2011-02-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pojjken
Träffade tre st kyäni säljare när jag var ute och jobbade. Shit va dom är hjärntvättade!!! Dom är så fucking totalt inkörda på idén att det påminner om sektbeteenden. Försökte sälja på mig o min polare, dom bara. Nej det är absolut inget pyramidspel.. Yeahright.

"För att du ska kunna tro på produkten så måste du Självklart använda den själv vare månad"

Suck..

Helt seriöst finns det några typer att dessa bolag som är seriösa??

Tyvärr så är hela MLM-branschen "pyramidspelsbranschen" fiffel o båg.
Citera
2011-03-06, 19:18
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackehej
Kyäni's produkter är billiga. Har undersökt att om du ens ska komma i närheten av vad en låda sunset innehåller ( ca 400 kr ) så får du betala mellan 1200-1800 kr i en hälsokostaffär.

Angel Olvera och Marcus Dahlgren är tex MLM-miljonärer. Men det finns många många fler. Och Kyäni är såpass nystartat så de jobbar nu för att bygga upp en grund med distrubitörer. Och det är produkterna som bygger den passiva inkomsten, så alla är medvetna om att man inte tjänar de stora pengarna på att skriva in distrubitörer. Utan det är pga kundera. Så du verkar vara lite ute och cycklar.

De kommer för övrigt öppna upp ett kontor i centrala göteborg nu vid kungsportsplatsen om ca 1 månad, så du kan alltid ta och ringa dig om du har frågor som du inte får svar på via flashback.

Nystartat är det ju inte. Kom till Sverige 2009...

Kul länk ang detta: http://iform.se/kost/kost-och-halsa/...-antioxidanter
Citera
2011-03-10, 00:58
Medlem
Sweemans avatar
Qnet har kommit till Sverige också, http://questnetscam.com/

En polare drog med mig för att träffa en tjej som skulle förklara hur det fungerade..ironiskt nog Egyptier..
Citera
2011-03-10, 08:44
Medlem
frumpishs avatar

Jo men visst, nu när ett kontor har öppnas måste företagets seriösitet inte längre vara debatterbar..

Tycker det är tråkigt när människor tjänar pengar på saker som verkligen inte för mänskligheten framåt, telefonsäljare och dyl. är för mig långt under strecket för vilka typer av jobb som faktiskt bidrar till mänskligheten, kyäni har dessutom tagit det snäppet värre genom att även försöka få andra att sälja skräpet, *facepalm*

Finns så många olika saker man kan göra för att fixa pengar till hyra, mat, etc. varför börja sälja dyr blåbärsdricka utan vetenskapligt belagd effekt till hela bekantskapskretsen.

Läs liftarens guide till galaxen och inse vad som händer om några år:

Senast redigerad av frumpish 2011-03-10 kl. 08:47.
Citera
2011-03-16, 13:54
Medlem
lazioos avatar
En klasskompis till mig började snacka med mig angående just Kyäni. Han sa att en av hans polare skulle komma till Jönköping om några dagar för att lansera några kyäni-produkter. Han frågade mig om jag var intresserad av att komma hem till honom och lyssna på den här killen. Det är tydligen en jättestor marknad det här för det finns inga kyäni återförsäljare i JKPG så vi kommer vara de ända som säljer det här. Men efter att jag läst den här tråden så funderar jag på att skita i att gå på det där mötet som ska hållas imorgon. Det låter som att det är större chans att man förlorar pengar på det än vad det är att man tjänar på det.
Citera
2011-03-23, 22:25
Medlem
Happyface1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallman
Doctors recommends Kyäni's Products !

Dr. Abbas Qutab M.D., Ph.D.
Founded Élan Vital Medical Centers in Boston 1989 and Worcester, Massachusetts.
Named 2003 Physician of the Year.

Physician of the Year, är en titel du köper i USA
Citera
2011-05-31, 19:18
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Jag och en vän blev inbjuden till ett möte igår för att värvas som kunder/försäljare för Kyäni.

Det var prat om att "vi" säljer utan mellanhänder, direkt ifrån tillverkaren i USA, och därför går hela vinsten till oss.

Företaget har funnits sedan 2005, och startades utav 3 rika familjer som satsade 300 miljoner kronor på företaget, för att de ansåg att folkhälsan var så dålig.

Omsättningen per år var 300 miljoner och bestod utav 250.000 kunder 2009 vad jag förstod det som.

I Sverige, som första land i Europa, har redan 20.000 kunder.

Målet: Inom 5-7 år ska de ha 10 miljoner kunder i Europa.

Investeringen man själv lägger dit är 499 eller 999 dollar. För de pengarna får man en låda med kyäni-produkter som man ska sälja/ge bort som tester för att ragga nya säljare.

Man ska skaffa 5 kunder på 30 dagar, samt 3 säljare och får då någon form av bonus.

Man skriver en lista på 100 namn och låter sedan en mer erfaren säljare ringa upp dessa och presentera sig som en vän till en vän och försöka sälja in produkten. Utav endast 20 uppringda skulle generera i 10 besvarade samtal, och leda till 3 nya säljare. Lätt som en plätt!

Tydligt var iaf att fokus var på att ragga nya säljare, inte att sälja produkten = pyramidspel.
Citera
2011-05-31, 20:28
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Företaget har funnits sedan 2005, och startades utav 3 rika familjer som satsade 300 miljoner kronor på företaget, för att de ansåg att folkhälsan var så dålig.

Jo, så var det nog
Citera
2011-06-13, 23:10
Medlem
Ugglens avatar
Tar och bumpar tråden.

Stötte av en slump på en vän till mig jag inte träffat på ett tag på i Göteborg. Han hade en grupp folk med sig och var allmänt hemlighetsfull med vad han skulle göra så nyfyken och spontan som jag är så hakade jag på.

Vi drog till ett hotell där Kyäni hade någon form av säljpresentation. Var väl drygt ett 30-tal personer där.
I början, när själva produkterna presenterades, var jag väl lite småintresserad. Jag käkar väldigt ensidigt och tänkte att det verkar väl vara ett helt okej kosttillskott som jag kunde tänka mig att prova, beroende på pris. Ett enkelt sätt att få i sig frukt och bär typ.

När själva produktpresentationen var klar och det hela leddes in på hur jag skulle kunna få andra att köpa produkten blev jag skeptiskt.
När dom garanterade att produkterna hjälpte mot allt från synfel, allergi och trötthet till ledvärk, bättre hy och kondition, och började komma med punchlines som "lämna egoismen hemma när du sysslar med detta, detta gör du för att hjälpa andra" så ökade skeptismen. När dom sedan ville få mig att köpa ett paket för antingen 499$ eller 999$, och detta bara för att få sälja deras produkter, så insåg jag vilka hycklare dom var.
När jag väl lyckades fråga mig fram till vad bara en månadsförbrukning kostade (dom propsade på att jag skulle köpa paketet för 499$ istället, dom pengarna skulle jag få tillbaka många gånger om) och fick drygt 400:- som svar så drog jag.

Gick förbi willys och köpte några påsar frukt på vägen hem istället.
Man får en jävla massa frukt för 400:-
Senast redigerad av Ugglen 2011-06-13 kl. 23:13.
Citera
2011-09-05, 21:32
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglen
Man får en jävla massa frukt för 400:-
Dagens sanning!

Det har varit väldigt spännande att höra om det här företaget, fast nu tog läsningen tyvärr ett abrupt slut här på sida 9. Jag är hemskt nyfiken på hur det gick för er som gick med, blev ni frälsta eller luspanka och förda bakom ljuset?
Citera
2011-09-06, 13:53
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Dagens sanning!

Det har varit väldigt spännande att höra om det här företaget, fast nu tog läsningen tyvärr ett abrupt slut här på sida 9. Jag är hemskt nyfiken på hur det gick för er som gick med, blev ni frälsta eller luspanka och förda bakom ljuset?

Snart kommer ett klassiskt: "Det går hur bra som helst, har precis sagt upp mig från mitt andra jobb och ska satsa på Kyäni på heltid, det är en guldgruva"...
Citera
2011-09-06, 15:24
Medlem
christinafonws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C - J
Kyäni är ett amerikanskt network marketing-företag som säljer hälsoprodukter. Deras främsta produkt är Kyäni Sunrise, en hälsojuice som innehåller blåbär från Alaska.

Mina vänner inget slår blåbär från Kittelfjäll!

Vänta bara att svampsäsongen är slut då är det daggs att gå till Kittelfjäll och njuta av blåbär. Rena-rama blåbärsfrossan.

Hälsningar

Christina fon Wilhelmina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in