2009-09-23, 12:42
Medlem
Avinstallerade program och var klantig nog att lyckas ta bort "Ethernet Controller" så att internet inte ville fungera längre.

Är skitkass på datorer men vad jag förstår det som behöver jag en drivrutin till mitt nätverkskort (Intel Wireless WiFi Link 4565AGN)Vista
Det står att detta nätverkskort fungerar som det ska men att "Teredo Tunneling pseudo Interface" inte gör det.

Har försökt söka på nätverkskortsnamnet och ladda ner drivrutiner men det har inte fungerat än så länge. Hade varit väldigt tacksam för hjälp, har levt utan snabb tillgång till internet i 3 veckor nu och jag håller på att tappa förståndet.
2009-09-23, 12:55
Medlem
Vill börja med att fråga några saker.
När du startade om datorn, installerade windows några nya drivrutiner åt dig då för den enheten? Eftersom den finns kvar borde windows ha försökt att installera den.
Teredo är för ditt IPv6-stöd, alltså inget du måste ha i detta fallet då de svenska internetoperatörerna inte stöder det fullt ut än.

Men, till några av de viktigare frågorna, är det en bärbar dator, vilket märke och modell? Ditt Intel wifi, är det inbyggt i datorn eller ett löst kort?
2009-09-23, 13:53
Medlem
Jo jag fick den frågan och blev överlycklig men självklart gav den sökningen ingenting. Det är en Acer 6920G bärbar med inbyggt (tror jag)
2009-09-23, 14:02
Medlem
gå hit
http://support.acer-euro.com/drivers.../as_6920G.html

välj WLAN-drivrutinen i listan...

Borde fungera bra
2009-09-23, 14:33
Medlem
kanulas avatar
Finns en problemtråd för drivrutiner. Låst!
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in