2016-12-29, 10:45
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Sjukt att de hade Rolle alla tre. Fett.

Alltså, det är säkerligen inga äkta Rolex på rånarna isf. Man har ju läst om polisen som satsar nu på att ta klockor, Cash mm av kända kriminella på bla krogen som har skuld hos kfm. Så korkad är dom väl ändå inte så de riskerar bli av med en Rolex för 100 K +. Nej säkerligen kopior. Därför kanske Rolex. Finns kanske inte lika bra kopior av mer udda märken. Men vad vet jag.
Citera
2016-12-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Alltså, det är säkerligen inga äkta Rolex på rånarna isf. Man har ju läst om polisen som satsar nu på att ta klockor, Cash mm av kända kriminella på bla krogen som har skuld hos kfm. Så korkad är dom väl ändå inte så de riskerar bli av med en Rolex för 100 K +. Nej säkerligen kopior. Därför kanske Rolex. Finns kanske inte lika bra kopior av mer udda märken. Men vad vet jag.

Jasa, gar polisen runt pa krogen och tar klockor fran kriminella? Jag trodde det var en sak för kronofogden. Du pratar i nattmössan. Eller kan du ange och länka källa?
Citera
2016-12-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Jasa, gar polisen runt pa krogen och tar klockor fran kriminella? Jag trodde det var en sak för kronofogden. Du pratar i nattmössan. Eller kan du ange och länka källa?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...ella-pa-krogen

Polis och kronkalle dem har gjort de flera gånger sista 18mån, ett par gånger spärrar dem av Essingen i båda riktningarna på e fredag kväll å kollar allt å alla som ska passera igenom. Set ett par st som blivit av med bilar,guld och klockor på plats. Aina stoppar och kronkalle kollar upp skulderna. Myndigheterna har helt enkelt börjat samarbeta
Citera
2016-12-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenAFColor
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...ella-pa-krogen

Polis och kronkalle dem har gjort de flera gånger sista 18mån, ett par gånger spärrar dem av Essingen i båda riktningarna på e fredag kväll å kollar allt å alla som ska passera igenom. Set ett par st som blivit av med bilar,guld och klockor på plats. Aina stoppar och kronkalle kollar upp skulderna. Myndigheterna har helt enkelt börjat samarbeta

JA, att polis stoppar bilar och har ett samarbete med KFM, vet jag. Men nu talade vi om ifall polisen gar omkring pa krogar eller andra offentliga lokaler och spanar efter klockor...?
Citera
2017-01-06, 13:35
Medlem
Nu har jag inte haft möjlighet att läsa hela denna mega-trad. Men: Var de, som planerade kuppen verkligen säkra pa att polisen inte skulle skjuta ner ranarnas helikopter? Att polisen inte gjorde det, berodde visst pa att de inte ville riskera att utomstaende i omradet kom till skada. Men var det nagot ranarna kunde ha vetat eller visste? Eller var det bara en chansning? Om det var en chans de tog, känns det ju som ett mycket riskabelt projekt, där de var helt utlämnade at utryckande poliser och deras omdöme.

Nagon, som vet?
Citera
2017-01-06, 14:31
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Nu har jag inte haft möjlighet att läsa hela denna mega-trad. Men: Var de, som planerade kuppen verkligen säkra pa att polisen inte skulle skjuta ner ranarnas helikopter? Att polisen inte gjorde det, berodde visst pa att de inte ville riskera att utomstaende i omradet kom till skada. Men var det nagot ranarna kunde ha vetat eller visste? Eller var det bara en chansning? Om det var en chans de tog, känns det ju som ett mycket riskabelt projekt, där de var helt utlämnade at utryckande poliser och deras omdöme.

Nagon, som vet?

du har sett för mycket film....

eller tror du polisen har baaazzoookkkaaa o skjuta ner heli med ? o att dom ens...ja.
Citera
2017-01-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
du har sett för mycket film....

eller tror du polisen har baaazzoookkkaaa o skjuta ner heli med ? o att dom ens...ja.

Det gar att skjuta sönder en helikopterrotor med pistol/gevär, det krävs ingen bazooka. För övrigt, varför skulle det vara självklart att inte skjuta? Polisen skjuter ju mot flyende ranare i bil. Jag minns, att det diskuterades i media.
Citera
2017-01-06, 22:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det gar att skjuta sönder en helikopterrotor med pistol/gevär, det krävs ingen bazooka. För övrigt, varför skulle det vara självklart att inte skjuta? Polisen skjuter ju mot flyende ranare i bil. Jag minns, att det diskuterades i media.

Är alldeles för stor möjlighet att helikoptern skall ramla ner i huvudet på en barnfamilj. Varför skulle
polisen ens ta den risken?
Citera
2017-01-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är alldeles för stor möjlighet att helikoptern skall ramla ner i huvudet på en barnfamilj. Varför skulle
Barnfamilj på språng 04.56?
Citera
2017-01-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Barnfamilj på språng 04.56?
Kanske liggande i sina sängar med ett enkelt villatak över sig?
Citera
2017-01-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Kanske liggande i sina sängar med ett enkelt villatak över sig?
Kanske helt tomt, snutens sak att utrymma och säkra. Gött att de sket i det och ingen deg hittades.
Citera
2017-01-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Polisen hade rätt gott om tid att vidta passande atgärder. För övrigt finns en polisstation bara nagra minuters promenadväg fran brottsplatsen.

Avstod polisen fran ingripande p.g.a. ranarnas tunga beväpning (AK)? Var det avgörande?

Var det hela en chansning fran ranarnas sida, att polisen inte skulle ingripa? Det fanns väl knappast rutiner för hur polisen "ska" agera vid ett helikopterran.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in