Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-23, 22:24
Medlem
Någon mer som tycker det är kul att leka lekar när man går på krog? Vi brukar alltid utmana varandra att göra dumheter.

Nu känner jag att det här behöver utvecklas, kanske ett bingokort till och med.

Någon som har roliga idéer att dela med sig av?
Citera
2009-09-23, 22:37
Medlem
Det finns alltid någon idiot som kör "juck-dansen" mot några tjejer, vilka inte uppskattar det.
Gå fram, med skjortan rikligt uppknäppt och svara honom med hans egna medicin.

Finns ett schlager-rum? Ut och dansa, haka på någon och se hur många du kan få med i ett can-can led...

ragga upp några tjejer/killa och börja snacka. Dock så får ni BARA beskriva saker er kompis gjort (sant eller faskt) som måste spela med. Hur länge kan ni hålla det uppe?
Citera
2009-09-23, 22:44
Medlem
Haaave you met Ted är alltid rolig att utsätta oanande kompisar för
Citera
2009-09-23, 22:45
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes_J
Någon mer som tycker det är kul att leka lekar när man går på krog? Vi brukar alltid utmana varandra att göra dumheter.
Nu känner jag att det här behöver utvecklas, kanske ett bingokort till och med.
Någon som har roliga idéer att dela med sig av?

Som en skön lärare sa till mig engång. Det bästa man kan göra på krogen är att satsa 100 kr på att man kan bli dissad 5 gånger. Vinner man så får man 100kr av polaren. Förlorar man så får man betala 100 men får ligga. Naturligtvis gör polaren samma sak så blir båda dissade 5 grr går det jämt ut. Annars blir du kanske 100 kr rikare.
Citera
2009-09-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Som en skön lärare sa till mig engång. Det bästa man kan göra på krogen är att satsa 100 kr på att man kan bli dissad 5 gånger. Vinner man så får man 100kr av polaren. Förlorar man så får man betala 100 men får ligga. Naturligtvis gör polaren samma sak så blir båda dissade 5 grr går det jämt ut. Annars blir du kanske 100 kr rikare.

Eller den som får en örfil först får en öl
Citera
2009-09-23, 22:50
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin

Okej, men vad är egentligen en diss då? Att man bara går fram till en person och säger "-Hej, vill du ligga lite kanske?". Finns det verkligen folk som gör på det sättet?

För annars hinner man ju knappt med fem tjejer under en kväll, om man ska försöka fånga deras intresse/uppmärksamhet. Är uppriktigt nyfiken på hur det går till.
Citera
2009-09-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Okej, men vad är egentligen en diss då? Att man bara går fram till en person och säger "-Hej, vill du ligga lite kanske?". Finns det verkligen folk som gör på det sättet?

För annars hinner man ju knappt med fem tjejer under en kväll, om man ska försöka fånga deras intresse/uppmärksamhet. Är uppriktigt nyfiken på hur det går till.
Jag måste säga att jag också är riktigt nyfiken på hur detta skulle gå till. Låter väldigt roligt, måste testas!
Citera
2009-09-23, 23:21
Medlem
oviss avatar
Radiostyrd är ju en klassiker. Jättebarnsligt och ofta elakt men va rätt skoj när man var lite yngre och otrygg på sig själv. Tror Fredrik och Filip gjorde något liknande i "ursäkta röran".

Man är minst två och så börjar en vara radiostyrd dvs. man säger åt honom/henne vad man ska göra. Sen turas man om. Brukar börja lite oskyldigt med att man t.ex. skall försöka få en gratisdrink av valfri person och eskalera i takt med ökat alkoholintag till "ta av dig byxorna och försök olla någon i pannan". Fullföljer man leken brukar man dock bli utkastad.

Min polare blev nedslagen av en tjej modell bred med när han skulle säga något i stil med "den där kjolen får dig verkligen att se... Amerikansk ut". Så varning för sådana.
Citera
2009-09-23, 23:50
Medlem
Gagoffs avatar
Jag har inte själv gjort några galenskaper på krogen, mer än att dricka lite för mycket öl, men min kusin har dragit några historier då han är 10 år äldre och har hunnit med en del.

1 : Han står i baren och ska försöka få en drink (Han var ca 25-30 här) och bredvid står en tjej som nyligen fyllt 18 och försöker flirta med honom, och försöker samtidigt få sig själv att framstå som vuxen, medans han lite då och då refererar till barnprogram etc.
Hon blir lite sur men efter ett tag så säger han "Jag är ledsen. Jag skämtar bara. Ska du ha en drink eller?"
Hon lyser upp och blir glad, han vinkar efter bartendern och säger "En stor stark till mig, och så ett glas saft med bulle till lilla tjejen här".
Hon var inte överlycklig tydligen

2 : Han ser en riktigt snygg tjej i baren och går fram och lägger fram något i stil med "Hej. Jag vet att asmånga killar stöter på dig och försöker med diverse sliskiga repliker när du kommer in här, det syns. Jag vill bara bjuda dig på en drink eftersom du är så jäkla snygg, och inget mer. Jag ska inte försöka något men vill bara bjuda på något. Är det okej eller?"
Hon blir glad såklart. Vem vill inte ha en gratis drink? Hon har inga problem med det, så han får tag i bartendern och säger "En stor stark till mig, och sen ett glas vatten till bruden här"

Nu är de ju inte exakt som han berättade dem eftersom det säkert var 5-10 år sen jag fick höra det.
Tror fan jag måste börja larva mig så man har egna historier att komma med
Citera
2009-09-24, 00:04
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82

Enkelt:
Det enda som INTE räknas som en diss är när man hånglar med någon eller går hem med någon. Om du börjar ragga på nån och hon är intresserad, men sen blir det inget, så räknas det som en diss.

Haha.. 5 pers hinner du lätt med på kvällen. Fast jag vet iof inte hur du är. Jag skulle nog kanske hinna med 5 på en timme om jag har flyt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in