2010-11-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Idiot i sverige kan åklagren motsats vara starkare och han kan lätt få 7-8år i hovrätten, sen fortsätta till HD osv.. Så Mikael är nöjd, låt han vara. Han kanske var en av dom som var inne i depån till och med och vill inte knytas till nått mer.

Idiot kan du vara själv. Killen är skyldig, vilket de övriga också är.HD kan du glömma för denna typ av mål.
Citera
2010-11-10, 13:18
Medlem
Södergran kan inte ha varit i depå. Han är för lång. Kadhum är den långe på 186. Dom två andra är mycke kortare, 167 och 170 plus minus några centimeter. Snuten kunde mäta deras längd genom att kolla på övervakningsfilmen. Vilka av dom andra åtalade passar in, korta killar alltså.
Citera
2010-11-14, 13:05
Medlem
man kan ju inte annat än hålla med snut-klanten

"Agdur och hans mannar är mycket nöjda med sin egen insats vid helikopterrånet.

– Det gick fantastiskt bra. Vi var sällsynt fort på plats och gick i stab redan tio minuter efter att helikoptern landat, säger Agdur.

Någon utvärdering av insatsen har inte gjorts och det enda Agdur ångrar är att man tillät skiftbyte på vakthavandeplatsen under pågående händelse.

Den andra piketgruppen som gick in i depån slog sönder entrédörren trots att den var upplåst och att de dessutom hade fått en nyckel av personalen.

– Det var nog en betingad polisreflex av samma typ som att man tänder sin ficklampa i stället för att trycka på ljusknappen när man går in i ett mörkt rum, säger Agdur."
Citera
2010-11-15, 13:34
Medlem
headnods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe86
man kan ju inte annat än hålla med snut-klanten

"Agdur och hans mannar är mycket nöjda med sin egen insats vid helikopterrånet.

– Det gick fantastiskt bra. Vi var sällsynt fort på plats och gick i stab redan tio minuter efter att helikoptern landat, säger Agdur.

Någon utvärdering av insatsen har inte gjorts och det enda Agdur ångrar är att man tillät skiftbyte på vakthavandeplatsen under pågående händelse.

Den andra piketgruppen som gick in i depån slog sönder entrédörren trots att den var upplåst och att de dessutom hade fått en nyckel av personalen.

– Det var nog en betingad polisreflex av samma typ som att man tänder sin ficklampa i stället för att trycka på ljusknappen när man går in i ett mörkt rum, säger Agdur
."

Haha. "En betingad polisreflex"? Undra hur många arbets-skadade piketpoliser som brukar slå in sin egna dörr när dom kommer hem fast dom har nyckel? Vanlig arbets-skada liksom.. haha..
Citera
2010-11-17, 22:52
Medlem
Kan man läsa hela förundersökningen på nätet?
länk i såfall tack
Citera
2010-11-17, 23:22
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mill3
Kan man läsa hela förundersökningen på nätet?
länk i såfall tack

Finns i tråden- sök!

Edit: Jag är för snäll och hjälpsam enligt mina vänner

https://www.flashback.org/sp24392610
Senast redigerad av Lennart.Kollberg 2010-11-17 kl. 23:25.
Citera
2010-11-17, 23:26
Medlem
jag använder inte den här sidan så jag vet inte hur man söker i en viss tråd
Citera
2010-11-17, 23:34
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Citat:
jag använder inte den här sidan så jag vet inte hur man söker i en viss tråd

Ööhh, du använder sidan just nu.

Längst upp till höger finns det något som heter "Sök på flashback forum". Om du klickar i "detta ämne" så söker du i tråden.
Citera
2010-11-18, 19:00
Medlem
rigbos avatar
30/11 börjar rättegången i Svea Hovrätt.
Citera
2010-11-19, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Kollberg
Ööhh, du använder sidan just nu.

Längst upp till höger finns det något som heter "Sök på flashback forum". Om du klickar i "detta ämne" så söker du i tråden.

Kan ingen av er länka bara direkt för att när man söker så kommer varenda kommentar upp där ordet förundersökning nämnts så om någon vet hur man kan fixa den, länka den direkt här tack
Citera
2010-11-19, 04:26
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Citat:
Kan ingen av er länka bara direkt för att när man söker så kommer varenda kommentar upp där ordet förundersökning nämnts så om någon vet hur man kan fixa den, länka den direkt här tack

Men herre jävlar det har jag ju redan gjort!

www.flashback.org/sp26939186
|
v
www.flashback.org/sp24392610
|
v
www.megaupload.com/?d=79VTIHYT

Citera
2010-11-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
30/11 börjar rättegången i Svea Hovrätt.

Du verkar lite insatt Rigbo...Vad tror du om hovrätten då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in