2009-09-23, 17:38
Medlem
HaxxarNs avatar
Tja. Min far försöker skicka iväg en pdf-fil på 17 MB, problemet är att hans mail inte tillåter så stora filer. Drar man ihop den till en .rar fil blir den ändå 17 MB :S.

Hur gör man för att få ner filens storlek, typ som när man tankar hem något på 5 GB som kommer i flera hundra .rar-filer på 100 MB var?
Citera
2009-09-23, 17:39
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Tja. Min far försöker skicka iväg en pdf-fil på 17 MB, problemet är att hans mail inte tillåter så stora filer. Drar man ihop den till en .rar fil blir den ändå 17 MB :S.

Hur gör man för att få ner filens storlek, typ som när man tankar hem något på 5 GB som kommer i flera hundra .rar-filer på 100 MB var?

Det går att ställa in rarfilernas storlek i winrar, hur tror du all fildelning som scenen sysslar med får sina rarfiler som man måste packa upp?
Citera
2009-09-23, 17:46
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det går att ställa in rarfilernas storlek i winrar, hur tror du all fildelning som scenen sysslar med får sina rarfiler som man måste packa upp?

Jag vet att det är så, ofc, men jag hittar inte inställningen
Citera
2009-09-23, 18:08
Medlem
sommarlovs avatar
Antagligen innehåller PDFen stora bilder, kan du göra om den med mindre bilder.
Tror också att det finns ett program som gör detta automagiskt!?
Citera
2009-09-23, 18:19
Medlem
StigAllans avatar
I mitt winrar finns det något som heter wizard, testa detta och ha inte för bråttom när du klickar dig vidare, läs vad som står så är ditt problem löst.
Citera
2009-09-23, 18:26
Medlem
Prova att skriva ut den till en fil, det är inte helt osannolikt att den blir mindre då.

Alternativt kan du skriva ut några sidor i taget och på så sätt dela upp filen i flera mindre.
Citera
2009-09-23, 18:34
Medlem
systems avatar
Inte svar på frågan, men en lösning på problemet:
Säg åt farsan att använda någon tillfällig lagringstjänst istället, exempelvis www.skickafilen.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in