• 9 806 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 039 795 inlägg
2011-11-14, 22:52
Medlem
Var på ett sådant "rekryterings-möte" idag. Hade ingen aning om vad detta var för något. Blev skeptisk med en gång faktiskt. Dock har dem lyckats hjärntvätta polaren. Han vill att jag ska bli hans distributör(Stavning). Han får ett besviket nej imorgon. Lät toppen och alla var glada. Publiken lät helt hjärntvättade dem också vid powerpoint-presentationen.

Kyäni, som tydligen "botar" alzheimers (sade en av dessa presentatörer indirekt, fast direkt) var tydligen en produkt som alldeles nyss kommit till Sverige, och ingen annan stans än i Göteborg. Där "tåget"skulle avgå, vidare till resten av Europa. Själv är man ju lite penga-kåt vid studerande ålder. Så detta lät givetvis för bra för att vara sant. Kände direkt att det fanns någon hake med det. Det är ju inte kunderna som är kunderna, utan "distributörerna". Dock som många säger, hade man vart bland dem första som gick med i denna rätt så intelligenta affärsidé, så hade man säkerligen kunnat tjäna multum, genom att leta upp andra distributörer, som i sin tur letar upp andra distributörer.

Då mitt minne av presentationen fortfarande är färsk, så ställ era frågor. Besvarar gärna. Ger min polare ett besviket "NEJ TACK, LYCKA TILL!" Imorgon.
Citera
2011-11-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Bumpar tråden här lite.. Min tjej har blivit uppraggad av en på jobbet nu ang att bli en disprutör.. Har försökt förklara för henne att de bara är skit.. men tydligen tjänar hennes arbetskamrat 15-20tusen i månaden på detta? Vad fan är de förnå?

Hennes arbetskamrat säger att "allt hon behöver göra är att skaffa 3st kunder" så är hon med i hans grupp och kommer få vinst från det som dom säljer också. Asså jag blir galen snart, känns som att hon kastar pengar på nå jävla tv-shopskit.. Någon som har färsk info om detta? Vad behöver man göra för att de ska löna sig?

Hur gick det förna?
Citera
2011-11-15, 03:55
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Ja, dina "referenser" faller redan på denna snubbe. På http://www.dailykos.com/story/2005/4/7/12148/16554 kan man t ex läsa följande om hur titeln "Physician of the Year" delas ut - eller snarare säljs ut:

Dr. Abbas Qutab kan knappast anses trovärdig efter ovanstående bluff

Det ännu mera märkliga är att googlar man på denna Dr så omnämns han bara på Kyäni-sponsrade sidor.

Länkar till vetenskapliga artiklar som publicerats i erkända vetenskapliga tidskrifter önskar vi - inte copy/paste från Kyäni-sponsrade sidor!

/ TT

Han är dessutom KIROPRAKTOR, en yrkesgrupp som inte direkt är vetenskapens bästisar.
Citera
2011-11-18, 11:37
Medlem
wonderlands avatar
Vafasen, det måste vara minst lika nyttigt och billigare att köpa några hekto blåbär, hallon, banan, yoghurt etc och göra smoothies av det. Som någon skrev tidigare om det var en sådan fantastisk produkt varför säljer dom det på ett sådant krångligt sätt.
Citera
2011-11-19, 03:44
Medlem
Vad jag hört så kan kroppen inte ta upp alla dessa antioxidanter vilket innebär att kyäni och alla brustabletter med antioxidanter är meningslösa.

Kommer inte ihåg sajten jag läste det på, men sök på "antioxidanter tas ej upp" eller nått liknande.
Citera
2011-11-21, 17:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Hemskt att de t.o.m lyckades lura på tyg-säljar-tanten i Lyxfällan den där blåbärsvällingen...
Citera
2011-11-29, 11:31
Medlem
riffkins avatar
Hur många som helst i staden som jag bor som börjar med detta kyäni.
Blev faktiskt själv bjuden med på ett möte med en och en som utgav sig för att vara kyäni chefen i Sverige, han skröt om andelslägenheter i spanien och flashiga bilar.

Han bad mig prova produkten (smakade helt ok) och sedan började prata om hur folk säljer produkten, men han ville att jag, mig asså, skulle arbeta i det högre skiktet, att jag skulle bli en som värvar andra och slippa göra grovjobbet...
Förstod ganska snabbt att varken han eller kyäni hade rent mjöl i påsen så tackade nej.

Nu stöter man in i var och varannan person som skall berätta om hur underbart det är och "men han har fått en ny audi av kyäni, kommer jag också få", skall bli roligt att se när bubblan spricker för dessa!
Citera
2011-12-02, 22:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffkin
Hur många som helst i staden som jag bor som börjar med detta kyäni.
Det är här det blir riktigt fel. Lek med tanken att man är på en liten ort, säg 10.000 invånare. Nisse kommer dit och säljer in konceptet till femton personer. Dessa femton personer säljer sedan in det hela till femton personer var, då är det 231 Kyänisäljare på orten (15*15 plus de femton som redan fanns och så Nisse). När nu de 225 nya säljarna vill ha femton kunde var så är i princip alla vuxna i arbetsför ålder i samhället distributörer.

Visst kan man ta sig till ett nytt samhälle och börja sälja, men är det inte troligt att Nisse eller någon av hans tusentals distributörer redan varit där?

Även om produkten vore bra och prisvärd så måste en normalt funtad människa inse det sjuka i den här typen av verksamhet.

I samhället kanske man har en ICA-butik, och visst är det trevligt med en butik till, lite konkurrens - Men tvåtusen butiker till... Eller femtusen butiker...
Citera
2011-12-05, 19:43
Medlem
Fick en inbjudan idag. Gick dit, lyssnade, insåg att jag kunde bli stenrik, men älskar min clio från 1992 som låter som en skördetröska och föredrar kalles kaviar före rysk kaviar. Så jag tackade nej.

Just det, någon nämnde alla knep dom försöker använda för att värva dig. Snubbe som tjöta påstod att denna grupp "forskare" inte ville tjäna pengar på det! Det var inte syftet. Den andre hjärntvättade gossen hade bytt ut alla sina kosttillskott mot kyäni.

Ganska uppenbart att du inte säljer produkten, låt er inte luras. Som någon sa, för 499USD får du väldigt mycket frukt och blåbärssoppa..
Citera
2011-12-18, 19:39
Medlem
Jag är en dum människa som gick med som distrubutör av detta men ångrade mig direkt. Finns det någon chans att man kan få tillbaka dessa pengar man la ut? Hrr inte mottagit några paket. Ska ringa imorgon o säga som det är iaf.
Citera
2011-12-18, 19:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedious
Jag är en dum människa som gick med som distrubutör av detta men ångrade mig direkt. Finns det någon chans att man kan få tillbaka dessa pengar man la ut? Hrr inte mottagit några paket. Ska ringa imorgon o säga som det är iaf.
Troligen inte eftersom du anses vara näringsidkare.

Intressant om Kyäni och den namnkunnige Leo Hartikainen. Jag rekommenderar att man googlar på hans namn.

http://www.bt.se/nyheter/boras/pasto...8BT+Nyheter%29

Intressant om Kyäni och den namnkunnige Leo Hartikainen. Jag rekommenderar att man googlar på hans namn.

"Han slutade inte med nätverksaffärer efter kollapsen för C3 Play och satsar numera på Kyäni."

"Leo Hartikainen från församlingen the River tillhör toppskiktet i ett nätverk som byggts upp för att sälja produkterna under namnet Kyäni."

"En av de ledande i nätverket är pastor Leo Hartikainen i Borås."

Som sagt, goolga namnet :-)

http://www.bt.se/nyheter/boras/pasto...8BT+Nyheter%29
Senast redigerad av Gromgutten 2012-01-23 kl. 07:35. Anledning: Trippelpost
Citera
2011-12-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Troligen inte eftersom du anses vara näringsidkare.

Jag menar, det måste väl finnas någon ångerrätt? Då inte produkterna är skickade, jag inte har mottagit och jag har inte fortsatt. Läste igenom villkoren noggrant när jag registrerade mig och kunde inte hitta något om detta.
Citera