Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
........
O nu avlivar vi en myt en gång för alla, risken för eldstrid eller upptrappat våld i samband med rån är helt obefintlig. Finns ingen dokumentation från länder som har beväpnad säkerhetspersonal att dessa skulle vara mångt mer drabbade av grova rån.
Tvärtom, Sverige ligger i topp på världsligan i antal värderån mot antalet invånare. O att uppklarningprocenten är så låg som 50% gör det högst motiverat med dessa nya lagar kring beväpnad personal.
Det är ingen myt som bara råkat uppstå sådär av en händelse, det är ren och skär propaganda från de vänstermänniskor som värnar om brottslingar ("det är synd om dom") och är emot effektiv brottsbekämpning. Man säger sig värna om människor och vara emot våld. Men när rånpengarna återinvesteras i knarkhandel och trafficing - hur bra är det för människorna? Också på andra sätt ökar våldet när de kriminellas makt i samhället stärks. Tre människor har mördats av gangstrar bara i år i närheten av där jag bor. Dessutom utförde OG ett bombdåd strax intill. Penningströmmarna från rån som dessa göder den verksamheten, tänk på det ni som fascineras av detta "glamorösa" brott.
Sedan så ger den pacifistiska och kortsiktiga icke-våldsattityden grönt ljus till en oändlig serie av rån. Man måste sätta hårt mot hårt ibland. Inte minst när det gäller straffen.
Och nej - jag är inte för urskiljningslöst våld. Jag är bara emot urskiljningslöst icke-våld. För mycket och för lite skämmer allt. I dagens Sverige ser vi hur det gått åt fanderns på grund av snällhet, pacifism och diverse PK-dygna.