2010-12-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Du menar för att trycket från media och samhället är extra stort i det här målet!
Jag har googlat och försökt att få reda på vad som händer, men det finns inget på nätet.

Media trycket verkar ha avtagit.
Citera
2010-12-14, 14:25
Medlem
Al Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colib
Hej

Är det någon som har information om vad som händer med hovrättsförhandlingen. Är den avslutad? Vad yrkade åklagarna på för straff?
Är någon släppt? mm.

Det blir klart i januari någon gång.
Citera
2010-12-14, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Goran zivkovic...Verkar mest finnas runt telefon avlyssningen med Goran Bojovic...

Läst nu endel och vissa är mer körda än andra.
spanska ryttarna känns rökta,samt helikopter sabotören.

Milan och Bulent syns till,samt jurgens?Vad står dom anklagade för?
Då inte ett förhör med dom finns..Bara bild..samt avlyssning..

Piloten i Serbien= poliens serbiska tjallare?

Fatta jag rätt om teroin,
Norrtälje försvinner en helikopter med 4 personer i,landar/cirkulerar på GS4 (20-30min),drar iväg mot Aspen och landar,vidare till kaananbaden och landar,vidare till löten och försvinner från helikoptern.

sidan av det har 2 personer förhörts anga kedjor/fotanglar/spanska ryttare i närområdet av G4S och släpps 5 min innan rånlarmet kommer,1 person lägger 2 lådor med blinkade dioder,slår sönder låset och drar iväg inom 1min,950 meter bort knyts killens DNA på dåligt upp eldade saker.

1 DNA spår knyts till en som varit inne i valvet,Piloten har knyts till närområdet av helikoptern,samt DNA på gps som troligen köpts av rånarna.

Inga erkännade hittils.

Dom var aldrig misstänkta för rånet. Bulents namn blev aktuellt för att en av rånarna umgicks med honom efter rånet.
Citera
2010-12-16, 12:03
Bannlyst
http://www.dn.se/sthlm/forhor-i-serb...anet-1.1227889

Milan Sevo
Citera
2010-12-17, 11:37
Medlem
Nordisk-Stolthets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezi
http://www.dn.se/sthlm/forhor-i-serb...anet-1.1227889

Milan Sevo

Fyfan dessa serber alltså, etnisk rensning, smuggling, grova brottslighet, ministermördare.
Vafan importerar vi dem, ska vara kristna men men. Med muslimer vet man åtminstone var man har dem.
Citera
2010-12-17, 18:36
Medlem
Dumt! Finns jävla bra serber oxå. Tex. dom som tipsade svensk polis att nått skit var på gång.
Citera
2010-12-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"I dag inleddes hovrättsförhandlingarna efter det så kallade helikopterrånet mot säkerhetsföretaget G 4 S värdedepå i Västberga i Stockholm i fjol."

"Åklagarna vill att straffen skärps. Kammaråklagare Leif Görts har tidigare sagt till TT att straffen för helikopterpiloten och den man som var inne i depån bör höjas från sju års fängelse till tio år."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...hovratten.html

Jag har läst domarna från Tingsrätten, en del är mycket märkliga.

Exempelvis så släpper man en 23:e åring som misstänktes för att ha saboterat helikoptern, placerat ut en bomb mm. Hans DNA finns i närheten på en tändare och andra föremål mm. Borde inte det räcka för fällande dom?

34 åringen, Marcus Axelsson har ett digert förflutet inom kriminalitet, han har ett brottsregister med 20 domar. Han kan väl ändå inte anses vara ett särskilt bra vittne. Han är bla dömd för 2 st rån, rånförsök mm. För mig verkar det otroligt att man engagerar en gammal bankrånare som vittne.
Citera
2010-12-20, 00:34
Medlem
Citat:

Exempelvis så släpper man en 23:e åring som misstänktes för att ha saboterat helikoptern, placerat ut en bomb mm. Hans DNA finns i närheten på en tändare och andra föremål mm. Borde inte det räcka för fällande dom?

34 åringen, Marcus Axelsson har ett digert förflutet inom kriminalitet, han har ett brottsregister med 20 domar. Han kan väl ändå inte anses vara ett särskilt bra vittne. Han är bla dömd för 2 st rån, rånförsök mm. För mig verkar det otroligt att man engagerar en gammal bankrånare som vittne.

Nej, att Axelsson den gamle skurken skulle ha smällt med Eriksson bör ha väckt polisens misstankar direkt. Frågan är om Eriksson som säkert krävde att man fixade det här alilbit fattade vem som skulle vara hans alibi.
Citera
2010-12-20, 17:26
Medlem
"Falsus in unicum, falsus in omnibus"

Citat:

Det är ju naturligtvis otroligt att en objektiv åklagare kallar "en gammal bankrånare" som vittne för att sätta fast en man som det inte finns någon som helst bevisning i övrigt som binder honom vid brottet vare sig teknisk bevisning eller annan som utpekande,

Det är ett klart justitiemord och G4S borde dra öronen åt sig riktigt ordentligt för precis som domen endast vilar på trovärdighetsgrund så vilar också G4S hela affärsidé på förtroende och kommer det att visa sig att helikopterrånarna fått hjälp inifrån dess organisation så får de vare sig försäkringspengar för förlusten av rånbytet eller allmänhetens eller affärspartners förtroende alldeles oavsett åklagarnas spel för galleriet i form av förhör av serbiska deltagare i råner.

Ja, G4S har allt hamnat i ett dilemma för i affärsvärlden gäller inte polis eller åklagarmakts repressiva katt och råttalek utan kundmakt eller som det heter på engelska "purchasers power".
Senast redigerad av Utredaren 2010-12-20 kl. 17:40.
Citera
2010-12-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det är ju naturligtvis otroligt att en objektiv åklagare kallar "en gammal bankrånare" som vittne för att sätta fast en man som det inte finns någon som helst bevisning i övrigt som binder honom vid brottet vare sig teknisk bevisning eller annan som utpekande,

Det är ett klart justitiemord och G4S borde dra öronen åt sig riktigt ordentligt för precis som domen endast vilar på trovärdighetsgrund så vilar också G4S hela affärsidé på förtroende och kommer det att visa sig att helikopterrånarna fått hjälp inifrån dess organisation så får de vare sig försäkringspengar för förlusten av rånbytet eller allmänhetens eller affärspartners förtroende alldeles oavsett åklagarnas spel för galleriet i form av förhör av serbiska deltagare i råner.

Ja, G4S har allt hamnat i ett dilemma för i affärsvärlden gäller inte polis eller åklagarmakts repressiva katt och råttalek utan kundmakt eller som det heter på engelska "purchasers power".

Men snälla Utredaren, du är ju för faen helt ute och cyklar! Marcus Axelsson är ju en av de åtalade, han är inte kallad som vittne av åklagaren. Kamma dig nu!
Alexander Eriksson är genom DNA bunden till hjälpmedel som rånarna använde. Att han sen uppenbarligen ljuger om sin natt och att han dyker upp i Täby, på gångavstånd från helikoptern är bara lök på laxen...för Axelsson, som ska han smällt med denne man exakt samtidigt som rånaran bankar sig genom glastaket.
Läs på
Citera
2010-12-25, 18:11
Bannlyst
Han är eller var med i W.L gänget , trodde han satt inne för utpressning.
Citera
2011-01-06, 20:39
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden, vart hittar jag sammanfattningen om jag får fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in