2009-09-23, 20:49
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Såg i dag en VW passat i ett vanligt bostadsområde, med militära skyltar under full utryckning sirener och blåsljus. Bilen hade inga dekaler.
Citera
2009-09-23, 20:52
Medlem
Något skyddsobjekt i närheten?
Citera
2009-09-23, 20:53
Medlem
royahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime
Något skyddsobjekt i närheten?

tror på dina tankegångar, skyddsobjekt säkerligen
Citera
2009-09-23, 20:54
Medlem
LasseLarssons avatar
Skyddsvakter har vad jag vet, inte blåljus utan orange. Det hade vi iaf.
Citera
2009-09-23, 20:58
Medlem
Bajslocks avatar
Mp eller Vaktofficer?
Citera
2009-09-23, 21:54
Medlem
Åkte för drygt 2 år sedan norr om Uppsala, då 2 blåa wv bussar tonade rutor och blå ljus med de svarta skyltarna och gula nuffror, plus 1 grå v70 blåste i mittfilen genom all trafik.

Ingen aning om volvon var civilare men helvete vad dom körde, relaterat till hur mycket trafik det var.

Visst hade vi befogenheter då jag var i det militära att stoppa trafik och köra våra kolonner med stridsvagnar genom bostadsområdena. Men vilka är dessa som har blåljus, men ingen ramp.
Citera
2009-09-23, 22:02
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Åkte för drygt 2 år sedan norr om Uppsala, då 2 blåa wv bussar tonade rutor och blå ljus med de svarta skyltarna och gula nuffror, plus 1 grå v70 blåste i mittfilen genom all trafik.

Ingen aning om volvon var civilare men helvete vad dom körde, relaterat till hur mycket trafik det var.

Visst hade vi befogenheter då jag var i det militära att stoppa trafik och köra våra kolonner med stridsvagnar genom bostadsområdena. Men vilka är dessa som har blåljus, men ingen ramp.
Var det militära registreringsskyltar då?
Citera
2009-09-23, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Var det militära registreringsskyltar då?

Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
de svarta skyltarna och gula nuffror.

Förmodligen.
Citera
2009-09-23, 22:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Det finns ganska gott om skyddsobjekt

Två civila skyddsobjekt och ett militärt finns inom ca 5 kilometer. Då åkte i riktning mot ett av de civila, en militärindustri och det militära, ett förråd. Men det är inte några hårdbevakade platser har aldrig sett vakter där. Kanske snuten hade fullt upp att plocka in kreti och pleti för värdetransportrånet och behövde hjälp.

Men frågan är vilka var det, en hundpatrull?
Citera
2009-09-23, 22:27
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wronkan
Förmodligen.

Jag skrev ju det svarta skyltar gula nuffror. Och den i försvaret så populära mörkblå färgen på bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in