2009-09-27, 18:49
Medlem
iamnotsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Verkligen intressant! Då är man tillbaka vid insidern på helikopter-bolaget.
Som någon skrev tidigare, de tog den ädsta maskinen, som kunde lasta mest och som det råkade vara bränsle i. Maskinen lämnades dessutom oskadad... Inga materiella skador = ingen ekonomisk skada...

- Just att inte vara rädd för att lämna DNA-spår tyder på en pilot som har flugit helikoptern innan frekvent. , "Jag har flygit den helikoptern 100-tals ggr , men det var inte jag ! "

( - Eller som någon sa innan att ägaren hade flera konkurser bakom sig och att helin var värd några miljoner , och om den nu ej var helförsäkrad förstås , då hade det ju inte gjort något om den blivit förstörd , men om den nu ej var helförsäkrad så tänkte iaf jag att att ägaren/ägarna eller någon som har sympati med ägaren/ägarna inte ville åsamka dem en förlorad helikopter värd flera miljoner.

- Och som polisen varit inne på enligt tidningarna idag , att liksom bara promenera in på natten och vara 100% säker att kunna ta den helikoptern utan besvär ,
liksom helt hemtamt , förstod man från början att någon inblandad i rånet var väldigt hemtam med helikoptrarna där.
Citera
2009-09-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbe138
Var ?

Från listan över styrelsen och ägarna.
Citera
2009-09-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS

http://www.krafto.se/article.asp?men...53&menuid3=155
Citera
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thompy
Jo den diskussionen tar dom ju antagligen då. Det lär dom väl tänkt på något innan dess?

Säg inte det. Om de har tänkt på det innan förstår jag inte motiveringen med att ta just den helikoptern om det är så farlig att paja den. Visst, att bränna upp skiten har vi ju redan konstaterat att det var lite vågat, men tycker vi ska stryka teorin med att en helikopters självrisk på 10-20 papp ska vara något värt för ett helt rån. Det är ju som att vägra ge ifrån sig flyktbilen från rånet, för att man har lagt ner bensinpengar på den.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS

Nej , http://www.krafto.se/article.asp?men...53&menuid3=155
Citera
Medlem
-=Jager=-s avatar
Men att inte bränna heli då blir han ju bunden till brottet
vad kan straffet bli om det är han?
Citera
2009-09-27, 18:52
Medlem
Slår du hans adress (Nolsjövägen 32) på hitta.se o sen kör 3d så ser du att det mycket väl skulle kunna vara det huset på DNs bild med det gula huset i bakrunden..
Citera
2009-09-27, 18:53
Medlem
maggiethecats avatar
Många bolag som han är delägare i alla fall

"Övriga delägare i CSTV Intressenter är Alexander *Eriksson, som är en av Sveriges mest erfarna bildproducenter, och Andreas Printz, vd på tekniska produktionsbolaget Stream & Co."

http://www.resume.se/nyheter/2007/11...na-t/index.xml
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viiddee
Slår du hans adress (Nolsjövägen 32) på hitta.se o sen kör 3d så ser du att det mycket väl skulle kunna vara det huset på DNs bild med det gula huset i bakrunden..

Titta längre bak i tråden.
Citera
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Det kan ju vara så enkelt att han inte längre jobbar med Kraftö

AE:s namn finns med under http://www.krafto.se/article.asp?men...53&menuid3=155

Men går man in på http://www.krafto.se/article.asp?men...16&menuid2=134

Kan vara så att de missat att de har lagt upp styrelsen och ägarna på 2 ställen på hemsidan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Norsborg.....

Nu kanske det utspelar sig ett avsnitt av Twilight Zone i mitt huvud men oj, oj, oj om det inte gör det...
Citera
2009-09-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbe138
Hahaha polisen har gripit fel personer. Det är jag säker på .

Polisen griper alltid fel personer för att dem är så jävla duma i huvudet . Jag vill bara ta deras huven och trycka ner dem mot marken och hämta en borr och borra igenom deras huvuden och när jag är klar vill jag hälla sprit innuti deras hjärnor så att man får bort den där smutsen och när jag gjort det tar jag deras tånaglar och kastar dem i havet och när jag är klar med det tar jag en kniv och skär bort deras fingrar och sen tar jag en pistol och skjuter av deras öron och sen när jag gjorrt det tar jag en machete och hugger av deras huvuden och när jag gjort det tar jag deras huvuden och åker snowboard på och när jag är klar med det tar jag dem och lägger dem i frysen sen när jag är klar med det tar jag huvuden igen och fiskar dem så kanske en lax kommer och äter på den och när jag får napp styckar jag fisken så att jag får ut huvudet och när jag ätit laxen tar jag huvudet och spelar fotboll med den i min studsmatta och då blir jag proffs på allting.

Det som gör att jag hatar den organiserade brottsligheten är att förutom det fysiska hot den utgör mot medborgarna så kostar den samhället offantliga summor pengar både inom offentlig och privat sektor. När man ser inlägget ovanför inser man vilka resurser som psykiatrin skulle behöva, istället tvingas vi lägga dem på att jaga rätt på hänsynslösa idioter som inte pallar ha ett hederligt arbete utan bara vill stjäla och roffa åt sig.

Om du inte antingen tar kontakt med psykiatrin omgående eller på något annat sätt tar tag i ditt liv så är det du som om 10 år står och viftar med en AK47 vid en värdecentral. Jag kan lova dig att du inte kommer undan med en krona. Även om poliskåren enbart bestod av blinda, enbenta alkisar så skulle de lyckas gripa en klant som dig innan du ens hinner säga "automatkarbin".

Inse att ditt liv är på väg att crasha. Fan, jag trodde det var lågkonjunktur men tydligen har internerna på mentalsjukhuset det så fett att de har tillgång till egna datorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in