2013-02-17, 19:13
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiDeN
Har precis bytt från iphone till Samsung Galaxy 3. Har haft Android tidigare, den första Galaxy-telefonen då, och kan inte minnas att det var en jävla massa reklam som poppa upp hela tiden. Hur fan får man bort app-reklamen som dyker upp hela tiden?
Avinstallera programmet som skapar reklamen eller skaffa en ad-blocker.
https://play.google.com/store/search?q=adblock&c=apps
Citera
2013-02-17, 20:20
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Avinstallera programmet som skapar reklamen eller skaffa en ad-blocker.
https://play.google.com/store/search?q=adblock&c=apps

Har installerat adblocker, men den får bara bort reklam i webbläsaren. Hur vet jag vilken app som ger mig reklam stup i kvarten? Kanske Flash player pro?
Citera
2013-02-17, 20:37
Medlem
Citat:
Har installerat adblocker, men den får bara bort reklam i webbläsaren. Hur vet jag vilken app som ger mig reklam stup i kvarten? Kanske Flash player pro?

Är det reklam i notifieringscenter du menar? Den man drar ner dvs?

Isf kan du köra in https://play.google.com/store/apps/d...irpushdetector så känner den av vilken app som har airpushreklamhelvete så du kan avinstallera appen.
Appen tar alltså inte bort något som många som lämnat kommentarer på playstore tror, utan den visar bara vilken app som är boven.

Eller så har jag för mig att det kom i jellybean att om du får reklam, långtryck på den så kommer det upp programinfo eller dylikt som tar dig direkt till inställningar-program-appen som skickat reklam.
Där kan du bocka ur att appen inte kan skicka meddelanden.

Jag resonerar iaf: airpushreklam = appjävel = utvecklaren dra dit pepparn växer = ge 1 stjärna i betyg med motiveringen airpush = 1 stjärna tills det är fixat.
Senast redigerad av or99 2013-02-17 kl. 20:39.
Citera
2013-02-17, 20:46
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Är det reklam i notifieringscenter du menar? Den man drar ner dvs?

Isf kan du köra in https://play.google.com/store/apps/d...irpushdetector så känner den av vilken app som har airpushreklamhelvete så du kan avinstallera appen.
Appen tar alltså inte bort något som många som lämnat kommentarer på playstore tror, utan den visar bara vilken app som är boven.

Eller så har jag för mig att det kom i jellybean att om du får reklam, långtryck på den så kommer det upp programinfo eller dylikt som tar dig direkt till inställningar-program-appen som skickat reklam.
Där kan du bocka ur att appen inte kan skicka meddelanden.

Jag resonerar iaf: airpushreklam = appjävel = utvecklaren dra dit pepparn växer = ge 1 stjärna i betyg med motiveringen airpush = 1 stjärna tills det är fixat.

Tack. Det var som jag trodde, Flash player PRO. Men den måste jag ha installerad för att kunna kolla på flash. :/
Citera
2013-02-18, 00:18
Medlem
har kollat reglerna och sökt men inte hittat svar på det jag söker, söker en app "iTeori - Trafiktestet Sverige" verkar schysst, nu vet jag att den kostar ca 50 spänn och jag är luspank student och moralkärringar får gärna avstå från denna "request" men vet någon vart man kan få tag på den utan att betala?

Tack!
Citera
2013-02-18, 00:22
Medlem
WiDeNs avatar
Tydligen så kan Flash Player Installer PRO-appen läsa av ens telefonnummer när jag scannade telefonen med "TrustGo". Har avinstallerat appen, men kan fortfarande kolla på flashinnehåll. Dessutom går inte appen att finna i Google Play längre. Vad fan har hänt?
Senast redigerad av WiDeN 2013-02-18 kl. 00:31.
Citera
2013-02-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
har kollat reglerna och sökt men inte hittat svar på det jag söker, söker en app "iTeori - Trafiktestet Sverige" verkar schysst, nu vet jag att den kostar ca 50 spänn och jag är luspank student och moralkärringar får gärna avstå från denna "request" men vet någon vart man kan få tag på den utan att betala?

Tack!

Sluta nu, köp appen. 50 spänn är ingenting, ren snålhet..
Citera
2013-02-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plit
Sluta nu, köp appen. 50 spänn är ingenting, ren snålhet..

som jag skrev, är luspank student och utöver det moralkärringar avstå från denna "request"
Citera
2013-02-18, 17:11
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna

Tack!

enkelt

ta din polares lur och logga in med dina uppgifter
sen köper du appen och inst.
sen tar du din och inst. där oxå
efter som det är samma konto så kommer det stå KÖPT
när du har inst. klart så tar du polarens telefon och ångrar köpet och av inst. från hans lur

vips så har du den gratis i din lur
Citera
2013-02-18, 19:17
Medlem
Citat:
Tack. Det var som jag trodde, Flash player PRO. Men den måste jag ha installerad för att kunna kolla på flash. :/

Klarar inte s3:ans default browser att visa flash?

Iaf så hittar du flash här: http://helpx.adobe.com/flash-player/...-versions.html

Scrolla ner en bit så har du nyaste under Flash Player for Android 4.0 archives

Du kan även kolla om du redan har flash installerat genom att öppna play store, menyknapp-mina appar sedan svepa till höger och se om den är i listan(alla).

Fungerar det fortfarande inte kan man lägga in en browser som flash fungerar på som tex firefox och gå in i inställningar på denna och under plugin välja något, typ alltid på eller vad det är.
Citera
2013-02-18, 20:58
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:

Iaf så hittar du flash här: http://helpx.adobe.com/flash-player/...-versions.html

Du kan även kolla om du redan har flash installerat genom att öppna play store, menyknapp-mina appar sedan svepa till höger och se om den är i listan(alla).

Fungerar det fortfarande inte kan man lägga in en browser som flash fungerar på som tex firefox och gå in i inställningar på denna och under plugin välja något, typ alltid på eller vad det är.

Tack för hjälpen. Men det löste sig ändå, tror jag. Avinstallerade flash-appen jag använt, men plug-in-programmet som den appen installerat åt mig ligger kvar i telefonen. Och helt ärligt vet jag inte hur jag tar bort plug-in-programmet nu... Men det funkar att kolla på flash nu så ska inte klaga, gillar bara inte att appen kunde se mitt telefonnummer.
Citera
2013-02-18, 21:24
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:

Jag installerade om telefonen, och gjorde som du sa ovan. Fungerar klockrent, och nu slipper jag vara orolig. Tack som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in