2010-08-15, 20:03
Bannlyst
Orkade inte läsa hela pilotens förhör det blev väldigt pladdrigt efter ett tag, men när jag övergick till att bara skumma igenom så såg jag att polisen påstår några ggr att han ändrar sig om uppgifter. Såg också att hans minne av dom timmarna blir sämre och sämre och till slut börjar han mena att han var så borta på droger att han hade hallisar. Det var ju himla otur att just denna natt så fick han ett återfall och var helt borta i ett hallucinationsrus och har inget minne av nånting dom timmarna rånet skedde.
Citera
2010-08-15, 20:08
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Vad jag har förstått så har en av de åtalade, dessutom nära vän med piloten, arbetat som väktare på G4S....
Okej, det hade jag missat ... och jag lyckas inte finna det heller.
Vem av dem är det som varit väktare?
Citera
2010-08-15, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Okej, det hade jag missat ... och jag lyckas inte finna det heller.
Vem av dem är det som varit väktare?
han du vet
Citera
2010-08-15, 20:34
Medlem
Här en länk till förhören med de åtalade (det övriga materialet i förundersökningen finns tidigare i tråden). http://www.speedyshare.com/files/238...misst_nkta.pdf

Läs gärna förhören med piloten och återkom sen gärna om hans trovärdighet.
Citera
2010-08-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Här en länk till förhören med de åtalade (det övriga materialet i förundersökningen finns tidigare i tråden). http://www.speedyshare.com/files/238...misst_nkta.pdf

Läs gärna förhören med piloten och återkom sen gärna om hans trovärdighet.

Länken verkar inte funka.... eller...

EDIT: jo det gjorde den, sorry, men det tog väääääääääldigt lång tid......
Citera
2010-08-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnisk.kung
han du vet

Br*m*an eller? Är de bevisat att han jobbat för g4s? Han påstår ju att han inte gjort det.
Citera
2010-08-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Br*m*an eller? Är de bevisat att han jobbat för g4s? Han påstår ju att han inte gjort det.

Nej, bevisat är det inte men om man får tro många av hans gamla vänner på Ljusterö så har han det. I förhören framgår inte heller att han faktiskt driver en enskild firma i bevakningsbranschen, märkligt tycker jag, har polisen verkligen missat det? Att karln dessutom verkar lida av prematur senilitet och inte kommer ihåg varken det ena eller det andra är ju rent skrämmande - tänk en dag kanske han inte ens hittar hem . Han säger i förhören också att han inte är särskilt intresserad av bilar..... man kan ju då undra varför det alltid står en massa bilar på hans tomt. Han beklagar sig också över att han hållit på att bygga om hemma men att det dragit ut på tiden.... nu är han ju släppt sedan länge och en relativt oblöt sommar har kommit och nästan också gått... men inte fanken har det byggts något klart på det huset inte, nä där står fortfarande reglarna till altanen ofärdiga och dörrar är ofärdiga... så inte katten blev det mycket gjort nu heller. Kanske han varit ute och promenerat igen, sådär på måfå, utan att riktigt veta vart, hur länge eller var hemma är
Citera
2010-08-16, 01:12
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Nej, bevisat är det inte men om man får tro många av hans gamla vänner på Ljusterö så har han det. I förhören framgår inte heller att han faktiskt driver en enskild firma i bevakningsbranschen, märkligt tycker jag, har polisen verkligen missat det? Att karln dessutom verkar lida av prematur senilitet och inte kommer ihåg varken det ena eller det andra är ju rent skrämmande - tänk en dag kanske han inte ens hittar hem . Han säger i förhören också att han inte är särskilt intresserad av bilar..... man kan ju då undra varför det alltid står en massa bilar på hans tomt. Han beklagar sig också över att han hållit på att bygga om hemma men att det dragit ut på tiden.... nu är han ju släppt sedan länge och en relativt oblöt sommar har kommit och nästan också gått... men inte fanken har det byggts något klart på det huset inte, nä där står fortfarande reglarna till altanen ofärdiga och dörrar är ofärdiga... så inte katten blev det mycket gjort nu heller. Kanske han varit ute och promenerat igen, sådär på måfå, utan att riktigt veta vart, hur länge eller var hemma är
Men B-man är väl knappast att anse som någon som kan presentera relevant intern information från G4S värdedepå? D.v.s. i fall han nu aldrig arbetat själv på G4S, vilket man tycker borde vara känt vid det här laget.

Som vakt år Promota eller åt den egna lås/säkerhets-firman så har han säkerligen skaffat en del personliga kontakter(typ i dörrar), men att få den sorts tillförlitlig kunskap som krävdes så behövs nog mer än oskyldigt småsnack med kollegor.
Alla i branschen är ju inte direkt obetänksamma läckande såll.
Senast redigerad av Svejk 2010-08-16 kl. 01:17.
Citera
2010-08-16, 02:15
Medlem
varför talas det inget om den dom G.B har nu fått i nacken södertörns tingsrätt för grov mordbrand tillsammans med M.AKG?! han kommer att sitta inlåst i minst 4 år oavsett dom i detta mål.
Citera
2010-08-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agentfive
varför talas det inget om den dom G.B har nu fått i nacken södertörns tingsrätt för grov mordbrand tillsammans med M.AKG?! han kommer att sitta inlåst i minst 4 år oavsett dom i detta mål.

Det har snackats en del om det faktiskt.har hört att han fick 1 mille för att bränna ner centrumet.
Citera
2010-08-16, 08:24
Medlem
Ni som snackar om att piloten kmr torska bara för att han sitter o ljuger....
Antingen har ni jävligt dåligt minne eller så kan ni inte ett skit om svenska rättsväsendet.
Man döms inte bara för att man sitter och ljuger och polis och åklagare slår hål på ens berättelse. Har dom inte bevis så det kan konstateras att du varit delaktig i brottet döms du inte vilken rövarhistoria du än drar. "Bortom alla rimliga tvivel" kallas det väl?
Mats Alm är ett väldigt bra exempel på det. Jag vet att det krävs mycket mer för att kunna dömmas för mord än för grovt rån men om piloten döms är det inte för att han ljuger hela tiden utan för att det finns kraftiga bevis
Citera
2010-08-16, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Ni som snackar om att piloten kmr torska bara för att han sitter o ljuger....
Antingen har ni jävligt dåligt minne eller så kan ni inte ett skit om svenska rättsväsendet.
Man döms inte bara för att man sitter och ljuger och polis och åklagare slår hål på ens berättelse. Har dom inte bevis så det kan konstateras att du varit delaktig i brottet döms du inte vilken rövarhistoria du än drar. "Bortom alla rimliga tvivel" kallas det väl?
Mats Alm är ett väldigt bra exempel på det. Jag vet att det krävs mycket mer för att kunna dömmas för mord än för grovt rån men om piloten döms är det inte för att han ljuger hela tiden utan för att det finns kraftiga bevis

Nä, men det säger mig någonting att han sitter o ljuger o hittar på i förhören.
Jag tror han kommer dömas oxå, eftersom de hittat dna. Vissa snackar om att de inte e sån stark dna, men jag tror ändå de kommer räcka för en fällande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in