Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det första problemet borde lösas om du går in på kontrollpanelen och avinstallerar alla program som har ordet "Toolbar" eller "Verktygslinje" i sig. När det är gjort tar du en återställning på Internet Explorer -> Verktyg > Internetalternativ > Avancerat > Återställ > Återställ. Starta om IE.
Det andra problemet löser du genom att redigera din boot.ini-fil. Kolla också på C: om det ligger nån mapp som heter Windows.old -> ta bort dreten
Googla på hur man redigerar boot.ini, finns artiklar på support.microsoft.com där det står hur man gör.
Tack för hjälpen! Så här ser min fil ut:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /fastdetect
Där finns alltså två stycken system. Men jag vill absolut inte råka ta bort fel nu! Motsvarar det första WINXP vid startup det första i denna .ini-fil? Då borde jag alltså kunna ta bort "multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micr osoft Windows XP Professional" /fastdetect" i så fall?
Jag hittade inga toolbar-program alls tyvärr

. Något annat förslag?
Tack!