Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
problemet idag att instutitioner är rädda att neka vissa kvinnor jobb då de riskerar en fet stämning pga diskriminering. detta leder till att skolorna anställer en massa unga kvinnor som sedan blir på smällen och ska undervisa. och vem är trevlig och rar när den är som handplockad ur en alien film? detta resulterar i bitska, elaka, feta unga kossor som låter alla ryggbesvär och svullna anklar gå ut över eleverna. gravida ska hålla sig borta fr övrigt folk. klart som fan att jag var tvungen att skolka igenom tyska, svenska och psykologikurserna på gynmasiet när dessa ilskna blivande sladderfittor undervisade. dessutom har jag tvångstankar om att sparka dem i magen när de är höggravida. :mad:
Jag begriper inte dina tvångstankar, men jag förstår din frustration. Det är ett jävla besvär med gravida kvinnor och föräldrar utan pli på sina ungjävlar. Det som svider mest är att de har tolkningsföreträde – Det är de som bestämmer vad som är OK och alla andra ska rätta sig efter deras skändligheter. Jag har jobbat på restaurang, och där kan det bli ett jävla strul.
Gäster gnäller sällan på varandra; De skvallrar för hovmästaren. Att tillrättavisa gäster som väsnas, pratar i mobil, röker etc. är inget problem, men när det är mödrar eller blivande sådana som i egenskap av detsamma jävlas - Då får man hålla käften. Det är inte socialt accepterat att be en ammande sexbarnsmor att stoppa in sina vidriga sjukilostuttar och ge fan i att förstöra matlusten för sina bordsgrannar. Många människor tar lika illa vid sig av det som om nån gubbjävel lite avslappnat skulle placera hängpungen bredvid tallriken efter maten, men det sistnämnda är det enda som är straffbart.
Lika illa är det att föräldrar sitter passiva när deras ungjävlar ofredar hederligt folk. Det är fan inte bättre än om det hade varit föräldrarna själva som var bovarna! Få skulle rynka på ögonbrynen om jag omgående krossade näsan på snubben som sträcker ner handen i min jackficka, men om jag skulle ge fadern till den unge sonen som begick samma kriminella handling en mild örfil... Ja, då skulle det bli ett jävla liv.
Samma deal med gravida kvinnor. Man
måste visa
hänsyn och
förståelse. Att skylla på hormonbesvär, depression, värk osv. när man behandlar medmänniskor illa är billigt. Om de jävlarna skulle stå för att de är självupptagna kräk så kan man ju åtminstone respektera dem samtidigt som man känner avsky. Sådana orsaksförklaringar funkar endast tillsammans med en uppriktig ursäkt och ett löfte om bättring.
Naturligtvis är det annorlunda när en flickvän av god kvalitet behandlar en illa några dar varje månad – Dem får man ju i alla fall knulla med.
Samhället borde fan ställa lite högre krav på sådana jävlar. Att skaffa barn innebär fan inte att det är OK att vara dryg, hänsynslös och rent allmänt socialt handikappad. Och det gäller fanimig föräldrarnas ungar också – Klarar inte ungjävlarna av att sitta still på restaurang, hålla käft på bio osv. så ska de fan hållas inlåsta eller beslagtas av socialen!