2009-09-23, 22:19
Medlem
Hej jag har fått en lustig social noja, där jag är rädd för att min underläpp ska börja darra så att andra ser det. Hände en gång hos tandläkaren o sen dess tänker jag på det hela tiden. känns pinsamt och skämmigt på nåt sätt
det låter kanske konstigt, men jag har blivit besatt av det och får ångest av det när jag pratar med folk

tips för att komma över det?
Citera
2009-09-24, 14:45
Medlem
fusetahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madball
Hej jag har fått en lustig social noja, där jag är rädd för att min underläpp ska börja darra så att andra ser det. Hände en gång hos tandläkaren o sen dess tänker jag på det hela tiden. känns pinsamt och skämmigt på nåt sätt
det låter kanske konstigt, men jag har blivit besatt av det och får ångest av det när jag pratar med folk

tips för att komma över det?

berätta det för en kompis och invänta reaktion
Citera
2009-09-24, 15:04
Medlem
10mgs avatar
Fråga någon du "litar på" om denne tycker din läpp rör sig onormalt när du pratar? Kanske kan ge dig lite relief i alla fall, för antagligen är din läpp fullt normal
Citera
2009-09-24, 18:45
Medlem
fusetahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Fråga någon du "litar på" om denne tycker din läpp rör sig onormalt när du pratar? Kanske kan ge dig lite relief i alla fall, för antagligen är din läpp fullt normal

bra tips, varför skrev inte jag det?
Citera
2009-09-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg

ja det gör den, det är bara att jag är rädd för att den ska darra typ som att jag ser rädd ut vilket jag inte vill så jag tänker på det hela tiden när jag pratar med nån
Citera
2009-09-24, 23:00
Medlem
MaxDLs avatar
Stretcha undeläppen.

Nä allvarligt så får du väl lista ut varför den börjar darra

När börjar den darra, när du blir nervös eller vad.

Sen måste du absolut ändra på tankarna om din läpp generellt
Om du tänker på hur det kan gå fel (läppdarrningen) så tränar du dig mentalt att göra det. Du bör tänka på hur avslappnat ditt ansikte ser ut och hur otroligt stabil din läpp ser ut när du pratar med folk. Men träna dig mentalt många gånger under dagen när du inte pratar med folk. Föreställ dig då att du pratar med folk som irl (när du är själv) och föreställ dig hur stabil din läpp är etc. Träna mentalt fram vad du vill ska hända, inte motsatsen.

Sen som jag sa får du lista ut vad som krävs för att den inte ska darra (varför du måste veta vad som leder till darrningen, eller gå direkt på lösningen på problemet om möjligt)
Senast redigerad av MaxDL 2009-09-24 kl. 23:04.
Citera
2009-09-25, 14:31
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Tack för tipsen, men grejen är att den darrar inte, men jag är rädd för att den ska börja göra det om du förstår. Så jag spänner mig som fan
Okej men då är det ju inget problem
Ta och gör övningarna bara så du programmerar om dig.

testa "swish pattern" också
http://www.manifestation.com/neurotoys/swish.php3
skaffa lite bra nlp böcker om det ej vill med sig

men som sagt du måste träna om hjärnan om du snabbt vill få bort tankarna
Citera
2009-09-25, 19:09
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Okej men då är det ju inget problem
Ta och gör övningarna bara så du programmerar om dig.

testa "swish pattern" också
http://www.manifestation.com/neurotoys/swish.php3
skaffa lite bra nlp böcker om det ej vill med sig

men som sagt du måste träna om hjärnan om du snabbt vill få bort tankarna

Vad är swish pattern?

Also, rekommendera mig nån schysst NLP-bok. Hade en del på datorn tidigare men kollade aldrig på det faktiskt. Körde mest igenom David DeAngelos och andra PUA's videos och texter.
Citera
2009-09-25, 21:15
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Vad är swish pattern?

Also, rekommendera mig nån schysst NLP-bok. Hade en del på datorn tidigare men kollade aldrig på det faktiskt. Körde mest igenom David DeAngelos och andra PUA's videos och texter.
det beror på vad du ska ha boken till

michael hall - movie mind
är en rätt bra nybörjar bok

sen är min personliga favorit
an insiders guide to sub-modalaties av richard bandler

mind-lines av michael hall är grym för att lära sig se hur andra och en själv använder språket för att mena olika saker eller skapa olika möjligheter/begränsningar hos sig själv.

Jag har köpt alla mina på amazon.com

men kom ihåg bokval beror på vad du vill åstakomma
tror richard b har släppt nån ny bok också
Citera
2009-09-25, 22:26
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
det beror på vad du ska ha boken till

michael hall - movie mind
är en rätt bra nybörjar bok

sen är min personliga favorit
an insiders guide to sub-modalaties av richard bandler

mind-lines av michael hall är grym för att lära sig se hur andra och en själv använder språket för att mena olika saker eller skapa olika möjligheter/begränsningar hos sig själv.

Jag har köpt alla mina på amazon.com

men kom ihåg bokval beror på vad du vill åstakomma
tror richard b har släppt nån ny bok också

Jag är mest nyfiken på NLP i allmänhet och har redan en liten förståelse för frames, undermedveten kommunikation osv.

Mind-lines låter som något jag skulle älska! Det är jävligt coolt vilken kraft som finns i språk och språkliga konstruktioner .

Tackars, ska kolla upp detta närmre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in