2012-05-04, 10:11
Citat:
Ursprungligen postat av MiniQ
Gnäll på rätt saker när ni gnäller!
Kyäni har aldrig sagt att preparaten kan bota cancer, . Kyäni, och andra MLM-företag, är inte någon form av pyramidspel finns ju till och med en del böcker om just MLM företag och hur bra marknadsföring det är. Vem i hela friden skulle kunna skriva fakta bok om detta om allt var bluff???
Snälla ta reda på riktig fakta innan ni börja snacka goja
Ska vi snacka pyramid spel så är ju alla så kallade vanliga förtag med en VD i toppen som sedan delar ut allmosor nedåt i den bredare och bredare organisationen! Sätt er in i hur det fungerar i verkligheten i stället för att bara tro och tycka utan att ha fakta. I ett MLM-företag blir du belönad efter insats, inte efter position.
Har själv en kompis som är med i Kyäni och som det går väldigt bra för.
Vill man inte skriva in sig så behöver man inte.
Jag har testat produkterna och har fått resultat på dem.
Skulle jag inte varit nöjd med dem så kan jag avsluta det när som.
Kyäni har aldrig sagt att preparaten kan bota cancer, . Kyäni, och andra MLM-företag, är inte någon form av pyramidspel finns ju till och med en del böcker om just MLM företag och hur bra marknadsföring det är. Vem i hela friden skulle kunna skriva fakta bok om detta om allt var bluff???

Snälla ta reda på riktig fakta innan ni börja snacka goja
Ska vi snacka pyramid spel så är ju alla så kallade vanliga förtag med en VD i toppen som sedan delar ut allmosor nedåt i den bredare och bredare organisationen! Sätt er in i hur det fungerar i verkligheten i stället för att bara tro och tycka utan att ha fakta. I ett MLM-företag blir du belönad efter insats, inte efter position.

Har själv en kompis som är med i Kyäni och som det går väldigt bra för.
Vill man inte skriva in sig så behöver man inte.
Jag har testat produkterna och har fått resultat på dem.
Skulle jag inte varit nöjd med dem så kan jag avsluta det när som.
Så välkommnar vi ännu ett nyregistrerat klappmongo in i tråden.
1.) Anser du på allvar att det faktum att någon skrivit en bok om MLM gör hela upplägget legitimt? Då är ju också t.e.x. kristendomen, islam och scientologer etc etc också objektivt sanna för det har man ju skrivit en del böcker om.
2.) Jag noterar att du använder det gamla slitna mongoargumentet om att "vanliga företag minsann också är uppbyggda som pyramider". Detta argument är nämligen stapelvara på era sektmöten och återfinns i argumentationsbasen för nästan varenda MLM-scam därute. Argumentet är extremt dumt eftersom begreppet pyramidspel inte syftar på den hierarkiska strukturen i sig utan på intäktskällan och penningflödet. I ett "vanligt" företag kommer pengarna från kunderna och flödar uppifrån och ner i "pyramiden", givetvis får de på toppen mer av kakan. I en MLM-scam så kommer pengarna underifrån och flödar uppåt och den primära intäktskällan är klappmongot själv och ev. dennes närmast anhöriga/bekantskapskrets. I ett "vanligt" företag är produkten den främsta intäktskällan, i fallet Kyäni så är "produkten" ett blåbärsjuicekoncentrat som kostar ca 10 ggr mer än vad motsvarande produkt hade kostat i vanlig handel. Produkten är nämligen en bisak inom MLM, den är endast ett alibi och den enda verkliga intäktskällan är och förblir värvandet av nya "medarbetare".