2009-09-23, 14:21
Medlem
Hej!

Jag har nu två fel som står i vägen för min perfekta datorupplevelse.

Det första är rejält konstigt! Med jämna mellanrum får jag upp rutan "Internet Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience." Det spelar liksom ingen roll vad jag gör utan den dyker upp sådär var 15:e minut kanske, ibland längre tid emellan. Jag tror den började komma efter jag installerade word, men det låter konstigt. Jag klickar bara bort "don't send" problem report så försvinner den och ingenting krånglar alls på datorn, fortsätter surfa osv utan problem. Men likväl jobbigt när man sitter och tittar på film t.ex. och man måste klicka bort rutan.

Det andra kliar jag mig i huvet över också. När jag startar datorn så får jag välja mellan 2 installationer av windows XP. Jag formaterade, installerade och körde igång. Fattar inte varför det står två stycken. Jag har inte vågat gå in på den andra installationen, ska jag testa det? vill bara ta bort skiten.
Citera
2009-09-23, 14:27
Medlem
cannaBes avatar
Det första problemet borde lösas om du går in på kontrollpanelen och avinstallerar alla program som har ordet "Toolbar" eller "Verktygslinje" i sig. När det är gjort tar du en återställning på Internet Explorer -> Verktyg > Internetalternativ > Avancerat > Återställ > Återställ. Starta om IE.

Det andra problemet löser du genom att redigera din boot.ini-fil. Kolla också på C: om det ligger nån mapp som heter Windows.old -> ta bort dreten

Googla på hur man redigerar boot.ini, finns artiklar på support.microsoft.com där det står hur man gör.
Citera
2009-09-23, 17:20
Medlem
927s avatar
kolla i windows loggbok
Citera
2009-09-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det första problemet borde lösas om du går in på kontrollpanelen och avinstallerar alla program som har ordet "Toolbar" eller "Verktygslinje" i sig. När det är gjort tar du en återställning på Internet Explorer -> Verktyg > Internetalternativ > Avancerat > Återställ > Återställ. Starta om IE.

Det andra problemet löser du genom att redigera din boot.ini-fil. Kolla också på C: om det ligger nån mapp som heter Windows.old -> ta bort dreten

Googla på hur man redigerar boot.ini, finns artiklar på support.microsoft.com där det står hur man gör.
Tack för hjälpen! Så här ser min fil ut:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /fastdetect

Där finns alltså två stycken system. Men jag vill absolut inte råka ta bort fel nu! Motsvarar det första WINXP vid startup det första i denna .ini-fil? Då borde jag alltså kunna ta bort "multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micr osoft Windows XP Professional" /fastdetect" i så fall?

Jag hittade inga toolbar-program alls tyvärr . Något annat förslag?

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in