Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Verkligen intressant! Då är man tillbaka vid insidern på helikopter-bolaget.
Som någon skrev tidigare, de tog den ädsta maskinen, som kunde lasta mest och som det råkade vara bränsle i. Maskinen lämnades dessutom oskadad... Inga materiella skador = ingen ekonomisk skada...
- Just att inte vara rädd för att lämna DNA-spår tyder på en pilot som har flugit helikoptern innan frekvent. , "Jag har flygit den helikoptern 100-tals ggr , men det var inte jag ! "
( - Eller som någon sa innan att ägaren hade flera konkurser bakom sig och att helin var värd några miljoner ,
och om den nu ej var helförsäkrad förstås , då hade det ju inte gjort något om den blivit förstörd , men om den nu ej var helförsäkrad så tänkte iaf jag att att ägaren/ägarna eller någon som har sympati med ägaren/ägarna inte ville åsamka dem en förlorad helikopter värd flera miljoner.
- Och som polisen varit inne på enligt tidningarna idag , att liksom bara promenera in på natten och vara 100% säker att kunna ta den helikoptern utan besvär ,
liksom helt hemtamt , förstod man från början att någon inblandad i rånet var väldigt hemtam med helikoptrarna där.