman
En gång i tiden fanns en man som påstod att jorden var rund, och hur mycket skit fick inte han?

Vilka argument du lägger fram! Du kör med "JAG vet ju att det funkar", att alla andra är avundsjuka och avslutar med ovanstående jämförelse. *långsam applåd*

Om vi var avundsjuka skulle vi väl själva börja sälja/köpa skiten? Det krävs ju inte direkt ett IQ-test för att bli försäljare. Bara ett sms-lån eller två och saknad kunskap i kritiskt tänkande.

Du säger även att om produkten var värdelös så skulle folk sluta köpa den. Det är ju förstås inte sant. Homeopatiprodukter säljer som smör i år efter år, trots att de saknar verksam substans. Folk är idioter så de kommer säkert fortsätta köpa - MEN inte i sån takt att du eller dina vänner på botten av pyramiden kommer tjäna några pengar på det. Det är ju heller inte det som är poängen, även om du försöker intala dig själv det. Du vill inte sälja juice. Du vill ju sälja försäljarlicenser.

Men vad vet jag. Jag är ju bara avundsjuk. Faaan, jag vill också kasta bort mina självaktning, mina pengar och mina relationer!
Citera
2011-02-08, 20:07
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Hej,

För alla er som tror att detta är ett pyramidspel är ni hjärtligt välkomna till deras nya kontor i centrala Göteborg vid kungsportsplatsen. Och om ni som är insatta så är Pyramidspel i Sverige förbjudet enligt lotterilagen. Vilket innebär att ett pryamidspel borde ha otroligt svårt att ha en officiell arbetsplats med kundtjänst.

Förövrigt så har jag varit med i Kyäni bara ett par månader och redan tjänat ett par tusen och jag tagit ut och spenderat. ( Som man INTE kan göra i ett pyramidspel )

Har du räknat ut din timlön?
Citera
2011-02-09, 09:30
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallman
Det är ju alldeles fascinerande att läsa alla dessa negativa rader!

Vi är ju trots allt många som vet att produkten fungerar!
Varför inte glädjas åt detta och lyckönska istället för att på vanligt svenskt manér slå ner på och förkasta!
Kyani ÄR ett seriöst företag som skapar kreativitet och initiativ hos många personer som uppenbarligen vill satsa på sig själva och dessutom förmedla en produkt som får människor att må bättre!
Om det nu var så värdelöst skulle väl folk sluta köpa!?

Den som lever får se :-)

OK, jag har en deal för dig! Skicka mig produkten för en månads konsumtion. Om jag upplever dessa förbättringar alla talar om så lovar jag att betala DUBBELT mot vad det skulle kosta. Om inte, så betalar jag inget.

Deal? PM a mig så får du leveransadressen.

Att jag är hederlig och kommer vara ärlig med min bedömning om förbättring och står för mitt ord vet du redan, då jag ägnar min dyrbara fritid åt att varna folk för bluff och båg. Om jag har fel vill jag naturligtvis veta det.
Citera
2011-02-10, 11:00
Medlem
1337pojjkens avatar
Träffade tre st kyäni säljare när jag var ute och jobbade. Shit va dom är hjärntvättade!!! Dom är så fucking totalt inkörda på idén att det påminner om sektbeteenden. Försökte sälja på mig o min polare, dom bara. Nej det är absolut inget pyramidspel.. Yeahright.

"För att du ska kunna tro på produkten så måste du Självklart använda den själv vare månad"

Suck..

Helt seriöst finns det några typer att dessa bolag som är seriösa??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in