Hörru papp-hammar. Tänk lite nu,, polisen läcker som ett såll. Den här 21 åringen kan ju säga allt,, tex skriva det här,,, hur fan ska dom kunna bevisa det var han? Det kan ju ha varit de riktiga rånarna eller ngn inom polisen.
Det har visat sig att Polisen gripit folk genom vad de skrivit på Flashback.
Trams. Åklagaren får inte belägga Peter Karlsson med något yppandeförbud, finns inget lagrum.
Det där har Aftonhoran eller Peter fått om bakfoten, eller så är det sånt där skitsnack som polis/åklagare försöker sig på.
Ingenstans har jag läst vad G4S personalen upplevde därinne, om rånarna pratade med dom eller så. Har det tagits upp i tråden förut?
Läste någon rad om att de blivit hotade med automatvapen, men de är antagligen belagda med något slags yppandeförbud från sin arbetsgivare så Aftonhoran kan väl inte så enkelt gotta sig i deras vittnesuppgifter än?
Ingenstans har jag läst vad G4S personalen upplevde därinne, om rånarna pratade med dom eller så. Har det tagits upp i tråden förut?
Tunt med sådana uppgifter. Personalen har nog fått order från ledningen att hålla käft. Fast man tycker ju någon borde känna sig sugen på att berätta - exempelvis lite anonymt här på Flashback.
Folk har ställt frågan förut.. om någon hörde vilket språk de pratade eller liknade.. tycker det är konstigt att det inte stått något om det. Kanske är polisen och deras yppandeförbud som är i farten?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!