2012-05-08, 08:28
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Man behöver inte "forska" på innehållet. Man behöver läsa innehållsförteckningen. Och blåbärsjuice är det inte. Snarare socker- och vattenjuice. http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=519464#p519464
Från din länk
Vaccinium uliginosum L. är det vetenskapliga namnet för odon, som växer i hela landet (Sverige alltså!). Det andra bäret är Vaccinium myrtillus L. vilket är det vetenskapliga namnet för vanliga svenska/nordiska blåbär.
Skiten innehåller alltså Odon?!?!

Lite fakta om bolaget Kyäni Europe AB

Allmänna uppgifter
Organisationsnummer: 556834-0169
Säte: Västra Götaland, Göteborg
Adress: Östra Hamngatan 37, 411 10 Göteborg
Bolagsstatus
Företagsstatus: Aktiv
Juridisk form: Aktiebolag
Ägarförhållande: Privat, ej börsnoterat
Aktiekapital: 250 000 SEK
Bolaget bildat: 2010-12-17
Bolaget registrerat: 2010-12-20
Nuvarande firma registrerad: 2011-10-04
Bolagsordning: 2011-09-14
F-Skatt: Registrerad 2011-05-14
Moms: Aktiv i momsregistret 2011-05-04
Arbetsgivare: Registrerad som arbetsgivare
Koncern: Nej
Arbetsställen: 1
Bransch
Partihandel med andra livsmedel, bl.a. fisk samt skal- och blötdjur, SNI-kod 46380.
Verksamhet
Föremålet för bolagets verksamhet är att bedriva försäljning av närings- och kroppsvårdsprodukter samt därmed förenlig verksamhet.
Övrigt
  • Någon i styrelsen eller VD har betalningsanmärkningar
  • Någon i styrelsen eller VD har misslyckat utmätningsförsök
  • Någon i styrelsen eller VD har 0 i sammanräknad inkomst
Händelser
Namnändring 2011-10-05: Kyäni Sweden AB till Kyäni Europe AB
Bokslut
Ej ännu tillgängligt hos bolagsverket.
Senast redigerad av Justitiemord 2012-05-08 kl. 08:55. Anledning: stavning + tillägg
Citera
2012-05-10, 02:07
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonHasse
Alltså man kan ju inte annat än att skratta och tycka synd om de som går på detta pyramidspel...
Till att börja med att stå och reklamföra produkterna för att förhindra och bota hjärt - kärl sjukdomar och cancer, löjligt. Var ju såklar som så att dessa blåbär i alaska åt "eskimoerna" i alaska dagligen och de hade aldrig några blodproppar eller liknande någonsin, sen snacka han om en lax(kan ha misstolkat) i alaska som simmade i världens renaste vatten och var vegeterian så den fick inte i sig allt skit ifrån andra fiskar, denna fisk fiskade de upp innan den självdog efter ett år och gjorde omega 3 kapslar av oljan de fick ur fileérna, detta tillsammans med vitamin E skulle kapsla in dåliga celler (läs cancer) och förhindra spridning i tidiga stadier.... Hade fått för mig att laxar var allt annat än växtätare men men..
Orkar inte ens googla och kika upp detta då det låter som att det är ren och skär lögn alltihop. Bättre var ju att han inte hade några källor alls

De som inte säger att skiten är ett pyramidspel kan ta sig, fick något litet presentationsblad när vi lyssnade med en uppritning på hur det gick till med att värva nya säljare etc, vred man bladet 90 grader så såg man att det var en jävla pyramid klart och tydligt.

Lite kul att det förväntas att man ska komma på ett möte och i slutet av mötet dra fram kreditkortet och betala 3500 kr (startpaket modell litet) och 850 kr (man ska ju ta produkten själv dagligen för att tro på den ) detta PLUS frakt och moms....

Sen var det ju lite kul när föreläsaren fick som fråga hur mycket han tjänade ungefär per antal timme nerlagd tid i månaden.. Först så skulle han leta papper sen så kom han på något annat att prata om, sen så sa han lite snabbt att han knappt la ned tid (sa innan att han åkte fram å tillbaka till massa olika ställen och föreläste 1-2 dagar i veckan) Men en siffra på hur mycket han tjänade var visst omöjligt att få fram, då hade han ändå föreläst seriöst i ett halv år och innan det varit med i 2 år om jag förstod han rätt.. Då vart man ju jätte sugen när man i stort sett fick veta att efter ett halvår med seriöst jobb så tjänar man en skit summa som man inte ens vågar berätta för folk om.

De påsående ligger farligt nära kvacksalveri måste jag säga. Oetiska jävla ollon de där primaterna.
Citera
2012-06-22, 01:01
Medlem
Det är tragiskt att läsa alla försvar av detta bondfångeri, speciellt med en uppsjö av information att tillgå. Men men, man väljer väl om man vill se saningen eller inte.

Dock kan jag inte sluta tänka på det här klippet när jag läser den här tråden: http://www.youtube.com/watch?v=bxxGN...e_gdata_player
Citera
2012-07-06, 23:32
Medlem
TzOns avatar
KYÄNI : Nu lurar vi även arbetssökande...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15081968.ab
Citera
2012-07-07, 15:28
Medlem
tyson2011s avatar
Verkar som det är en extra inkomst hos medier också men dom kanske måste fortsätta med sina lögner.

http://www.wargmane.se/index.php?mac...nid=15&page=15

http://www.jennylagerberg.se/sida16.html
Citera
2012-07-10, 10:33
Medlem
tyson2011s avatar
http://www.facebook.com/wargmane

häx kyäni
Citera
2012-07-15, 12:35
Medlem
christinafonws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
En kompis försökte precis värva mig och hävdade bestämt attd et inte var ett pyrmamidspel.
Någon här som har tjänat pengar på det ö.h.t.?

Vet ej men det är många som försöker.

Tom här i gudsförgäten Vilhelmina springer några och försöker värva nya medlemmar. Hur är det i 08-träsket vet inte. Säkert många fler.

Svenska blåbär är iaf bättre än amerikanska.

Finns det en svensk pyramid med svensk blåbärsaft?

Hälsningar

Christina fon Wilhelmina
Citera
2012-08-24, 10:08
Medlem
Vainyardss avatar
Efter att spenderat nån timme och läst igenom tråden. Så kan jag inte inte annat än säga att som många andra här. Ren och skär bluff.

Blev nämligen uppringd av en polare igår "Tjena, har gått med i ett hälsoprojekt, nått nytt kosttilskott som kommer bli skit stort", tänkte vafan, klart man kan kolla in det. Drog till honom igår, in kommer en yngre kille, 21-22 års åldern, och drar igång sitt säljs snack, jag som annars jobbar som inköpare är ju van säljsnack från olika säljare.
Märkte direkt att detta är så långt ifrån någon vettig business man vill ge sig in på. Hur som helst, när det väl kom till kritan om att börja som "distributör" för Kyäni.
Hade jag två val 5000 eller 9000(avrundat uppåt). Han ville mer eller mindre att jag skulle kasta kortet på honom. Jag sa bara, "tar mig en funderare". Det roliga var ju även att både min kamrat och säljaren sa "om du skall kolla upp Kyäni, så kommer det stå en massa skit på flashback bla, kolla på de amerikanska sidorna om du vill ha fakta".

Det som faktiskt började redan innan var att mina varningsklockor började ringa redan innan mötet, när min polare inte berättade ett skit om produkten även fast jag frågade. Vilket tyder på att han blint köpt Kyänis jävla bullshit om guld och gröna skogar(Mercedes och fet plånbok), eller som säljaren ville kalla det "passivinkomst". Hur fan blir det en passivinkomst om man måste jobba för det?

Som jag tidigare nämnd, mitt vanliga arbete som inköpare, där man är van ett riktigt säljsnack där man inte gömmer produkten. Sen då den typiska uppvisningen av hur försäljningskedjan ser ut, pyramiden snarare!

Summa sumarum, spelade bara med i deras säljsnack.
Citera
2012-08-24, 10:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vainyards
Som jag tidigare nämnd, mitt vanliga arbete som inköpare, där man är van ett riktigt säljsnack där man inte gömmer produkten.
Är själv gammal säljare (b2b), och ler när jag läser din kommentar, förstår precis vad du menar. Skulle jag betett mig som de mlm-säljare jag sett, mot en professionell inköpare, så hade jag blivit utkastad helt utan närmare förklaring, och mitt företag hade aldrig mer varit välkommet dit.
Citera
2012-08-24, 13:09
Medlem
Vainyardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Är själv gammal säljare (b2b), och ler när jag läser din kommentar, förstår precis vad du menar. Skulle jag betett mig som de mlm-säljare jag sett, mot en professionell inköpare, så hade jag blivit utkastad helt utan närmare förklaring, och mitt företag hade aldrig mer varit välkommet dit.

Exakt, självklart är det så att MLM tekniken aldrig går hem hos B2B. Det ska vara seriöst, man ska ha allt på det gröna, inget att gömma eller mörka, bara det att jag fick rekommendation att inte läsa denna tråd, tycker jag säger en hel del om Kyäni.I nte en chans att jag går med på detta eller någon annan typ av "väskkrängar" säljares förslag. Främst att han nämnde lite att "detta är inget i närheten av ett pyramidspel", nähä tänker man då, när man ser det uppritat. Sen allt svammel om bilar och 25-30k rent i månaden, och ranker här och där.
Citera
2012-08-24, 23:04
Medlem
För ett par veckor sedan så SMSade en polare mig o frågade om jag ville med han o göra affärer, han skrev att han kommer käna 1miljon kr om 1 år...visst. Sen var det en annan kompis som också smsade mig o han ville samma sak, att jag skulle med till en person o göra affärer. Jag hängde dock inte på.

Igår så skulle jag till Malmö Festivalen med den ena kompisen och 1 timme innan vi skulle åka dit så skulle vi först till en kompis till honom. Jag visste ju inte vad vi skulle göra men när jag kom dit så började han snacka om affärer, han gav mig en blåbärs dryck också att smacka på. Han berättade i över 1 timme om Kyäni o hur mycket pengar man skulle käna, bla. sa han att en av dryckerna "botar" cancer, dricker man Kyäni i hela sitt liv så kommer man leva i 120 år. Sen ritade/ räknade han en massa på en Whiteboard tavla så jag skulle se hur "systemet" fungerar. Han berättade också att man kommer få en Mercedes-Benz E klass efter en viss grad. Ja, sen så fortsatte han att snacka skit. Han berättade att han gav Kyäni till sina hundar? haha.
Min polare satt bredvid o sa att man känar skit mycket pengar o att det e bra affärer dem 2 håller på med. Dem gick tillomed in på Kyänis hemsida o ville att jag skulle bli medlem, men jag tveka som fan, tur var...

Efter att jag har läst många av era inlägg så har jag sett att flera har varit i samma fälla eller att man känner någon som har varit på en presentation osv. Nu är jag säker på att Kyäni är en bluff. Gick dock med på att träffa Skojaren på söndag o att jag skulle ta med 3 vänner... tror INTE att jag kommer.
Citera
2012-08-25, 13:17
Medlem
Vainyardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlowPhille
För ett par veckor sedan så SMSade en polare mig o frågade om jag ville med han o göra affärer, han skrev att han kommer käna 1miljon kr om 1 år...visst. Sen var det en annan kompis som också smsade mig o han ville samma sak, att jag skulle med till en person o göra affärer. Jag hängde dock inte på.

Igår så skulle jag till Malmö Festivalen med den ena kompisen och 1 timme innan vi skulle åka dit så skulle vi först till en kompis till honom. Jag visste ju inte vad vi skulle göra men när jag kom dit så började han snacka om affärer, han gav mig en blåbärs dryck också att smacka på. Han berättade i över 1 timme om Kyäni o hur mycket pengar man skulle käna, bla. sa han att en av dryckerna "botar" cancer, dricker man Kyäni i hela sitt liv så kommer man leva i 120 år. Sen ritade/ räknade han en massa på en Whiteboard tavla så jag skulle se hur "systemet" fungerar. Han berättade också att man kommer få en Mercedes-Benz E klass efter en viss grad. Ja, sen så fortsatte han att snacka skit. Han berättade att han gav Kyäni till sina hundar? haha.
Min polare satt bredvid o sa att man känar skit mycket pengar o att det e bra affärer dem 2 håller på med. Dem gick tillomed in på Kyänis hemsida o ville att jag skulle bli medlem, men jag tveka som fan, tur var...

Efter att jag har läst många av era inlägg så har jag sett att flera har varit i samma fälla eller att man känner någon som har varit på en presentation osv. Nu är jag säker på att Kyäni är en bluff. Gick dock med på att träffa Skojaren på söndag o att jag skulle ta med 3 vänner... tror INTE att jag kommer.

Bra det! känner sjuktligt mycket obehag kring personer som inte öppet kan berätta vad man skall be ge sig in på. Bara själva grejjen att man skall lägga ner alla sin fritid i att sälja något som tydligen inte är mer än bär...NEJ TACK! jag tjänar hellre de pengar jag tjänar på mitt 8-17 jobb sen har en frisk psykisk och fysisk hälsa. Utan dessa mirakelprodukter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in