2004-05-01, 15:59
Bannlyst
Tack för stödet alla! Hon ska minsann inte få en ledig fredagseftermiddag Jag återkommer och berättar vad som händer.
Citera
2004-05-02, 12:14
Medlem
a4swes avatar
Känner du att du kan förlora något på det?
Ett sämmre betyg, har du henne i några andra ämnen?
Isf, tänk dig för först, är det värt det?

Om du nu tänker köra, se till att du har stöd bland andra lärare eller elver, om du har alla emot dig kommer det att bli svårt.
Citera
2004-05-02, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Känner du att du kan förlora något på det?
Ett sämmre betyg, har du henne i några andra ämnen?
Isf, tänk dig för först, är det värt det?

Om du nu tänker köra, se till att du har stöd bland andra lärare eller elver, om du har alla emot dig kommer det att bli svårt.

Nej, jag förlorar inget direkt på det. Har henne enbart som lärare i projektarbetet. Ett sämre betyg är möjligt att jag får, men jag tror hon iallafall redan är inställd på att ge mig ett g :mad: .
Suck, över 20 sidors arbete med enkätundersökning och allt helt i onödan.

Det är inte så långt kvar av skolan så jag bryr mig inte så mycket om jag får folk emot mig. Läraren har skrivit mejl till mig där hon säger att alla kommer att få lida tack vare mig. . Jag måste erkänna att jag njuter av det, men det kommer inte bli roligt att bli syndabock sen.
En klasskamrat har redan uttryckt sitt missnöje, men än sen!
Citera
2004-05-02, 19:25
Medlem
hubbes avatar
vafan se det på de här sättet: om många blir sur på dig så är det större chans att dom kommer ihåg dig.
Citera
2004-05-03, 20:19
Bannlyst
Fick via mejl idag veta att jag inte får göra redovisning på fredag eftersom hon ska på någon kurs i Karlstad. Hennes ultimatum är att jag redovisar antingen nu på tisdag, eller nästa måndag fast på min lediga tid efter skolan. Det blir det senare alternativet för mig. Då behöver bara de (3 pers) som ska opponera mot mitt arbete komma tror jag. Trevligt, trevligt..
Om hon inte kan hålla sig till redovisningsdagarna borde hon ringa eller kontakta mig istället för att skicka massa mejl. Det är HON som borde be om ursäkt för att hon inte kan närvara på resursdagarna som är menade för dessa redovisningar istället för att kasta galla på mig. Gaaaaah! :mad:
Citera
2005-05-11, 23:17
Medlem
Lärare stänger ute elever

Hej
Idag blev jag utestängd från en lektion på skolan för att jag inte hade bok med mig, kan förövrigt tilläga att lektionen inte krävde bok och utifall att så kunde jag låna eller kolla med en kompis.
Får lärare stänga en ute på det viset? Jag menar hans uppträdade gav inte tillfälle för disskusion heller och jag kom i tid.
Detta stör mig myckjet då jag har 200h + i frånvaro och inte vill råka ut för sånna här skitsaker när jag kommer dit.

mvh
Citera
2005-05-11, 23:31
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nai tai
Hej
Idag blev jag utestängd från en lektion på skolan för att jag inte hade bok med mig, kan förövrigt tilläga att lektionen inte krävde bok och utifall att så kunde jag låna eller kolla med en kompis.
Får lärare stänga en ute på det viset? Jag menar hans uppträdade gav inte tillfälle för disskusion heller och jag kom i tid.
Detta stör mig myckjet då jag har 200h + i frånvaro och inte vill råka ut för sånna här skitsaker när jag kommer dit.

mvh

Det har hänt mig också men jag kom på alla lektioner. Det var dåligt frekvens av pennor, böcker med mera hos eleverna. Så läraren sa att den som saknar saker nästa vecka får inte vara med. Givetvis glömde jag ju min bok då för första gången och fick bita i det sura äpplet. Läraren var inte så pigg på det han tänkte låta mig vara med men höll vad han lovat.
Inte så mycket att hänga upp sig på. Det är en markering att man måste sköta sig, man kan inte få allt på silverfat. Läraren avr förövrig en av de bästa jag haft.
Citera
2005-05-11, 23:33
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Hej

mvh

Jamen för i helvete - ta med dig bokjäveln då.

Hur lyckat tror du det är att t.ex komma till ett möte i arbetslivet och ha råkad glömma det du ska presentera eller prata om.

Dagena skola alltså.

/CW
Citera
2005-05-11, 23:33
Medlem
Enders avatar
Citat:
Hej

mvh

Det var helt rätt av din lärare att kasta ut dig. Saknar du penna, skrivpapper eller kurslitteratur när du kommer till klassrummet har du inget där att göra. Du visar med denna nonchalans att du inte är tillräckligt motiverad för att gå på lektionen.

Har man så pass hög frånvaro som du har bör man skärpa till sig. Fort som fan.
Citera
2005-05-11, 23:41
Medlem
moshans avatar
Så ni menar att man inte har rätt att vara med på en lektion p.g.a att man har glömt en bok? Att jämföra arbetsliv och skola tycker jag inte man ska göra.
Citera
2005-05-11, 23:41
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Hej

mvh

Skämtar du eller? Det är väl fan ditt eget fel om du inte har med dig boken eller annan nödvändig utrustning. Tro fan att inte läraren ville ha en ointresserad pajas som är tvungen att kolla i bänkgrannens bok.

Hur gammal är du samt följdfrågan, när skall du ta eget ansvar?

Och för att verkligen idiotförklara dig själv så berättar du om din sammanlagda frånvaro. Vems fel är det? Också läraren?

Vore jag rektor skulle jag slänga ut såna 'elever' med huvudet före.
Citera
2005-05-11, 23:43
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Så ni menar att man inte har rätt att vara med på en lektion p.g.a att man har glömt en bok? Att jämföra arbetsliv och skola tycker jag inte man ska göra.

Boken behövs väl till lektionen. Att komma utan är ju att klart visa ointresse för lärarens lektion och ämne.

Något säger mig att det inte var första gången heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in