2004-01-01, 23:38
Medlem
Nidstangs avatar
Alexandra Pascalidou om Svenska språket

Kan inte hon åka hem till Grekland igen så vi blir av med henne ?
Citera
2004-01-01, 23:51
Medlem
agitators avatar
vad var det som var så läskigt, att man mixar språk? Dessutom var hon ju i LA just nu, det är ju faktiskt längre dit än till Grekland om du vill ha henne långt ifrån dig.
Citera
2004-01-01, 23:57
Medlem
zurfarns avatar
Nä, varför då ? Hon har bara tappat kontrollen...och då blir det svårt. Precis som för så jävla många andra svenskar. Hon är så fruktansvärt ogrekisk i sitt svamlande att man blir alldeles matt. Typisk svenskt skitsnack.

Kontrollmänniskorna (läs: de av sossarna upplärda medborgarna) klarar inte av att språket har sin egen utveckling. Dom blir osäkra......."va, klarar jag det här"...."hjälp, jag fattar inte vad dom säger...."......ytterst läskigt för en del s.k. kontrollmänniskor.
Citera
2004-01-02, 00:49
Medlem
gnotkes avatar
Det roliga med just spanglish är att det bara är hispanics som använder det. Många äldre latinos tycker det är en förvanskning och känner sig hotade av den. Däremot så är det inte vanligt att de med engelska som modersmål använder det, helt enkelt eftersom de inte besitter tillräckliga kunskaper i spanska.

Så äcklet A.P kan glömma att jag kommer lägga in några äckliga grekord i mina svenska meningar. Med undantag av mousakka och tsatsiki.
Citera
2004-01-02, 00:53
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnotke
Det roliga med just spanglish är att det bara är hispanics som använder det. Många äldre latinos tycker det är en förvanskning och känner sig hotade av den. Däremot så är det inte vanligt att de med engelska som modersmål använder det, helt enkelt eftersom de inte besitter tillräckliga kunskaper i spanska.

Så äcklet A.P kan glömma att jag kommer lägga in några äckliga grekord i mina svenska meningar. Med undantag av mousakka och tsatsiki.
jaja, alla ska ha saker att vara rädda för, jag hatar spindlar och rödmålade läppar/nagler. Fast det är ju bara mina personliga hatobjekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in