2009-09-23, 20:16
Medlem
Jajjemens avatar
tänkte skaffa en ny logga till företaget och hittade denna sida, någon som har erfarenhet av dessa ?

Gillar att man får flera förslag att välja ifrån.

Tycker dock att det är lite skumt att man inte kan snacka/ringa, all korrenspondans sker över mailen.
Citera
2009-09-23, 20:24
Medlem
RedClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjemen
tänkte skaffa en ny logga till företaget och hittade denna sida, någon som har erfarenhet av dessa ?

Tycker dock att det är lite skumt att man inte kan snacka/ringa, all korrenspondans sker över mailen.

det ska du nog inte ödsla en krona på. Verkar totalt oseriös.
Inget organisationsnummer och all övrig info ligger dold bakom Loopia. Den är som gjord för att du ska bli blåst.
Senast redigerad av RedCloud 2009-09-23 kl. 20:30.
Citera
2009-09-23, 20:31
Medlem
Pranchas avatar
Citat:

Har ingen erfarenhet av detta företag, men kan ju ge min synpunkt som formgivare (om du struntar att lyssna på han över kring eventuell scamrisk):

De är inte direkt guldäggvinnare, inte mycket till nytänk eller kreativa lösningar. Men ett relativt lågt pris som kompenserar för det. Om du bryr dig mindre om hur dit företags grafiska profil ter sig, men ändå vill ha något som inte ser ut att vara gjort i Word ser jag inga hinder för dig att anlita dem.

PS. Fler förslag får du nästan alltid, oberoende vilken byrå du anlitar.

EDIT: Om man kollar upp logotyperna, och företagen som använder dem verkar sidan reko, alla (de jag orkade kolla) använder det de har i portfolion i vilket fall.
Senast redigerad av Prancha 2009-09-23 kl. 20:37.
Citera
2009-09-23, 21:08
Medlem
systems avatar
Om man gillar swoshar och gubbar med utsträckta armar så verkar det vara rätt ställe att beställa sin logo ifrån.
Citera
2009-09-23, 21:32
Medlem
Ljungan22s avatar
This is the shit.

Citera
2009-09-24, 19:42
Medlem
Jajjemens avatar
Vilket företag rekomenderar ni man ska anlita då ?

Vill ju gärna hitta något företag med referenser, men inte allt för dyrt.
Citera
2009-09-24, 20:11
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Vilket företag rekomenderar ni man ska anlita då ?

Vill ju gärna hitta något företag med referenser, men inte allt för dyrt.

Vad är allt för dyrt? De flesta småstäder har åtminstone en reklambyrå, kolla vad de sätter för priser. Det är ju alltid skönt att kunna ha direkt kontakt med en person, som man kan träffa face to face så att säga.

Annars kan du ju, som killen där uppe tipsar om, använda dig av "logotype-tråden" här på FB, även om kvalitén kan vara sjukt varierande, om man ens får svar.
Citera
2009-09-24, 21:09
Medlem
hot-woks avatar
Varför inte ge denna sidan en chans? Har du tur så får du nog något/några snygga bidrag.

http://99designs.com/
Citera
2009-09-27, 23:59
Medlem
Cmykos avatar
Tycker att det verkar vara ett billigt och relativt bra alternativ, med tanke på priset. Problemet jag ser är att de bara gör 6 olika logotyper du får välja mellan och om du inte är nöjd med någon av dem så är det bortkastade pengar. Det står heller ingenting på sidan om brief och debrief så de verkar inte ha nån skyldighet att lyssna på dig som kund om du har egna åsikter och värdeord du vill få in innan första utkastet görs.

Jag tvivlar på att de kommer bry sig om att göra din logotyp målgruppsanpassad så om du använder dig av dem så se till att stapla upp en lång lista på vad du vill att logotypen ska ge för känsla så fort du kontaktar dem, t.ex:
  • Stilren och klassisk men ska inte kännas förlegad
  • Personlig. Inte byråkratisk eller för "hård"
  • Förtroendeingivande och professionell
  • Färgschema som kopplas till branschen
  • Lätt att trycka
  • Inga toningar eller 3d-effekter

Kan kännas ganska töntigt att ge en massa värdeord men du kommer få mycket bättre förlag att välja mellan, jag lovar. Sist men inte minst acceptera aldrig en logga som är svart och gul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in