2009-09-23, 19:24
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X1Xy
Jag kan lova att det finns mer hos G4 alla bank institutioner och vaktbolag har som säkerhetsrutin att kalla bytet för en okänd summa pengar. Även vid rättegångar så avslöjas inte alltid summan eftersom att det kan uppmuntra andra rånare.

Leif GW Persson tror att det rör sig om en miljard och han är väl ändå ganska insatt.

GW uppskattar att det kan ha funnits uppemot en miljard kronor i depån. Inte att bytet blev en miljard.
Citera
Medlem
drdracula141s avatar
Det som är det intressanta i detta är vad planerar rånarna göra med pengarna vad tror ni? Kan det vara terror relaterat eller gäng relaterat för framtida vapen köp???
Citera
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
De flesta nyheter säger att det kan röra sig om 100 millar. Men ingen vet nog med 100% säkerhet.

Det måste väl för sjutton finnas någon/något som vet det?
Citera
2009-09-23, 19:25
Medlem
Diffus12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smash-
Varför satte de inte eld på helikoptern tro?

Den skulle ha blivit upptäckt mycket snabbare då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstark
Det finns portabla vinschar som fixar detta, kanske till och med finns på typ Clas olsson

Å varför det - pucko - det är ju bara att landa på taket och lyfta in säckarna/väskorna i baksätet ? Varför i helvete skall man vinscha ?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xml
är väl ingen som är på dagis 05.30?

jo det är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Säg att dom lyckats skjuta ned helikoptern och det visar sig att piloten är kidnappad och omkommer vid kraschen..

jag spekulerade tidigare i tråden om att piloten kunde varit kidnappad eller att hans familj kunde hållas gissla men det avfärdades som rena 24 fantasier
Citera
2009-09-23, 19:26
Medlem
vaselines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Jag antar att du vill göra bort dig ganska rejält. Du jobbar där säger du,varför sitter du då på ett publikt forum och berättar hur säkerheten fungerar på ditt jobb?

Spektakulärt rån i övrigt. Blir intressant att följa fortsatt jakt.
Jag skriver ingenting som egentligen inte är känt. Iallafall inget som är hemligt, eller sådant som vi anställda inte får berätta enligt våra sekretessavtal
Citera
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codetracer
Går inte längre sedan Polisen infört RAKEL, full krytering av radiotrafiken.
Nu är det ju så att polisen fortfarande använder sig av sitt gamla radiosystem tills RAKEL är helt inkört, och det kommer ta ett tag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smash-
Varför satte de inte eld på helikoptern tro?

Tänkte också på det! Nu måste det ju finnas spår i den. Men en sak jag undrar över, men kanske är lite väl långsökt och orimlig. Men kunde de ha använt sig av två stycken helikoptrar, tro?
Citera
Medlem
smash-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diffus12
Den skulle ha blivit upptäckt mycket snabbare då?

Det är möjligt men nu riskerar de att lämna spår efter sig istället.
Citera
Medlem
Bg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Å varför det - pucko - det är ju bara att landa på taket och lyfta in säckarna/väskorna i baksätet ? Varför i helvete skall man vinscha ?

Går inte att landa på det taket dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in