Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-24, 01:50
Medlem
Surfade lite som vanligt och som alltid kommer något nytt upp i detta fall tv-kort för mig. Eftersom jag inte har digital-tv i hemmet är detta något bra att ha men hur funkar det egentligen är det bara att koppla usb till datorn och den hittar "digitala signaler" ? eller behöver man en digital box i hemmet?
Citera
2009-09-24, 05:59
Medlem
Stora frågan är hur du får in TV idag?
Egen antenn, Comhem, Cabel TV, Satelit etc?

Det DVB-T TV kort behöver antagligen egen bord/tak antenn. Bor man i lägenhet och har Cabel TV eller Comhem så funkar inte DVB-T. Hört att de filtrerar bort signalen. Antagligen får du bara in gratis kanalerna.

Det är bra att Pinnacle PCTV DVB-T kan spara filmer i divx format så att det tar mindre plats och är lättare att redigera jämfört med vanlig mpg. Tar förstås mer kraft men ändå.

Verka finnas många varianter så det är svårt att säga mer exakt utan rätt länk.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-24 kl. 06:10.
Citera
2009-09-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Stora frågan är hur du får in TV idag?
Egen antenn, Comhem, Cabel TV, Satelit etc?

Det DVB-T TV kort behöver antagligen egen bord/tak antenn. Bor man i lägenhet och har Cabel TV eller Comhem så funkar inte DVB-T. Hört att de filtrerar bort signalen. Antagligen får du bara in gratis kanalerna.

Det är bra att Pinnacle PCTV DVB-T kan spara filmer i divx format så att det tar mindre plats och är lättare att redigera jämfört med vanlig mpg. Tar förstås mer kraft men ändå.

Verka finnas många varianter så det är svårt att säga mer exakt utan rätt länk.

Jag får in TV via comhem antenn, den har ännu inte uppgraderats till digital alltså har fortfarande 2 hål i väggen inte 3

Hur blir det då?
Citera
2009-09-24, 19:57
Medlem
DVB-C eller Analog.
Citera
2009-09-26, 00:22
Medlem
Vad menas med det? Kommer jag kunna se digital tv på datorn med den och få alla fria kanaler?
Citera
2009-12-21, 00:45
Medlem
Korgs avatar
Funderar på att köpa detta tv-kort från teknikmagasinet jag också. Det följer med en antenn, men man kan även koppla den till sitt vanliga antenn-uttag.
Om jag kopplar den till mitt vanliga antennuttag, kan jag då kolla på mina vanliga kabeltv-kanaler genom datorn?
Om jag anvnäder den medföljande antennen får jag bara in de fria kanalerna. Vilka är de fria kanalerna?
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in